اعضای بدن دختر ۱۵ ساله در آذربایجان غربی به چهار نفر حیات دوباره بخشید

مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی: اعضای بدن «مریم علیزاده» ۱۵ ساله اهل چایپاره(استان آذربایجان غربی) که به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.

مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی گفت: هشتمین مورد اهدای عضو در این استان طی سال جاری با اهدای اعضای دختر 15 ساله دچار مرگ مغزی و اهل چایپاره به ثبت رسید.

علی افشانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای بدن «مریم علیزاده» 15 ساله اهل چایپاره که به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.

وی اضافه کرد: عملیات اهدای عضو این مرد در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد که طی آن، 2 کلیه این بیمار مرگ مغزی شده به 2 بیمار که در صف دریافت کلیه قرار داشتند، پیوند زده شد.

وی اظهار کرد: کبد و قلب این نوجوان مرگ مغزی شده نیز برای اهدا به دیگر استان ها ارسال شد.

به گزارش ایرنا، اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده، کلیه‌ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.

در حال حاضر 25 هزار نفر از بیماران در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که تنها 800 نفر در سال اهدای عضو می‌کنند.

سالانه حدود 2 هزار و 500 نفر در کشور شرایط اهدای عضو می‌یابند که تنها یک سوم از این تعداد، عضو خود را اهدا می‌کنند این در حالیست که روزانه هفت تا 10 نفر و سالانه حدود سه هزار نفر بر اثر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان