هشدار سازمان هواشناسی خراسان رضوی نسبت به وقوع بادهای توفان‌زا

بر اساس تحلیل نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی، از عصر امروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک موجب کاهش کیفیت هوا در اغلب نقاط خراسان رضوی خواهد شد.

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی پیرامون وقوع بادهای توفان زا و کاهش کیفیت هوا در این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی، از عصر امروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک موجب کاهش کیفیت هوا در اغلب نقاط خراسان رضوی خواهد شد.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود شاخص کیفیت هوا در برخی از ساعات به حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها برسد و تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آورده است، شهرستان های سرخس، تایباد، بردسکن و درگز و نواحی شرقی استان، بیشترین تاثیرپذیری را از وزش باد خواهند داشت.

همچنین در این اطلاعیه بر اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی به علت افزایش شدت وزش باد و همچنین افزایش شاخص کیفیت هوا تاکید شده است.

هشدار زرد زمانی از سوی سازمان هواشناسی صادر می شود که پدیده جوی رخ داده کمی از حالت معمول شدت بیشتری دارد و ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

هشدارهای هواشناسی، زرد، نارنجی و قرمز رنگ هستند که شدت پدیده های جوی را به ترتیب از ضعیف تا قوی اعلام می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان