طرز تهیه موکتل هاوایی با طعم به یاد ماندنی در منزل

هر چقدر در زمستان پیگیر نوشیدنی های گرم و گرمابخش هستیم، در بهار و به خصوص تابستان به دنبال نوشیدنی های خنک می باشیم. اما یک نوشیدنی خنک در منزل فصل زمستان دوبرابر دلچسب خواهد بود. در این مطلب آموزش طرز تهیه موکتل هاوایی را به اشتراک می گذاریم.

طرز تهیه موکتل هاوایی با طعم به یاد ماندنی در منزل

موکتل هاوایی اغلب دارای مزه ای خوب و خنک می باشند که دارای طعم های گوناگونی از ترکیبات میوه ها، اسموتی و شیره ها می باشند. بسته به اینکه با کدام یک از میوه ها اعم از موز، آناناس، نارگیل و یا پاپایا و … تهیه می گردند طعم های متفاوتی را دارا می باشند. در این مطلب طرز تهیه موکتل هاوایی را به شما آموزش می دهیم.

موکتل و کوکتل دو نوشیدنی محبوب و پرطرفدار کافی شاپ ها که دارای طعمی خوب و خنک بودن ایده آلی است که اغلب داخل کافی شاپ ها تهیه و نوشیده می گردد. موکتل یک نوشیدنی فاقد الکل است که در آن معمولا از آبمیوه ها، آب گازدار، یخ، چای خنک و غیره بکار برده می گردد و همراه آبمیوه ها سیروپ وانیل و یا همان شکر نیز به کار برده می شود. نکته ای که در رابطه با موکتل ها لازم به ذکر است اینکه بیشتر موکتل ها را باید چند ساعت بعد از آماده شدن، بنوشید وگرنه طعم اصلی آنها که شیرین و دلچسب بوده از دست رفته و به تلخی متمایل می شود.

آشنایی با روش تهیه موکتل هاوایی

مواد لازم

  • آب سرد
  • سیروپ آناناس
  • سیروپ انبه
  • سیروپ توت فرنگی
  • سیروپ بلوبری
  • یخ پودر شده به اندازه حجم لیوان

طرز تهیه موکتل هاوایی

ابتدا لیوانی بلند و مرتفع را برگزینید، ته آن را با کمی پودر یخ بپوشانید و تا هر جایی که پودر یخ وجود دارد از سیروپ آناناس (که برای نتیجه گیری بهتر می توانید آن را با مقداری آب خنک رقیق نمایید) و با استفاده از قاشق آرام آرام بریزید.

سپس مجددا کمی یخ پودر شده ریخته و بر روی آن کمی سیروپ انبه بریزید به طوری که تمامی سیروپ را بپوشاند. سیروپ انبه را با همان غلظت اصلی خود بریزید تا نتیجه بهتری را به دست بیاورید. مجددا کمی یخ پودر شده ریخته و بر روی آن کمی سیروپ رزبری یا توت فرنگی و یا سیروپ آلبالو با مقداری آب خنک رقیق کرده و بریزید.

حالا در این مرحله کمی پودر یخ درون لیوان ریخته و بر روی آن کمی سیروپ بلوبری یا بلوکاسئو بریزید. نکته ای که باید مدنظر قرار بدهید این است که فقط کمی سیروپ ها را رقیق نمایید زیرا در صورت رقیق و آبکی بودن زیاد به آسانی پایین رفته و هر یک از لایه ها با دیگری مخلوط می گردد و مزه نوشیدنی شما را هم تغییر می دهد.

فوت و فن های پرکاربرد

  • عمل ریختن سیروپ ها(شربت ها) بر روی یخ پودر شده را می توانید با استفاده از یک قاشق به صورت کم کم و آرام آرام انجام دهید تا نتیجه بهتری گرفته و موکتل خوش طعم و زیباتری را تهیه نمایید. در واقع اگر به یکباره موکتل را به داخل لیوان بیفزایید، با یکدیگر مخلوط شده و لایه لایه بودن و زیبایی شکل خود را از دست می دهد در صورتی که قانون کلی موکتل لایه لایه و رنگارنگ بودن آن می باشد.
  • برای داشتن مزه ای دلچسب تر سیروپ انبه را غلیظ استفاده کنید بهتر است.
  • در صورت تمایل و در صورت وجود نداشتن سیروپ بلوبری می توانید از سیروپ بلوکاسئو استفاده کنید. همچنین می توانید سیروپ آلبالو و یا سیروپ توت فرنگی را جایگزین سیروپ رزبری نمایید. هر چند این ها فقط در صورت وجود نداشتن است و ترکیبات اصلی نوشیدنی موکتل همان مواد لازم گفته شده می باشد.

روش تهیه موکتل هاوایی یک نوشیدنی سرد ایده آل

نوشیدنی ها اعم از نوشیدنی های سرد و نوشیدنی های گرم هر دو دارای تنوع بالایی هستند، از جمله نوشیدنی ها گرم محبوب و شناخته شده می توان به انواع قهوه، چای، شیرکاکائو، نسکافه، شکلات داغ و از جمله نوشیدنی های سرد به میلک شیک،موهیتو، اسموتی و … اشاره داشت که هر کدام از آنها به نوبه خود دارای طعمی منحصر به فرد هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان