مهمانی گل ها بر در و دیوار شهر، ۷ ایده تزیین پنجره!

درب و پنجره: یک روز غرق در افکار خود با تمام سرعتم از کوچه ای عبور می کردم، در میانه ی کوچه عطر گل فوق العاده ای سبب شد گام هایم را آهسته تر بردارم

درب و پنجره: یک روز غرق در افکار خود با تمام سرعتم از کوچه ای عبور می کردم، در میانه ی کوچه عطر گل فوق العاده ای سبب شد گام هایم را آهسته تر بردارم. به دنبال منبع آن در اطرافم سر چرخاندم که ناگهان چشمم افتاد به گل های شمع دانی و شب بویی که به طرز زیبایی جلوی چند پنجره یک آپارتمان سه چهار طبقه قرار گرفته بودند. حالا دیگر آن منظره ی فوق العاده نیز به عطر و بوی دل انگیزی که در هوا جریان داشت اضافه شد و مکث مرا بیشتر کرد. با خودم گفتم چه می شد اگر همه ی ساختمان ها چنین تصویر قشنگی را پیش چشم رهگذران خلق و در و دیوار شهر را زنده می کردند؟ به راستی چرا نه؟

به همین بهانه تصمیم گرفتم در این مقاله به تزیین نمای خارجی پنجره ها با گل و گیاه بپردازم و راهکارها و نمونه های ساده را در اختیارتان قرار دهم تا بلکه جرقه ای باشد برای زندگی بخشیدن به دیوار بیرونی خانه ها و در نتیجه تماشایی شدن ظاهر شهرمان. با چیدانه همراه باشید...

1. شاید تصور کنید برای اینکه یک باغچه ی مستقل زیبا جلوی پنجره های منزل خود داشته باشید، نیاز به سیستم پیچیده ای است، اما من به شما می گویم اینچنین نیست و به راحتی با چند تخته چوب خودتان می توانید باغچه ای جعبه ای ایجاد کنید که هم ظاهری زیبا ایجاد می کند و هم بستر مناسبی برای رشد گل و گیاهان دلخواه شما است. فقط این نکته را فراموش نکنید که متناسب با نور دریافتی آن قسمت، گیاهان را انتخاب کنید.

شما به راحتی می توانید از 15 ایده ارزان با پالت و جعبه چوبی میوه در دکوراسیون منزل که پیش از این در چیدانه به شما پیشنهاد دادیم، برای این منظور استفاده کنید.

2. همیشه لازم نیست باغچه یا بستری جدا برای قرار دادن گل ها جلوی پنجره تعبیه کنید. اکثر پنجره ها از بیرون دارای لبه ای هستند که در خانه های مختلف عرض های متفاوتی نیز دارند. با در نظر گرفتن عرض لبه ی پنجره ی خود گلدان ها یا فلاورباکس های مناسبی انتخاب کنید و در آن جا قرار دهید.

امروزه در بازار از گلدان های بسیار کوچک تا انواع بسیار بزرگ آن ها یافت می شود که در گروه گیاهان خانگی، گلخانه و باغبانی در اهالی فن چیدانه نیز می توانید انواع مختلف آن ها را بیابید. برای امنیت گلدان ها و رهگذران، می توانید آن ها را به شیوه های مختلف به پنجره یا لبه ی آن گیر دهید.

3. اگر خودتان زمان یا حوصله ی ساختن گلدان هایی با قابلیت نصب جلوی پنجره ها را ندارید، باید بدانید در بازار و گل فروشی ها نمونه های متنوعی از آن ها با رنگ ها و جنس های متنوع یافت می شود که البته گاهی برای نصب آن ها نیاز به متخصص است. پیشنهاد من این است برای اینکه ظاهر شادی بخش و زیباتری خلق کنید، در صورت امکان از گل های رنگی در این گلدان ها استفاده کنید، ولی در نهایت خانه، خانه ی شماست و بهترین تصمیم را شما می گیرید.

4. اگر پنجره ی منزل تان لبه ی کافی برای قرار دادن گلدان ها ندارد و دوست دارید از گلدان هایی که اکنون دارید برای این کار استفاده کنید، بهترین راه تعبیه ی یک صفحه برای نگهداری گلدان ها است. برای این کار تنها کافی است صفحه یا شلف را با براکت هایی به دیوار زیر پنجره نصب کرده و محکم نمایید. اگر می خواهید از سر خوردن گلدان ها روی صفحه جلوگیری شود، در نظر گرفتن لبه ی کوچکی برای ضلع های صفحه راهکار مناسبی است.

5. در این پروژه ایرانی که توسط استودیو طراحی براکت طراحی شده، از قابلیت های نما برای نگهداری گیاه استفاده شده است.

6. شاید بد نباشد گاهی کاری متفاوت انجام دهیم و از گلدان ها و باغچه های معمولی اندکی فراتر رویم. فقط کافی است در شلفی که جلوی پنجره قرار داده اید چند سوراخ مساوی ایجاد کرده و گلدان ها را این بار به شیوه ای جالب و جدید به نمایش بگذارید. با این کار علاوه بر تغییر ظاهر آن ها، دیگر نیازی به گیره برای نگه داشتن گل ها در جای خود نیست. پس ایده های آسان و خلاقانه تزیین پنجره با گل و گیاه را دست کم نگیرید و خودتان دست به کار شوید.

7. اگر پنجره های سرتاسری و تمام قد دارید، با این شیوه نه تنها نمای داخلی منزل تان را هیجان انگیز می کنید، بلکه تصویری زیبا در بیرون نیز پدید می آورید. آویزان کردن گلدان ها به این شکل پرده ای از گل خلق می کند که هم زیبا و تماشایی است و هم دید از بیرون را محدود می کند. پیشنهاد من این است برای زیباتر شدن این چیدمان از گل های رونده و پیچکی مثل پوتوس استفاده کنید.

پیشنهاد من به شما این است که اگر قصد ساخت یا بازسازی منزل خود را دارید، از همان ابتدا در معماری آن برای گل و گیاهان لب پنجره فکری کنید. این سبز های زندگی بخش به اندازه مبلمان و دیگر عناصر دکوراسیون منزل تان سهم دارند.

منبع: مجله منزل ؛ نویسنده: فاطمه افشاریان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان