کولیوند مطرح کرد؛

روحیه نیروهای هلال احمر از دفاع مقدس نشأت گرفته است

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: روحیه‌ای که اکنون نیروهای داوطلب هلال‌احمر دارند، از اقدامات ارزشمند در سطح جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس نشأت گرفته است.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی سردار سرتیپ پاسدار دکتر نصرالله فتحیان با عنوان «بهداری رزمی» با حضور مسئولین کشوری و لشگری و جمعی از پزشکان، کادر درمان، پژوهشگران و راویان در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم دکتر پیر حسین کولیوند گفت: خداوند در سوره نساء آورده است من نعمتم را به اولیا، صدیقین، صالحین و شهدا می‌دهم، قسمت نبود که شهید شویم، اما اقداماتی که می‌تواند ما را جز صالحین قرار دهد، همین اقداماتی است که سردار فتحیان انجام دادند. یک کار خیر و پربرکتی است که ما در جمعیت هلال‌احمر می‌توانیم سال‌ها از آن استفاده کنیم. ما می‌توانیم از این اقدامات، کارهای امدادی و بهداری در جبهه به عنوان یک سند بالادستی استفاده کرده و در کارها و اقدامات مربوط به امدادرسانی خود از آن بهره ببریم.

وی ادامه داد: روحیه‌ای که اکنون نیروهای داوطلب هلال‌احمر دارند، از اقدامات ارزشمند در سطح جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس نشأت گرفته است. در حال حاضر حدود سه میلیون نفر داوطلب در جمعیت هلال‌احمر داریم و امروز، روز جهانی داوطلب بود و خوش به سعادت شما که رونمایی این کار ارزشمند را در این روز انجام دادید.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: شما خیلی‌ها را داوطلب حضور در جبهه کردید و این کار ارزشمندی است. حدود 190 آیه در قرآن در مورد کار خیر داریم و خداوند می‌فرماید که من اجرش را خودم می‌دهم. 2500 شهید امدادگر داریم که حدود 500 تن از آنان از جمعیت هلال‌احمر هستند. ما اسناد و مدارک آنها را جمع‌آوری کرده‌ایم تا تبدیل به کتاب شود و تاریخ شفاهی آنان را بر اساس مصاحبه با مادران و همسران شهدای امدادگر هلال‌احمر در دست تدوین داریم. اما جرقه‌ای که توسط سردار در ذهن من زده شد این بود که بتوانیم یادواره همه این 2500 شهید امدادگر دفاع مقدس را در سالروز تأسیس هلال‌احمر برگزار کنیم که هرچه برکت در زندگی داریم از همین ایثارگری‌های شهدا و همچنین پاسداشت خون آن‌هاست.

کولیوند گفت: روحیه بسیجی در نیروهای هلال احمر هم وجود دارد. از زمانی که رژیم غاصب صهیونیسم به‌صورت وحشیانه، ددمنشانه و بی‌سابقه این جنایت‌ها را شروع کرد؛ ما اقدامات زیادی را انجام دادیم. اولین کار تماس‌های مکرر با مسئولین صلیب سرخ و فدراسیون‌های آن بود و شبی نیست که ما با آنها تماس نداشته باشیم. اسرائیل به نیروهای حاضر در غزه حکم تخلیه از غزه را داده بود، ما محکم ایستادیم و گفتیم نباید غزه را تخلیه کنیم و آن دسته از نیروهای صلیب سرخی که هستند باید بمانند و خدمت‌رسانی کنند. دراین‌بین، چهار نفر از آنان شهید شده و 9 نفر هم زخمی شدند که آن 9 نفر در بین هشتاد نفری که در جریان تخلیه زخمی‌ها از غزه خارج شدند، برگشتند.

وی ادامه داد: کمک‌های کم و قطره‌چکانی از طریق مصر به غزه تحت تدابیر شدید اسرائیلی‌ها ارسال می‌شود. کمک‌ها در منطقه‌ای به نام العریش جمع می‌شود و بازرسی‌های بسیاری روی آن انجام می‌شود. ما توانسته‌ایم ارتباط مستقیمی با هلال‌احمر غزه که در میدان هستند برقرار کنیم و روزی دو بار، سه بار با آنان ارتباط داریم و از میدان متوجه می‌شویم که چه چیزهایی را نیاز دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ارتباط تلفنی خود با رئیس هلال‌احمر غزه افزود: این شخص در تماسی که داشتم به من گفت که ما دو جور درد می‌کشیم؛ یک‌بار زمانی که مورد هدف دشمن قرار گرفته و مجروح می‌شویم و بار دیگر زمانی که زیر تیغ جراحی قرار می‌گیریم چراکه دارویی برای بیهوشی وجود ندارد. به طرق مختلف سعی شده که به مردم مظلوم غزه کمک شود و کمک شده است. تا به امروز حدود 10 هزار تن اقلام زیستی، تجهیزاتی، دارویی و غیره جمع‌آوری شده است. سه هزار تن این کمک‌ها در روزهای اول رفت و هفت هزار تن هم ارسال خواهد شد.

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر در جهت حمایت از فلسطینیان، اجتماعات با شکوهی را در سراسر کشور داشته است. بعد از همان شبی که به بیمارستان غزه حمله کردند و مردم در میدان فلسطین در جهت محکومیت این اقدام صهیونیست‌ها جمع شدند؛ نیروهای ما نیز با لباس جمعیت هلال‌احمر آمدند و کسی بر ما خرده نگرفت که شما چرا دخالت می‌کنید. درواقع بچه‌های ما با عشق و علاقه آمدند و شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا را سر دادند و گفتند ما از هویت حرفه‌ای این لباس حمایت می‌کنیم. در سراسر استان‌ها و شهرستان‌های کشور جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر باشکوه و غیرت در صحنه و در جهت محکومیت صهیونیست‌ها به خیابان‌ها آمدند و حتی ثبت‌نام کردند برای اعزام، منتهی شرایط برای اعزام هنوز فراهم نشده است.

کولیوند ادامه داد: در حال آماده‌سازی تجهیزات و زیرساخت‌های سه بیمارستان صحرایی برای امدادرسانی در غزه هستیم، به محض اینکه مجوز بگیریم تجهیزات یک بیمارستان 110 تخته و دو بیمارستان 55 تخته را ارسال می‌کنیم تا از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شده و بتوانیم در آنجا امدادرسانی کنیم. پیشنهاد دادیم اگر اجازه احداث این بیمارستان‌های صحرایی را نمی‌دهید، اجازه دهید زخمی‌ها را به بیمارستان‌های خود منتقل کنیم که متأسفانه این اجازه را نیز هنوز به ما نداده‌اند. البته تعداد مجروحین و مصدومین خیلی زیاد است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر به مکالمه تلفنی خود با رئیس صلیب سرخ مستقر در غزه و رئیس فدراسیون‌های آنها اشاره کرد و افزود: در این مکالمه از ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی شکوه کردم. وقتی‌که جنگ نباشد همگی خوشی هستیم و مشکلی نداریم. صلیب سرخ ایجاد شده تا به مصدومان کمک کنیم و به آنها آب و برق و غذا برسانیم. نمی‌توانیم فقط بگوییم که دولت‌ها نمی‌گذارند و دیگر هیچ. می‌توانیم که حداقل صدای آنها باشیم. می‌توانیم مجمع برگزار کنیم و در آن صهیونیست‌ها را محکوم کنیم که در تاریخ هم ثبت شود چراکه تاریخ ما را قضاوت می‌کند؛ جدا از اینکه باید در قیامت پاسخ بدهیم. قرار شد که امروز و فردا که در غزه هستند؛ پیگیری کنند تا شاید گشایشی بشود. تمام جنایاتی را که صهیونیست‌ها کرده‌اند که حدود 90 مورد می‌باشد. آن‌ها را با مختصات کامل جغرافیایی و همراه با مدارک و عکس جمع‌آوری کردیم و متنی را آماده کردیم و یک ویدئو کنفرانس با 86 رئیس هلال‌احمر و صلیب سرخ از کشورهای مختلف دنیا گذاشتم و قرار شد این متن را امضا کرده و علیه صهیونیست‌ها اعلام‌جرم کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان