طرز تهیه ساورکرات یک ترشی مجلسی و متفاوت!

اگر از علاقه مندان به ترشی های مجلسی یا خانگی هستید در این بخش می توانید ب طرز تهیه ساورکرات عالی آشنا شوید. این ترشی طعم متنوعی دارد.

طرز تهیه ساورکرات یک ترشی مجلسی و متفاوت!

طرز تهیه ساورکرات یا کلم ترشی با یک رسپی ویژه در این بخش برای علاقه مندان قرار داده شده است که مطالعه می کنید. این ترشی خوشمزه بوده و می توانید در کنار غذا داشته باشید.

برای داشتن انواعی از ترشی های خانگی می توانید در لینک همراه ما باشید. طرز تهیه ترشی بامیه و ترشی برگ چغندر را می توانید مطالعه کنید.

طرز تهیه ترشی ساورکرات

مواد اولیه:

  • کلم سفید: به میزان لازم
  • آب: به میزان لازم
  •  نمک: به میزان لازم

طرز تهیه ساورکرات:

این ترشی خوشمزه طعم و مزه ای عالی داشته و می توانید در کنار غذا نیز آن را داشته باشید. اولین مرحله از تهیه این ترشی این است که باید کلم برگ را جدا کرده و بشویید. بعد از اینکه آب اضافی آن خارج شده و به خوبی خشک شد آن را به صورت ورقه ای و نازک برش دهید.

روش تهیه ترشی ساورکرات

به کلم های خود باید مقداری نمک هم اضافه کنید. خوب با یکدیگر مخلوط کرده و خوب ورز دهید تا آب کلم ها خارج شود. بعد از اینکه هر بار مواد را ورز می دهید باید آن را به مدت یک ربع کنار گذاشته تا به خوبی آب بیاندازد.

در رسپی این ترشی ورز دادن آن برای اینکه آبدار شود مهم می باشد. این ترشی با آب کلم و نمک نگهداری و تهیه می شود. حالا بعد از آماده شدن باید این مخلوط را درون ظرفی ریخته و به مدت سه هفته کنار بگذارید تا به خوبی تخمیر شود.

قبل از اینکه کلم را درون ظرف نگهداری می کنید باید به خوبی کلم آب انداخته باشد و همه کلم در کف ظرف قرار بگیرد و روی آن مقداری آب نمک باشد. در صورتی که برخی از کلم ها روی آب باشند به سرعت ترشی شما کپک می زند و به همین دلیل باید کلم های روی سطح آب را برداید.

دستور تهیه ساورکرات

روی ظرف ترشی خود را با استفاده از یک پلاستیک بپوشانید. روی درب ظرف را یک جسم سنگین قرار دهید تا به خوبی درب بسته شود و هیچ هوایی وارد آن نشود. پیش از تخمیر شدن نیز نباید درب این ترشی را باز کنید. مدت زمان تخمیر این ترشی 3 هفته است.

طرز تهیه ترشی ساورکرات با این رسپی عالی بوده و شما به صورت دلخواه می توانید از کلم بنفش هم استفاده کنید. این ترشی خوشمزه و عالی است و می توانید یک ترشی فوق العاده داشته باشید. فوت و فن های مهمی برای تهیه این ترشی وجود دارد که به آن اشاره می شود.

در صورتی که می خواهید یک ترشی بدون سرکه داشته باشید این ترشی عالی است و می توانید با نمک تهیه کنید. برای نگهداری طولانی مدت این ترشی نیز نباید از ظروف آلومینیومی استفاده نمایید. ظروف پلاستیکی بهترین ظروف برای این ترشی و نگهداری طولانی مدت آن است. این ترشی در کنار انواع غذا سرو می شود و یک ترشی خوشمزه می باشد.

این ترشی مجلسی را می توانید با این رسپی داشته باشید. در کنار پلو و … نیز این ترشی را خواهید داشت. شما می توانید در آرگا با انواعی از ترشی های خانگی دست ساز و ویژه آشنا شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان