ساده ترین راه های پاک کردن لکه رنگ از روی لباس!

خانه داری: فکر می کنم همه ما دست کم یک بار این را تجربه کرده ایم که لباس های مورد علاقه مان رنگی شده باشد؛ حالا یا حواسمان نبوده و به دیوار رنگی تکیه داده ایم و یا ناخودآگاه قلموی رنگی را به شلوار جین دوست داشتنی مان کشیده ایم بعدش هم به دنبال راه چاره ای برای حل این مشکل گشته ایم

خانه داری: فکر می کنم همه ما دست کم یک بار این را تجربه کرده ایم که لباس های مورد علاقه مان رنگی شده باشد؛ حالا یا حواسمان نبوده و به دیوار رنگی تکیه داده ایم و یا ناخودآگاه قلموی رنگی را به شلوار جین دوست داشتنی مان کشیده ایم بعدش هم به دنبال راه چاره ای برای حل این مشکل گشته ایم. اما این مطلب به شما کمک می کند که تا دفعه بعد اگر این اتفاق دوباره تکرار شد بدانید که برای پاک کردن لکه رنگ از روی لباس باید چه کاری انجام دهید، پس با چیدانه تا انتهای این مطلب جذاب و کاربردی همراه باشید.

برای پاک کردن لکه رنگ از روی لباس سریع عمل کنید

برای پاک کردن لکه رنگ از روی لباس تان باید سریع عمل کنید، لکه های تازه که هنوز به داخل بافت لباس نفوذ نکرده اند راحت تر پاک می شوند، اگر لکه ای رنگ به روی لباس تان ریخت و یا پاشید سعی کنید خیلی سریع آن را با آب بشویید و پر کنید. 

رنگ ها را بشناسید 

شما ابتدا باید رنگ ها را بشناسید تا بدانید از چه ماده ای باید برای پاک کردن رنگ ها از روی لباس استفاده کنید. رنگ هایی با پایه آب به نسبت رنگ های پایه روغنی راحت تر تمیز می شوند. اما رنگ های پایه روغن مدت زمان بیشتری مرطوب می مانند و این فرصت بیشتری به شما برای تمیز کاری می دهد. بخشی از آمادگی برای رنگ کاری این است که هر وسیله که احساس می کنید برای تمیز کاری احتیاج دارید را دم دست تان بگذارید. 

نکته: همیشه لیبل لباس ها را بررسی کنید تا بدانید که حلال ها رنگ به آن ها آسیب نمی زند. 

رنگ های آب پایه

معمولا رنگ های آب پایه به وسیله الکل تمیز می شوند. بهترین نوع الکل برای این کار الکل 91 درصد ایزوپروپیل است. قدم اول برای از بین بردن این کار این است که ابتدا لکه رنگ را به وسیله مواد شوینده و اب گرم بشویید، اگر لکه تازه باشد بیشتر اثر لکه با همین کار پاک می شود، اما اگر هنوز مقداری از لکه باقی مانده بود بهتر است با یک مسواک آغشته به الکل روی لکه را پاک کنید، اگر باز هم پاک نشد این کار را مدام تکرار کنید و میزان بیشتری از الکل را مصرف کنید. وقتی که لکه کاملا پاک شد، میزان اضافی الکل را به وسیله یک دستمال مرطوب پاک کنید و بعد آن را خشک کنید. 

نکته: اگر الکل ایزوپروپیل در دسترس نبود می توانید به جای آن از اَستون استفاده کنید. 

رنگ های پایه روغنی 

حلال رنگ های پایه روغن معمولا بنزین است. و معمولا هم پاک کردن این رنگ ها از روی لباس بسیار سخت تر است. برای پاک کردن این نوع لکه ها از روی لباس نیاز به دستکش و ماسک فیلتر دار خواهید داشت چرا که بنزین ماده ای خطرناک است و ممکن به پوست و ریه شما آسیب بزند. برای انجام این کار نیاز به محلی با تهویه قوی و ترجیحا فضای باز خواهید داشت. 

یک تکه دستمال حوله ای را در زیر لکه قرار دهید تا بنزین را به خود بکشد. مقدار کمی از بنزین را روی لکه مورد نظرتان بریزید تا سطح روی آن را خیس کند سپس با استفاده از یک تکه پنبه سعی کنید تا پلکه رنگ را از روی لباس پاک کنید. این کار را تا جایی که رنگ کاملا از بین نرفغته است ادامه دهید.

وقتی لکه کاملا از بین رفت می توانید لباس را بشویید تا اثرات بنزین هم از روی آن پاک شود؛ اگر امکان این کار را ندارید، می توانید دستمال حوله ای تمیزی را زیر آن قسمت گذاشته و این بار به جای بنزین آب تمیز بریزید و با استفاده از همان حوله هم تا جایی که می شود سطح مورد نظرتان را خشک کنید. 

رنگ آمیزی خانه می تواند یک فعالیت خانوادگی بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد، اما شما باید برای هرگونه اتفاق و پیش آمدی در رابطه با این فعالیت اماده باشید و حلال ها را به میزان کافی تهیه کنید. 

شما هم می توانید ایده ها و راه حل های تان را در بخش نظرات انتهای مطلب با چیدانه و همه همراهان به اشتراک بگذارید. 

منبع : HOUZZ ؛ نویسنده: شمیم آقازاده؛ تحریریه چیدانه 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان