چند انشا زیبا درباره مادر با نگارش های دلنشین

هانطور که می دانید انشا نوشتن یکی از سرگرمی های پرطرفدار در بین دانش آموزان می باشد که یکی از موضوعات ناب مادر است به همین خاطر، در این مقاله مجموعه ای از انشا درباره مادر را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

چند انشا زیبا درباره مادر با نگارش های دلنشین

یکی از نعمت های بزرگ خداوند مادر است که در مورد این فرشته زمینی انشا های نابی وجود دارد بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که دنبال انشا درباره مادر هستید اما نمی دانید چگونه انشا نابی را بنویسید به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مجموعه ای از انشا درباره مادر

یکی از ساعتی که دانش آموزان در مدرسه سپری می کنند زنگ انشا است که معلمان عزیز از دانش آموزان می خواهند تا در مورد موضوعات مختلف انشا بنویسند که یکی از موضوعات ناب مادر است از این رو، در ادامه مطلب مجموعه ای از انشا درباره مادر را در اختیار شما دوستان عزیز خواهیم گذاشت تا بتوانید از بین آن ها انشا های نابی را انتخاب کنید و با کمک گرفتن از آن انشا نابی را بنویسید.

مجموعه ای از انشا درباره مادر

انشا در مورد مادر با مفاهم ناب

می دانم که در دنیا هیچکس من را به اندازه مادرم دوست ندارد. او قلب مهربان و لب هایی همیشه خندان دارد. من فکر می کنم که مادرم همان فرشته نگهبان من است که از بالای آسمان به زمین آمده تا مراقب من باشد.

شبها از او می خواهم کنار تختم بنشیند و دست هایم را بگیرد و برایم قصه بخواند. یک شب از مادرم پرسیدم: “چه کار کنم خواب بد نبینم؟” او گفت: “عزیزم چند تا صلوات بفرست تا آسان بخوابی.”

مادرم می‌ گوید شبها همه ی ما خوابیم اما خدای مهربان بیدار است و مراقب ما است پس نباید نگران باشیم. مادرم همیشه حواسش به من است تا سلامت باشم، درس هایم را خوب یاد بگیرم و برایم دعا می کند.

ما بعضی وقت ها باهم بازی می کنیم و من در کارهای خانه به او کمک می کنم. من می دانم که مادر مهربانم آمده تا یک دنیا شادی به من بدهد، امروز گلبرگ های‌ گل رز را روی سرش ریختم تا به او بگویم دوستش دارم و او هم به من شکلاتی خوشمزه و شیرین داد.

ممنونم مادر!

******

مادر با همه ی دنیا متفاوت است و من می خواهم برای مادر انشا بنویسم. مادر دوست داشتنی که از زلالی چشمانش دریایی از مهر و محبت موج میزند. قلب با صفایش آکنده از شمیم معرفت است و یگانه روشنایی زندگی است.

مادر چونان باغی است با شکوفه لبخند زیبا میشود؛ او ان پناهگاهی است که مرا از هجوم سیاهی و تاریکی در امان می‌دارد؛ اما من همیشه با نگاهی کودکانه همه ی چیز را به بازی می گیرم؛ و او چه صبور و بردباری در برابر کردار من و چه مهربان و با صفا نوازشم میکند.

زندگی با مادر معنا میشود، دوست دارم ان زمان را که در پناه دست‌ های‌ مهربان مادر آرامش می گیرم؛ مادر خوبم را عاشقانه، صادقانه، بی‌نهایت، تا قیامت دوست دارم.

از موسیقی مهر و محبتش، دنیایی بی‌ دغدغه برای فرزندانش می‌ سازد، راستی مهر و مروتش، هفت آسمان به سجده‌ اش بر آمده‌اند و خورشید و ماه از پی هم می روند تا دست بوس وجود پر مهرش شوند.

غنچه شکوفا می شود تا لحظه‌ ای عطرش رابه خود بگیرد؛ ستاره می‌ درخشد تا دمی افق چشمانش رابه سوی خود بکشد. باران فرو می‌ ریزد تا قطرات اشکش را در خود گم کند. آری دنیا برایش آفریده شد تا بیافریند زیبایی‌ هایش را.

تا اگر قابل بداند خاک زیر پایش شوند، تا لحظه‌ ای از لطفش را جبران کنند. اما نمی شود، او ان قدر بزرگ و با عظمت است که اگر هفت آسمان هم جمع شوند، نمی توانند به بلندای نامی به اسم «مادر» شوند.

مادر یعنی دلسوز و بی‌ قرار، مادر یعنی امید در سختی‌ ها، مادر یعنی رایحه خوش گل‌ ها، مادر یعنی تمام وجود ما. بوی مادر آرامش بخش دل‌ هاست و بهشت بی‌ صبرانه مشتاق اوست.

نمیدانم چگونه ستایش جان‌ سوزی‌ های‌ وی را کنم، نمی دانم چگونه شب‌ هایی را که در خواب ناز بودم و او بیدار ماند را جبران کنم، نمی دانم چگونه بر درد‌ های‌ زندگی او دوایی باشم. تا مادرم به بهشت نرود به بهشت نمی روم و پس از گذشت سال‌ های‌ سال مهرش در دلم جاری می ماند.

اشک‌ های‌ گوشه چشمش را هنگام موفقیتم دوست دارم، نگاه مادرانه‌ اش را هنگام جدایی‌ ها دوست دارم و تا ابد محتاج دستانش هستم، محتاج دستانی که سرم را نوازش میکرد، محتاج دستانی که موقع تب پارچه خنک بر پیشانی‌ ام می‌ نهاد. محتاج ان دستانی هستم که راه بد و راست رابه من نشان داد.

ودر پایان می خواهم بگویم: ای مادر، ای کسی که هر چه گویم تلافی محبت‌ هایت نمیشود، ای کسی که آوردن نامت پر افتخارتر از قهرمان شدن در جهان است، به خاطر تمام خوبی‌ هایی که بی‌ چشم داشت در حقم کردی دوستت دارم.

*******

 انشا در مورد مادر با مفاهیم زیبا

انشا ناب در مورد مادر

مقدمه:

ظلم به والدین پست ترین و نفرت انگیزترین کاری هست که یک انسان میتونه انجام بده. به نظر من کسی که به والدینش به خصوص به مادرش ظلمی میکنه، ضعیف بودن خودش رو نشون داده و کوچیک بودن و حقیر بودنش رو در این دنیا به رخ همه کشیده. والدین به خصوص مادر تلاش بسیاری میکنن تا فرزند به پیشرفت و تعالی برسه و اگه فرزند بخواد جواب این خوبی ها رو با ظلم کردن بده تنها کاری که کرده اینه که پست بودن خودش رو تبدیل به ویترین کرده و به نمایش درآورده.

بدنه انشا:

یکی از کارهایی که انسان های پست در حق والدین شون انجام میدن اینه که وقتی به مرحله ای از زندگی رسیدن که تونستن خودشون زندگیشون رو مدیریت کنن و حتی رفاه زندگی والدیون شون رو هم بر عهده بگیرن، والدین رو به محل هایی که مربوط به سالمندان هست میبرند. بعضی از افراد در توان شون نیست و این کار درستیه اما برخی از افراد تواناییش رو دارن اما والدین رو به شکل مزاحمی می بینند که مانع زندگی خوش اونها میشه.

حالا من در این انشا بیشتر در مورد مادر صحبت میکنم تا پدر چرا که مادر شبانه روز در کنار فرزند هست، با اون زندگی میگذرونه و فرزند رو تربیت میکنه، فرزند رو آماده وارد شدن به جامعه میکنه و باعث پیشرفت و تعالی اون به معنای واقعی میشه و پست ترین کاری که فرزند میتونه در جواب تموم خوبی های اون انجام بده اینه که بخواد در حق اون ظلمی به مانند ظلمی که در قبل از اون صحبت کردم بکنه.

حتی همینکه با مادر به بدی صحبت کنی، همینکه جواب مهربانی ها و عشق ورزیدن های اون رو به بَدی بِدی یعنی این که تو یک آدم پست هستی. مهم نیست چه اتفاقی وارد زندگیت شده، مهم نیست با چه چالشی روبرو شدی، مهم نیست که در چه موقعیتی هستی، مهم اینه که اون مادر از زندگی خودش گذشته و بدترین چالش ها رو تجربه کرده تا تو رو بزرگ کنه و اگه تو به خاطر چنین موقعیت هایی بخوای به اون بی احترامی کنی و حرمتش رو زیر سوال ببری فقط و فقط پست بودن خودت رو به نمایش گذاشتی.

نتیجه گیری:

مادر یا حالا بهتره بگم که والدین هدیه ای از طرف خدا برای خیلی از ما آدماست و شاید خیلی از ما قدر اونها رو ندونیم و پست ترین کارهایی که میتونیم در حق یکی انجام بدیم رو در حق اونها انجام بدیم. اما چیزی که مسلمه اینه که حتی اگه بدترین ظلم ها رو هم به اونها بکنیم اونها ذره ای از مهر و محبت شون به ما کاسته نخواهد شد چون این در وجود مادر و پدر هست که به فرزندشون عشق بدن و به اون حتی اگه بهشون بدی کرد مهربونی کنن. کاش ما آدم ها بدونیم که هیچ انسانی به اندازه این دو نفر به فکر ما نیست و هیچ کسی نمیتونه به اندازه ای که اونها ما رو دوست دارن دوست داشته باشه پس کاش جواب دوست داشتن هاشون رو به بدی ندیم.

*******

 انشا ناب در مورد مادر

انشا در مورد مادر 

ن هنگام که درخشش چشمانت را در آسمان زندگی ام می بینم؛ آن هنگام که جوشش چشمه ی چشمت را در سراشیبی صورت زیبایت برانداز می کنم؛

زمانی که به یاد می آورم چگونه در جستجوی آغوش پرمهرت حجم خالی فضا را لمس می کردم و با بی تابی نامت را بر زبان می آوردم؛ دلم چون کودکی بازیگوش و بهانه گیر در کنج قفس سینه سر بر دیوار می کوبد.

عزیز من، عزیز بودنت را خدا دانست. او که بهشت را زیر پایت نهاد؛ و تو را بزرگ و گرامی داشت. گاه دست هایم روی موج احساس می لرزد و باران اشک در چشمانم به غم می نشیند.

چرا که جوانیت را به پای من ریختی تا جوانم کنی،تا روزی کنارت بنشینم و سرم را بر زانویت بگذارم و نوازش دست هایت را روی صورتم احساس کنم؛ تا روزی تکیه گاهت شوم و انیس تنهاییت.

ای کسی که خورشید در مقابل مهربانی ات شرمنده می شود و ماه چهره در نقاب می کشد، هنگامی که رنج بی خوابی ات را که با گریه های شبانه ی من تفسیر می شود،

تصویر می کنم و زمانی که به یاد می آورم که نمی توانستم لحظه ای حتی به اندازه یک چشم بر هم زدن بی تو بمانم، اشک روی چشمانم پرده می اندازد.

مادرم، ای امید من، هنگامی که با وجودت گل آرزوهایم شکوفه داد و دیوارهای سنگی سکوتم شکست. تو به من زبانی آسمانی یاد دادی، تو آیینه ی آفتابی. مرا مثل آب جذب خودت کردی، تو مرا سبز کردی…

مادرم، ای آن که وجود مقدست سراسر عشق و ایمان و دل دریاییت به وسعت آسمان است، من با وا‍ژه هایم که لبریز عشق است همه جا می نویسم که دوستت دارم و بدان که تو را در ایمن ترین و زیباترین عضو بدنم جای داده ام و هر لحظه با هر تپش، قلبم نام زیبایت را زمزمه می کند.

مادرم؛ عشق را بخاطر تو آموختم. دوست داشتن را برای تو نوشتم و تویی که همیشه در زندگی ام ترانه ی امید سردادی. تو را دوست می دارم اگر باور کنی تو خدای روی زمینم هستی.

*******

 انشا زیبا در مورد مادر

در پایان به شما دوستان عزیز  پیشنهاد می کنیم در صوت تمایل شما دوستان عزیز با کلیک بر روی انشا می توانید انشا های نابی را در مورد موضوعات مختلفی مطالعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان