دختران مجرد برای فریز تخمک نیاز به اجازه پدر دارند؟

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه پدر برای فریز تخمک توسط دختران بالای ۳۰ سال پایه قانونی ندارد.

دختران مجرد برای فریز تخمک نیاز به اجازه پدر دارند؟

ایسنا نوشت:رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه پدر برای فریز تخمک توسط دختران بالای 30 سال پایه قانونی ندارد.

فاطمه قاسم‌پور، با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه هفتم مبنی بر امکان فریز تخمک و بهره مندی از بیمه پایه مربوط به آن، برای دختران مجرد بالای سی سال، درباره اینکه آیا این اقدام نیازمند اجازه پدر هست یا نه؟ اظهار کرد: مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه مربوط به پوشش بیمه‌ای این خدمات درمانی است و اینکه گفته شود برای این امر، دختران نیاز به اجازه پدر دارند، پایه قانونی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین طبق صحبتی که با برخی مسئولان مربوطه در مراکز مرتبط داشتم، رویه این مجموعه‌ها هم این‌گونه نیست و دخترانی که به سن قانونی رسیده‌اند صرفا با امضای برگه رضایت توسط خودشان، می‌توانند اقدام به این امر کنند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: تحولات سبک زندگی و جمعیتی موجب شده که ازدواج بخشی از جامعه دختران در سنین بالاتر از 30 سال رقم بخورد و این دختران تمایل داشته باشند برای حفظ باروری خود از روش‌های پزشکی بهره برند. در همین راستا در مجلس و در برنامه هفتم توسعه مصوب کردیم که این روش پزشکی مشمول خدمات بیمه پایه نیز شود.

پیش از این دکتر علی صادقی‌تبار رییس مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، با اشاره به تبصره بند "ب" ماده 81 لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر امکان فریز تخمک و بهره‌مندی از بیمه پایه مربوط به آن در دختران مجرد بالای 30 سال، اعلام کرده بود که به طور کلی فرایند درمان ناباروری با رعایت اصل محرمانگی انجام می‌شود ولی اگر دختر خانمی که دوشیزه است بخواهد اقدام به فریز تخمک کند باید با اذن پدر این کار را انجام دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان