گناه فرشته یا وکیل مدافع شیطان؟! +فیلم

حامد تهرانی و دادگاهی که او در قسمت نخست در آن حضور پیدا می‌کند، نحوه برگزاری و حتی شیوه دفاع از وکیلش ، به نمونه‌مشهور تاریخ سینما، وکیل مدافع شیطان شباهت دارد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - در سریال «گناه فرشته» که طی هفته‌های اخیر از پلت‌فرم فیلیمو پخش می‌شود،یکی از انتقادات مطرح شده در فضای مجازی این است که چرا کاراکتراصلی این سریال در مقام وکیل شباهتی با سایر وکلای ایرانی ندارد.

کاراکتر حامد تهرانی(شهاب حسینی) ،«رنجرور سوار» (یادآور وکیل لینکلن سوار) از زندگی سوپرلاکچری برخوار است و با حمایت از مفاسدان اقتصادی و بهره‌مندی کلان مالی، در آوای «باب دیلن»، «ون موریسون»، «جیمز براون» غرق می‌شود.

تمامی این نشانه‌های حاکی از آن است که مولفان برای خلق این کاراکتر و بسط روایت از نمونه‌های فرنگی استفاده کرده‌اند و به همین دلیل وکیل این سریال، بومی به نظر نمی‌رسد.

حامد تهرانی در این سریال به تمامی وکیل‌های شناخته شده و مشهور تاریخ سینما شباهت دارد و دادگاهی که او در قسمت نخست در آن حضور پیدا می‌کند، نحوه برگزاری و حتی شیوه دفاع از وکیلش، به نمونه‌مشهور تاریخ سینما، وکیل مدافع شیطان شباهت دارد.

در طراحی داستان زمانیکه نخستین جلسات دادرسی با حضور شهاب حسینی اجرا می شود و او قرار است از یک متهم اقتصادی (همزمان با موج خبری تبرئه محمد امامی) دفاع کند، محتوای جلسه دادگاه رسیدگی، کاملا شبیه جلسه دفاع کوین لوماکس (کیانو ریوز) از متهمی با عنوان الکساندر کالن( کریگ تی نلسون) در فیلم سکانس مشهور وکیل مدافع شیطان است. ویدئو زیر شباهت را به صورت علنی‌تر آشکار می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان