ویژه‌های مشرق؛

حتی اصلاح‌طلبان رادیکال هم برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند/ بیش از ۱۰۰۰ اصلاح‌طلب نامزد بالقوه جبهه اصلاحات هستند!

تعداد قابل توجهی اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام کرده که اتفاقا چهره های شاخصی مثل علی باقری، پزشکیان، جمشید انصاری و... هم جزوشان هستند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

***********

روزنامه‌های امروز سه شنبه 12 دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که ائتلاف روحانی و لاریجانی برای مجلس، نرخ نت در ایران و جهان، تداوم تعطیلی پنجشنبه و خبر وضعیت بحرانی سدهای تهران در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده اند.

روز پنجشنبه 14 (دی‌ماه) نتایج غربالگری دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که قرار است در 11 اسفند ماه سال جاری برگزار شود از سوی «هیات‌های نظارت» اعلام خواهد شد که بعد از آن تنها باید در انتظار واکنش‌ها و البته بررسی‌ها «شورای نگهبان» باشیم. باتوجه به اینکه تنها 2 روز تا رسانه‌ای شدن این اسامی زمان باقی مانده است باید بگوییم که شمارش معکوس برای اعلام نفراتی که می‌توانند در این رقابت‌ انتخاباتی حضور داشته باشند آغاز شده است.

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان امروز درباره مولفه‌های افزایش مشارکت نوشته است:

اگر ما به‌دنبال هدفی که رهبری بارها تاکید کرده اند، هستیم که مشارکت حداکثری شکل بگیرد؛ باید شاهد نرمش قهرمانانه از سوی شورای نگهبان باشیم و دولت هم با حل مسائل معیشتی، این امید را به مردم بدهد که رای آنها می تواند اثرگذار باشد. مردم اگر حس کنند که رای آنها اثر نداشته دیگر رای نمی دهند. از من پرسیده شد به چه کسی باید رای داد من گفتم باید به این سوال پاسخ دهید که چرا باید رای داد؟ اگر این چالش حل نشود مشارکت حداکثری شکل نخواهد گرفت.

حتی اصلاح‌طلبان رادیکال هم برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند/ بیش از 1000 اصلاح‌طلب نامزد بالقوه جبهه اصلاحات هستند!

در حالی روزنامه آرمان امروز خبر بدون نامزد بودن اصلاح‌طلبان داده که آرمان‌ملی دیگر روزنامه اصلاح‌طلب از نوشته است که حتی اصلاح‌طلبان رادیکال نیز نامزد انتخابات هستند! در بخشی از این گزارش آمده است:

هیچ چاقویی هم از سوی سران اصلاحات و اصلاح‌طلبان جامعه محور زیرگلوی اصلاح‌طلبان صندوق محور قرار نگرفته است که در انتخابات نباید ثبت‌نام کنید و حتی برخی از اعضای احزاب اصلاح‌طلب که به جامعه محوری معتقدند(اصلاح‌طلبان رادیکال) در انتخابات پیش ثبت‌نام کردند. از این منظر بایدگفت اختلافات درون جبهه اصلاحات کاملا طبیعی و تئوریک است و نیازی نیست که برخی از کاه کوه بسازند و اختلافات تئوریک را اختلاف واقعی و عملی نشان دهند و اعلام کننده که احتمال انحلال جبهه اصلاحات به علت اختلافات وجود دارد. جبهه اصلاحات خود محصول نزدیکی تفکر اصلاح‌طلبان در سطوح مختلف است و اصلاح‌طلبان آنقدر به توسعه یافتگی تشکیلاتی دست یافته‌اند که بر سر اختلافات تئوریک دست به انشعابات تفرقه افکن نزنند.

حتی اصلاح‌طلبان رادیکال هم برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند/ بیش از 1000 اصلاح‌طلب نامزد بالقوه جبهه اصلاحات هستند!

خبر ثبت‌نام تمام نیروهای رده یک و دو جناح چپ در انتخابات قابل توجه است، جالب آنکه حسین مرعشی گفته بود که کلا 180 نفر در کل کشور از اصلاح طلب ها ثبت نام کردند، در حالی که طبق آمار قریب به 1000 نفر از اصلاح طلبان در انتخابات ثبت نام کردند.
علی رغم ادعای اصلاح طلبان که به دلیل پیش ثبت نام ها تعداد کمی اصلاح طلب ثبت نام کردند و استقبال از مشارکت پایین بوده اما برعکس این موضوع تعداد قابل توجهی اصلاح‌طلب ثبت‌نام کرده که اتفاقا چهره های شاخصی مثل علی باقری، پزشکیان، جمشید انصاری و... هم جزوشان هستند.

البته اصلاح‌طلبان رادیکال با وجود ثبت‌نام فله‌ای در انتخابات همچنان جناح انتخابات محور در جبهه اصلاحات را زیر ضرب دارند و آن‌ها را اقلیت می‌خوانند، از جمله محمود صادقی به روزنامه شرق گفته است که حزب کارگزاران گروهی اقلیت در میان اصلاح‌طلبان است، نماینده لیست امید می‌گوید:

آقای مرعشی همین چند روز پیش در گفت‌وگویی اذعان و اعتراف کردند که خودشان و حزبشان در جبهه اصلاحات در اقلیت قرار ندارند و هر آنچه می‌گویند نظر شخصی‌شان است. حتی عنوان کردند که با وجود توصیه برای ریاست جبهه اصلاحات از سوی برخی افراد به دلیل آنکه آگاه بودند از پشتوانه رأی لازم برخوردار نیستند، در انتخابات شرکت نکردند. به همین دلیل گفته‌های افرادی مانند آقای مرعشی یا چند نفر دیگر که در جبهه اصلاحات قرار دارند به معنای موضع رسمی و واحد این جبهه نیست، بلکه ارزیابی شخص آنهاست‌. نهایتا آقای مرعشی می‌تواند بگوید موضعش، موضع حزب کارگزاران است. البته من برای ایشان احترام بسیار زیادی قائلم و گاهی هم سخنان ایشان درست و منطقی است. گاهی هم شده سخنان رادیکالی را هم بیان می‌کنند و حقایقی را هم به زبان می‌رانند. پس نباید از انصاف و عدالت خارج شد.

حتی اصلاح‌طلبان رادیکال هم برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند/ بیش از 1000 اصلاح‌طلب نامزد بالقوه جبهه اصلاحات هستند!

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در مطالبی تاکید دارند که هدف اصلی اصلاح‌طلبان تحریمی تلاش برای کاهش ساخت موجود در سطح درونی و بیرونی می باشد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان