تحلیل روز/

حادثه تروریستی در کرمان و انتقام از قدرت نرم مقاومت چه اهدافی دارد؟/ پشت ماشین ترورهای کور چه کسی نشسته است؟

درحالی‌که صهیونیست‌ها در نیمه اول شکست ترمیم‌ناپذیر خورده حالا به‌واسطه پشتیبانی آمریکایی‌ها می‌خواهند بازی را در دقیقه هفتاد تمام کرده و زمین را ترک کنند اما این بازی نود دقیقه است؟

سرویس سیاست مشرق- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با بازیکنان تیم‌ملی فوتبال پیش از اعزام به مسابقات آسیایی سخنانی را بیان کرد که جالب و قابل تفسیر بود، سرلشکر سلامی گفته است که فوتبال محصول تمرکز ذهن است و هیچ واقعیتی برون از ذهن انسان نیست، سردار سلامی به بازیکنان تیم ملی توصیه کرد که اگر گل خوردند عصبی نشده و به‌جای بازی احساسی دوباره خود را بازسازی کنند.

فرمانده سپاه حتی درباره سبک‌های بازی در کشورهای صاحب فوتبال نیز سخن گفته مثلاً از مدل بازی برزیلی‌ها که عادت به باخت ندارند و هیچ‌گاه روحیه خود را از دست نمی‌دهند و یا اشاره به سبک بازی عرضی آلمانی‌ها که با چرخاندن توپ در زمین به دنبال منفذی برای عبور از مدافعان حریف می‌گردند، این اشارات ویژه و عجیب اما چه معنایی داشت و چرا باید یک فرمانده نظامی در یک مراسم تشریفاتی این‌گونه به ارزیابی و آنالیز رقبای تیم ملی بپردازد؟

جنگ در عقبه و ترورهای کور

معمولاً رسم است که تیم‌های ورزشی قبل از اعزام به مسابقات با مقامات سیاسی دیدار کرده و با آن‌ها عکس یادگاری انداخته و حتی وعده دریافت جایزه‌ای در صورت پیروزی در آوردگاه‌های جهانی را نیز بگیرند؛ اما دیدار فوتبالیست‌ها با یک فرمانده عالی‌رتبه نظامی آن‌هم در میانه جنایت صهیونیست‌ها در غزه و نیز ترورهای ناهمگون در منطقه از جمله شهادت ده‌ها تن از هموطنانمان در کرمان قابل‌توجه و تحلیل است.

در شرایطی در عرض چند هفته عقبه لجستیکی آسیب دیده، پشتیبان انتقال در سوریه به شهادت رسیده و یک رابط عالی‌رتبه مقاومت در لبنان و تعدادی از زائران مزار شهید سلیمانی ترور شده اند و فشارهای سیاسی و روانی از درون و بیرون برای برخورد مستقیم با صهیونیست‌ها افزایش چشمگیری داشته دیدار فرمانده سپاه با اعضای تیم‌ملی معنای روشنی دارد.

سردار سلامی در مواجهه با آرایش جدید دشمن راهبردهای جدید جبهه مقاومت را به‌خوبی و در لوایی قابل‌فهم بیان است. واقعیت آن است که ناکامی رژیم صهیونیستی برای ناک‌اوت کردن مقاومت در غزه و افتادن در باتلاق جنگ باعث شده تا سران رژیم صهیونیستی برای فرار از فشارهای کمرشکن دوباره به استراتژی «هزار خنجر» روی‌آورند.

چاقو را از دست دشمن بگیر

اما راهبرد هزار خنجر این بار ارتقاءیافته و علاوه بر ضربات زیاد به دنبال کاهش وزن مقاومت در منطقه است تا برای خود بازدارندگی جدیدی را تعریف کند، حادثه تروریستی در کرمان که مشابه ترورهای کور در دهه شصت بود و نیز ترور شهید صالح العاروری باید در همین نقشه راه جدید از سوی دشمن بررسی کرد.

شهید شیخ صالح یک اخوانی وفادار به آرمان‌ها مقاومت بود که هم با ایران و هم با مصری‌ها رابطه خوبی داشته و مهم‌تر از آن رابط‌ترمیم روابط تهران با قاهره نیز محسوب می‌شد، تل‌آویو به‌خوبی می‌دانست که بهبود روابط ایران با مصر به ضرر صهیونیست‌ها است ازاین‌روی سعی کرد علاوه برزدن چاقویی جدید به مقاومت آن را به‌گونه‌ای بزند که از وزن آن را نیز کم کند.

صهیونیست‌ها با این متد جدید می‌خواهند اتمسفر ادراکی مقاومت را آشفته کرده و جنگ را در عقبه، یک پله بالاتر و در فازی جدیدتر پیش ببرند، در این شرایط پیام روشن فرمانده سپاه اهمیت فراوانی دارد، واقعیت آن است که دشمن در دوران پسا هفت اکتبر روی عکس‌العمل‌های احساسی مقاومت برنامه‌ریزی کرده تا آن را به مسلخ بکشد، فرمانده سپاه در این آوردگاه سبک جدید بازی مقاومت را به رخ حریف کشیده است.

پشت ماشین ترور چه کسی نشسته است؟

اما نکته مهم‌تر آن است که ورژن جدید استراتژی هزار خنجر را نه نتانیاهو و سازمان فلج شده اطلاعاتی و نظامی آن بلکه توسط آمریکایی‌ها و با ابتکار عمل سازمان سیا چیده شده است، آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند تا به هر نحوی که شده ایران را محدود کرده و با ترفندهایی چون ترور، خرابکاری و جنگ محدود نبض تحرکات اجتماعی را در دست گرفته و حتی مسیر تحولات را به‌سوی دور جدیدی از آشوب‌ها در داخل ایران سرریز کنند، هک پمپ‌بنزین‌ها یا در معرض فروش قرار دادن اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر یک اپلیکیشن مقدمه عملیات «هزارخنجر پلاس» است.

این تحرکات میدانی و اطلاعاتی در رصد مقاومت قرار داشته و فرمانده سپاه نحوه ادراک ما را نسبت به تحریکات بیرونی و اثرات داخلی آن به‌خوبی بیان کرده است، مقاومت فلسطینی از اولین شب پس از عملیات طوفان‌الاقصی در عرض بازی کرده و دشمن را به‌شدت فرسوده، خسته و عصبی کرده است، رفتارهای غیرخطی می‌تواند مانع از اتصال تاکتیک‌ها به استراتژی هزار خنجر شود.

این بازی 90 دقیقه است!

درحالی‌که صهیونیست‌ها در نیمه اول شکست ترمیم‌ناپذیر خورده حالا به‌واسطه پشتیبانی آمریکایی‌ها می‌خواهند بازی را نیمه کاره تمام کرده و زمین را ترک کنند اما این بازی نود دقیقه بوده و حتی در وقت‌های اضافی هم می‌توان به حریف گل زد، به تعبیر سردار سلامی در یک ربع آخر بازی هرکسی جان داشته باشد و بدود معمولاً می‌تواند نتیجه بازی را تغییر بدهد، پیام‌های عصبی اروپا درباره پرهیز از تنش‌های بیشتر را برای جلوگیری از شکست قطعی در دقیقه نود باید ارزیابی کرد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان