جان مادر باردار سردشتی با حضور اورژانس هوایی نجات یافت

با توجه به بُعد مسافت شهرستان با مرکز استان و اورژانسی بودن بیماران و نیاز اعزام فوری به مراکز درمانی استان، اورژانس امداد هوایی نقش بزرگی در نجات جان این بیمار باردار اورژانسی در اعزام به مراکز مجهزتر به سطح استان ایفا کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: مادر باردار 24 ساله اهل این شهرستان با اقدام به موقع بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستانی در ارومیه انتقال و از مرگ نجات یافت.

جلال جلالت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت بحرانی مادر و جنین با هماهنگی ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، یک فروند بالگرد اعزام شده و مادر باردار را به همراه متخصص جهت ادامه روند درمانی به بیمارستانی در ارومیه انتقال داد.

وی در تشریح وضعیت این مادر باردار اظهار کرد: اقدامات درمانی و اولیه برای مادر باردار انجام گرفت اما مادر در حین زایمان طبیعی دچار تشنج شد که بلافاصله به اتاق عمل منتقل و متخصص های بیهوشی، زنان زایمان، نورولوژی، کودکان، داخلی و قلب بالای سر بیمار حضور پیدا کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اضافه کرد: طبق مشاوره تلفنی با اساتید و متخصصان زنان و زایمان در ارومیه، تصمیم بر سزارین گرفته شد که بیمار از شرایط پر خطر عبور کند ولی به دلیل مختل شدن آزمایش ها و بررسی بیشتر به بیمارستان کوثر ارومیه اعزام شد.

جلالت ادامه داد: با توجه به بُعد مسافت شهرستان با مرکز استان و اورژانسی بودن بیماران و نیاز اعزام فوری به مراکز درمانی استان، اورژانس امداد هوایی نقش بزرگی در نجات جان این بیمار اورژانسی در اعزام به مراکز مجهزتر به سطح استان ایفا کرد.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی در فاصله 224 کیلومتری مرکز استان و در جوار مرزهای کشور عراق واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان