شناسایی اراضی مازاد در دانشگاه‌ها برای ساخت مسکن اساتید

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: زمینی در منطقه ۲۲ تهران برای حل مشکل مسکن اساتید دانشگاه در نظر گرفته شده است، مجوز‌های مربوط از شهرداری اخذ شده و کلنگ این پروژه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به زمین زده شد.

آغاز سال تحصیلی امسال با آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکن اساتید همراه بود، روند ساخت مسکن اساتید را بعد از 4 ماه از معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم پرسیده‌ایم.

به گزارش فارس، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اوایل سال تحصیلی درباره مسکن اساتید گفته بود: زمینی در منطقه 22 تهران برای حل مشکل مسکن اساتید دانشگاه در نظر گرفته شده است، مجوزهای مربوط از شهرداری اخذ شده و کلنگ این پروژه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به زمین زده شد.

وی همچنین از توافق با شهرداری تهران برای ساخت 4 هزار واحد مسکونی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه، نخبگان جوان و کارکنان وزارت علوم خبر داده بود.

هرگاه با اساتید دانشگاه صحبت می‌کردیم از مسکن به عنوان یکی از بزرگترین مشکلاتشان نام می‌بردند و هرگاه با هر یک از مسؤولان ذیربط وزارت علوم گفت‌وگو می‌کردیم از برنامه‌ریزی‌ها برای رفع مشکل اساتید دانشگاه خبر می‌دادند.

بعد از گذشت 4 ماه روند ساخت مسکن اساتید دانشگاه‌ها را از علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم پرسیده‌ایم.

* در 20 استان اراضی مازاد دانشگاه‌ها شناسایی شده است

علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: وزارت علوم، در قالب نهضت ملی مسکن این کار را انجام می‌دهد، به طوریکه در 20 استان اراضی مازاد دانشگاه‌ها شناسایی شده است و به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند تا طبق توافقی که با وزارت راه داریم به مسکن اساتید و دانشگاهیان تبدیل شوند.

وی افزود: اراضی که دانشگاه‌‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند برای استفاده اعضای هیأت علمی و کارمندهای در نظر گرفته می‌شود، این مسأله در حال پیشروی است و در حال حاضر بیش از 500 هکتار از اراضی دانشگاه‌ها این‌ کار را انجام دادند.

* شناسایی 1000 هکتار از اراضی مازاد دانشگاه

خطیبی در رابطه با مساحت اراضی شناسایی شده، گفت: 1000 هکتار شناسایی شده است، اما 500 هکتار را به وزارت راه و شهرسازی معرفی‌کرده‌ایم که جانمایی شده است و منتظریم که فرایند اداری‌‌ ساخت مسکن اساتید طی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان