طرز تهیه کته میگو لذیذ و مقوی با بهترین دستور پخت

اگر از علاقه مندان به آشپزی های سالم و خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه کته میگو خاص آشنا شوید. این کته طعم عالی دارد.

طرز تهیه کته میگو لذیذ و مقوی با بهترین دستور پخت

کته میگو یک غذای خانگی فوق العاده با طعم و مزه ای عالی که شما در این بخش می توانید با یک رسپی ویژه ای از آن آشنا شوید. طرز تهیه کته میگو دارای یک رسپی ویژه است.

برای داشتن یک غذای فوق العاده خانگی می توانید در لینک با طرز تهیه کته ماش و کته گیاهی آشنا شوید. این نوع کته ها سالم و رژیمی می باشند.

مواد اولیه:

  • برنج سفید: 1 پیمانه
  • میگو: 150 گرم
  • لیمو: 1 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • فلفل، نمک، پاپریکا، پودر سیر: به میزان لازم
  • سیر: 2 حبه
  • روغن زیتون: به میزان لازم

طرز تهیه کته میگو

طرز تهیه کته میگو:

ابتداباید قبل از طبخ میگو را به خوبی پاک کنید. پوست میگو را جدا کرده و رگه پشت آن را نیز جدا نمایید. ابتدا باید میگو را درون مقداری پیاز بخوابانید. مقداری ادویه هم به میگو زده و با این شیوه آن را طعم دار کنید. برای مزه دار شدن میگو می توان از مقداری پودر سیر، آب لیموی تازه، فلفل، پاپریکا، نمک، پیاز و … استفاده کرد.

به مدت یک ساعت مواد را درون یخچال قرار داده تا کمی مزه دار شود. حالا میگوه را با استفاده از حرارت ملایم به درون تابه ای با مقداری روغن زیتون سرخ کنید. برای خوش عطرتر شدن می توانید از مقداری آب لیموی تازه هم استفاده کنید که عطر بهتری به غذای شما می دهد.

دستور پخت کته میگو

توجه داشته باشید که میگو باید در حرارت ملایم پخته شود تا سفت و خشک نشود. بعد از اینکه میگو را سرخ کردید باید قابلمه ای از آب روی حرارت بگذارید. مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و برنج خیس خورده را که چند ساعت درون آب و نمک خیسانده اید، درون قابلمه ریخته و بعد از اینکه آب آن خشک شد، مواد میگو را درون آن بریزید و کمی هم بزنید. در نهایت نیز باید دمکنی روی آن قرار دهید تا برنج دم بکشد.

شما با همین روش ساده می توانید یک کته ویژه و مقوی داشته باشید. طعم این کته عالی است و می توانید در کمتر از یک ساعت یک غذای عالی داشته باشید. توجه داشتهباشید که برای روی این کته پلویی می توانید از مقداری زعفران دم شده هم استفاده کنید.

شما با همین رسپی و طرز تهیه کته میگو می توانید یکم غذای عالی داشته باشید. این کته خاص و ویژه را می توانید برای وعده های غذایی مختلفی داشته باشید. برای این کته از برنج نیم دانه و برنج سالم هم می توانید، استفاده کنید.

رسپی ساده کته میگو

برای ته دیگ یان غذا هم می توانید از نان لواش و سیب زمینی استفاده کنید. در این صورت باید برنج آبکش شده استفاده نمایید. این غذای خوشمزه را می توانید برای وعده های مختلفی داشته باشید. شما می توانید از سبزی تازه هم استفاده نمایید. شوید تازه را ساطوری کرده و در ادامه در زمان قرار دادن برنجی روی حرارت باید سبزی را اضافه کنید.

این رسپی خاص و ویژه برای تهیه انواعی از کته  ها نیز استفاده می شود. شما می توانید این میگو را به طور جداگانه در کنار کته سرو کنید. در این صورت طعم بهتری تجربه می کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان