طرز تهیه دمنوش انجیر پرخاصیت با سه طعم متفاوت

دمنوش انجیر یکی از دمنوش های محبوب و خوشمزه و پر از خواص است که هم با میوه انجیر و هم با استفاده از برگ انجیر تهیه می گردد. در این مطلب طرز تهیه دمنوش انجیر را به سه روش آموزش می دهیم.

طرز تهیه دمنوش انجیر پرخاصیت با سه طعم متفاوت

روز به روز بر محبوبیت و پرکاربرد بودن دمنوش های گیاهی افزوده می شود و شاهد تنوع یافتن دمنوش های گیاهی و مورد توجه و به کار گرفته شدن دمنوش های مختلف همچون دمنوش بابونه، دمنوش زنجبیل، دمنوش گل محمدی، دمنوش سیاهدانه، دمنوش پوست پرتقال و … می باشیم. روش تهیه دمنوش ها به این صورت است که بخشی از برگ، گل، ریشه، هسته، ریشه و یا پوست گیاهان قابل حل گردیدن در آب به طور تازه و یا خشک به کار برده می شوند. انجیر نیز به همین صورت می باشد، یعنی در واقع هم از برگ آن و هم از خود میوه انجیر برای آماده کردن دمنوش استفاده می شود. در این مطلب طرز تهیه دمنوش انجیر را آموزش می دهیم.

دمنوش انجیر از دمنوش های گیاهی می باشد که هر دو نوع آن هم دمنوش برگ انجیر و هم دمنوش انجیر خشک شده دارای طعمی ناب و خواص بسیار می باشد. دمنوش برگ انجیر برای بیماری قندخون مفید استف همچنین خاصیت ضد سرطانی و تومور دارد، برگ انجیر به کم شدن قند و کلسترول خون کمک می کند. همچنین چربی و تری گلیسیریدهای انباشته شده را کم می کند. نکته اینکه امکان دارد این دمنوش با برخی داروهای کنترل قندخون و رقیق کننده خون تداخلات دارویی ایجاد نماید، بنابراین پیش از آغاز استفاده این دمنوش به طور منظم با دکتر در جریان بگذارید.

دستور تهیه دمنوش انجیر (با برگ و میوه)

مواد لازم

  • 3 – 5 قاشق غذاخوری برگ انجیر
  • 5 – 6 پیمانه آب
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه دمنوش انجیر با برگ انجیر

در مرحله اول درون یک قوری تعدادی برگ انجیر بیفزایید و بر روی آن آبجوش بریزید تا قوری پر شود. شعله را کمی کم کنید تا نه کم باشد و نه زیاد، سپس برای نسبتا 5 دقیقه بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و طعم و خواص برگ انجیر در آب حل گردد.

حالا بعد از 5 دقیقه دمنوش را از صافی بگذرانید و دمنوش تمیز و خالص را جدا کنید. دمنوش شما آمده است، البته که این دمنوش به دلیل خاصیت ضد دیابتی بودن بهتر است به تنهایی و بدون شیرین کننده ها استفاده شود، اما در صورت تمایل جهت طعم دار و شیرین شدن دمنوش از عسل، شکر و یا سایر مواد شیرین کننده بهره ببرید. نکته اینکه عسل را آرام آرام بیفزایید تا بتوانید میزان شیرینی آن را کنترل نمایید. و یا می توانید به طور گرم و یا خنک با بیسکوییت و کیک تازه نوش جان نمایید.

در صورتی که به منظور حفظ سلامتی این دمنوش را می نوشید، بدون شیرین کننده و یا با مقدار کمی از شیرین کننده ها به مدت 2 – 3 مرتبه در هفته و دو لیوان دمنوش در روز مصرف نمایید.

روش تهیه دمنوش انجیر یک دمنوش پرخواص

مواد لازم

  • آبجوش یک پیمانه
  • انجیر خشک سه دانه

طرز تهیه دمنوش انجیر با میوه انجیر

ابتدا انجیر را همراه آبجوش به مدت 15 دقیقه در دم بگذارید، سپس مانند مرحله قبلی (با برگ انجیر) از صافی بگذرانید تا هسته های انجیر جدا گردد. انجیر طعم دلچسبی دارد که به تنهایی دمنوشی خوشمزه را برای شما تهیه می کند. بنابراین نیازی به افزودن عسل و نبات نیست.

طرز تهیه دمنوش انجیر (با برگ و میوه)

مواد لازم

  • انجیر خشک یک پیمانه
  • عناب یک پیمانه
  • 3 -4 پیمانه آب

دستور تهیه دمنوش انجیر و عناب

ابتدا آب را بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، سپس عناب ها را درون آن بریزید و حرارت را کم نمایید تا با حرارت کم در آب بجوشد و طعم آن خارج شده و در آب حل گردد.

سپس عناب و آب را به درون فلاسک و یا قوری ریخته و انجیرهای شسته شده را نیز به آن بیفزایید تا دم بکشد، سپس مصرف نمایید. البته خوش طعم است و به اندازه مناسب شیرین است، اما در صورت تمایل و برای شیرینی بیشتر می توانید از عسل، نبات، شکر و یا سایر شیرین کننده ها بهره ببرید.

روش تهیه دمنوش انجیر خوشمزه

در این مطلب آموزش آشپزی با طرز تهیه دمنوش انجیر به سه روش متفاوت آشنا شدید، امیدواریم مفید و کاربردی بوده باشد و بتوانید با استفاده از آن یک نوشیدنی دلچسب و دوست داشتنی را برای عصر و یا صبحانه خود فراهم بسازید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر