سخنگوی وزارت خارجه: تعامل خوبی بین سرویس‌های اطلاعاتی ایران و کشورهای منطقه وجود دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مبارزه با پدیده شوم تروریسم، نیازمند استفاده مکمل از ظرفیت‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای منطقه است و خوشبختانه ارتباطات و تعامل خوب و نزدیکی بین سرویس‌های اطلاعاتی ایران و کشورهای منطقه و برخی از کشورهای خارج از منطقه وجود دارد و امیدواریم در سایه این تلاش‌ها، شاهد کاهش هر چه بیشتر این اقدامات تروریستی در منطقه ...

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان گفت: این اقدام تروریستی نشان داد که تروریسم یک خطر فراگیر برای تمامی کشورها و صلح و امنیت بین‌المللی است.
 
به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در ابتدای نشست خبری روز دوشنبه خود با محکومیت انفجار تروریستی کرمان گفت: این اقدام بزدلانه تروریستی را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم.

قدردانی از همدردی‌های بین‌المللی با ایران

وی با بیان این که در این حادثه تروریستی علاوه بر شهروندان ایرانی، تعدادی از شهروندان افغانستانی نیز کشته و مجروح شدند، گفت: این اقدام تروریستی با موج گسترده‌ای از محکومیت منطقه‌ای و بین‌المللی در سطوح مختلف روبرو و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی شد.
 
وی گفت: من لازم می‌دانم از این همدردی‌ها تشکر و قدردارنی کنم.
 
کنعانی افزود: این اقدام تروریستی نشان داد که تروریسم یک خطر فراگیر برای تمامی کشورها و برای صلح و امنیت بین‌المللی است.
 
وی با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر وزیر خارجه با وزیران امور خارجه برخی از کشورهای غربی از جمله وزیر امورخارجه فرانسه گفت: در این گفت‌وگوها  براین موضوع تاکید شد که تروریسم خوب و بد نداریم.
 
کنعانی همچنین با بیان این که در گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و فرانسه، طرف فرانسوی انفجار تروریستی کرمان را محکوم کرد، گفت: در این گفت‌وگو در مورد روابط دو جانبه و همچنین موضوع فلسطین نیز گفت‌وگو و رایزنی شد.
 
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا  در مورد مطالبه ایران از کشورهای همسایه در بحث مسائل امنیتی با توجه به انفجار تروریستی کرمان و نقش اتباع برخی از کشورهای منطقه در این اقدام تروریستی گفت: داعش  یک پدیده شوم ساخته شده سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای غیر منطقه است و حتی برخی از این کشورهای غربی بعضاً نقش مستقیم خود را در ایجاد این پدیده شوم اعلام کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد اقدامات تروریستی این گروه تروریستی بودیم و بیشتر از همه کشورها و ملت‌های منطقه قربانی این پدیده شوم و ساخته شده توسط کشورهای غیر منطقه‌ای بوده‌اند، گفت: دستگاه دیپلماسی همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای پیگیری و انجام مشورت‌های لازم در این زمینه استفاده کرده است ولی بخشی از ابعاد این قضیه نیازمند همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی بین کشورهای منطقه است.

ارتباطات و تعامل خوب و نزدیکی بین سرویس‌های اطلاعاتی ایران و کشورهای منطقه وجود دارد

کنعانی با بیان این که دستگاه دیپلماسی همواره مشوق همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی بین کشورهای منطقه هست، گفت: خوشبختانه همکاری‌های خوبی بین ساز و کارهای امنیتی و اطلاعاتی ایران و کشورهای منطقه وجود دارد و اگر این همکاری‌ها نبود ممکن بود ما شاهد اقدامات تروریستی بیشتری در منطقه باشیم.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این ارتباط تصریح کرد: مبارزه با پدیده شوم تروریسم، نیازمند استفاده مکمل از ظرفیت‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای منطقه است و خوشبختانه ارتباطات و تعامل خوب و نزدیکی بین سرویس‌های اطلاعاتی ایران و کشورهای منطقه و برخی از کشورهای خارج از منطقه وجود دارد و امیدواریم در سایه این تلاش‌ها، شاهد کاهش هر چه  بیشتر این اقدامات تروریستی در منطقه باشیم.
 
کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه و برخی از اظهار نظرها از سوی مقامات آمریکایی در ارتباط با حل بحران اراضی اشغالی ادامه داد: ملت‌های دنیا، این تناقض آشکار در رفتار مقامات آمریکا را می‌بینند که از یک سو صحبت از جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه می‌کنند و از سوی دیگر  به صورت عملی به دنبال گسترش بی‌ثباتی در منطقه هستند.

شاهد اقدامات موثر از سوی آمریکا برای حل بحران در غزه نیستیم

وی ادامه داد: در حوزه عمل به رغم مواضع رسانه‌ای از سوی مقامات آمریکایی‌، ما شاهد اقدامات موثر از سوی آمریکا برای حل این بحران نیستیم.
 
کنعانی افزود: اگر آنها واقعا به دنبال حل این بحران هستند ، دست از حمایت گسترده خود از رژیم صهیونسیتی بردارند و  به ریشه بحران توجه کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان