لیلی گلداستون و یک تاریخ‌ سازی در جوایز گلدن گلوب

برای بازیگران بومی بسیار نادر است که در هالیوود نقش‌های اصلی را بازی کنند اما لیلی گلداستون بازیگر فیلم «قاتلان ماه کامل» به عنوان نخستین بازیگر سرخپوست برنده جایزه در تاریخ ۸۱ ساله جوایز گلن گلوب ۲۰۲۴ شناخته شد.

«لیلی گلداستون» به عنوان نخستین زن سرخپوست در تاریخ جوایز گلدن گلوب توانست جایزه بهترین بازیگر را از آن خود کند.

به گزارش ایسنا، برای بازیگران بومی بسیار نادر است که در هالیوود نقش‌های اصلی را بازی کنند اما «لیلی گلداستون» بازیگر فیلم «قاتلان ماه کامل» به عنوان نخستین بازیگر سرخپوست برنده جایزه در تاریخ 81 ساله جوایز گلن گلوب 2024 شناخته شد.

گلدستون در حالی جایزه بهترین بازیگر زن در فیلم‌های درام را به خانه برد که «ایرین بدارد» تنها بازیگر بومی آمریکایی بود که پیش از این نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در مینی سریال یا فیلم تلویزیونی در سال 1994 شده بود و «تایکا وایتیتی» نیز در مقام کارگردان برای فیلم «جوجو رابیت» در شاخه بهترین فیلم موزیکال/کمدی در سال 2020 و سریال «سگ‌های ولگرد» در سال 2022 نامزد بهترین سریال موزیکال/کمدی شده بود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، گلداستون پس از کسب این جایزه تاریخی گفت: «این جایزه تنها برای من نیست و  به تمام خواهران و همچنین مادرم در فیلم «قاتلان ماه کامل» تعلق دارد».

او همچنین از مردم اوسیج و مارتین اسکورسیزی، لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و اریک راث همکار فیلمنامه‌نویس این فیلم تشکر کرد.

لیلی گلداستون و یک تاریخ‌ سازی در جوایز گلدن گلوب

او در فیلم «قاتلان ماه کامل» نقش مولی بورکهارت، یک زن واقعی اوسیج را به تصویر می‌کشد که با یکی از همدستان اصلی قتل های سیستماتیک افراد اوسیج در دهه 1920 ازدواج کرده بود. این نقش در ابتدا شامل سه صحنه بود تا اینکه اسکورسیزی و اریک راث دوباره فیلمنامه را بازنویسی کردند. گلدستون که در طول فیلم به دو زبان اوسیج و انگلیسی صحبت می‌کند، اولین بار در درام «برخی زنان» به کارگردانی کلی رایکارد در سال 2016 مورد توجه منتقدان قرار گرفت، اما قبل از حضور در فیلم «قاتلان ماه کامل» در آستانه کناره‌گیری از سینما بود. گلدستون برای بازی در این فیلم  موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن از جوایز هیات ملی نقد آمریکا و حلقه منتقدان نیویورک نیز شده است.

یافته‌های تحقیقی که اخیر انجام شده نشان می‌دهد در میان 1600 فیلم پرفروش 16 سال گذشته، تنها در یکی از آنها یک نقش اصلی بومی استفاده شده است و از میان 62 هزار و 224 شخصیت دارای دیالوگ در فیلم‌ها در این مقطع زمانی، فقط 133 نفر از بازیگران بومی بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان