تلویزیون‌های ۴K و ۸K جدید سامسونگ با هوش مصنوعی از راه رسیدند (+عکس)

سامسونگ از نسل جدید تلویزیون‌های ۸K و ۴K خود در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

سامسونگ در نمایشگاه CES 2024 از نسل جدید تلویزیون‌های QLED و Neo QLED و Micro LED خود رونمایی کرد که همگی به پنل LCD مجهزند.

به گزارش زومیت، جدیدترین تلویزیون‌ سامسونگ از سری Neo QLED با وضوح 4K و 8K در دسترس خواهند بود. برخی از این تلویزیون‌های جدید با پردازنده‌ی جدیدتری همراه هستند که عملکرد سریع‌تر و ویژگی‌های هوش مصنوعی بهبودیافته‌ای دارند.

تلویزیون‌های 4K و 8K جدید سامسونگ با هوش مصنوعی از راه رسیدند

براساس بیانیه‌ی سامسونگ تلویزیون‌های Neo QLED این شرکت امسال در اندازه‌های 65 تا 85 اینچ عرضه خواهند شد. این تلویزیون‌‌ها دارای پنل LCD با فناوری MiniLED با وضوح 8K، نرخ نوسازی متغیر 240 هرتز برای محتوای 4K و پردازنده‌ی NQ8 AI نسل 3 هستند. NPU (واحد پردازش عصبی) داخل تراشه دو برابر سریع‌تر از تراشه‌ی تلویزیون‌های نسل قبلی است.

تلویزیون‌های 4K و 8K جدید سامسونگ با هوش مصنوعی از راه رسیدند

فناوری 8K AI Upscaling Pro با پردازش محتوای معمولی آن را به وضوح 8K ارتقا می‌دهد و جلوه‌های بصری بهتری به‌نمایش می‌گذارد. Active Voice Amplifier Pro دیالوگ‌ها و دیگر صداهای خاص را تقویت می‌کند تا تجربه‌ی صوتی واضح‌تر و فراگیرتری ارائه شود.

تلویزیون‌های 4K و 8K جدید سامسونگ با هوش مصنوعی از راه رسیدند

AI Motion Enhancer Pro از هوش مصنوعی برای تشخیص انواع ورزش‌ها، ردیابی توپ و استفاده از یادگیری عمیق برای کاهش نویز و تاری در تصویر استفاده می‌کند که یکی از مشکلات رایج در بین تلویزیون‌ها هنگام نمایش محتوای ورزشی است.

Real Depth Enhancer Pro سوژه‌هایی را که چشم انسان روی آن‌ها فوکوس می‌کند، تشخیص می‌دهد و به‌لطف کنترلرهای MiniLED پشت تلویزیون وضوح آن‌ها را افزایش می‌دهد و عمق رنگ بیشتری ارائه می‌کند.

تلویزیون‌های 4K و 8K جدید سامسونگ با هوش مصنوعی از راه رسیدند

سامسونگ همچنین نسخه‌ی جدیدی از ویژگی Q-Symphony خود را توسعه داده که در تلویزیون‌های 2024 این شرکت وجود دارد. این فناوری به تلویزیون اجازه می دهد تا به چندین بلندگو و ساندبار بی‌سیم متصل شود. تلویزیون‌های جدید همچنین از طراحی Infinity Air بهره می‌برند که به‌معنای ضخامت تنها 12٫9 میلی‌متری تلویزیون سامسونگ است.

سامسونگ تلویزیون‌های جدید خود را با نسخه‌ی 2024 سیستم‌عامل تایزن عرضه خواهد کرد که برای لوازم جانبی Samsung Gaming Hub و Smart Connect و Multi Control و Samsung TV Plus بهبود یافته است.

تلویزیون‌های 2024 سامسونگ همچنین شامل مدل‌های بزرگ‌تر 98 اینچی در سری Neo QLED 8K و 4K و Crystal UHD می‌شود. از آنجا که با بزرگ‌تر شدن اندازه‌ی تلویزیون، پیکسل‌ها قابل تشخیص‌تر خواهند شد، ویژگی Supersize Image Enhancer از هوش مصنوعی برای افزایش وضوح تصویر و کاهش نویز در هر پیکسل استفاده می‌کند تا به جبران این موضوع کمک کند.

سامسونگ فعلاً قیمت تلویزیون خود و تاریخ عرضه‌ی آن را اعلام نکرده است. باید دید قیمت تلویزیون سامسونگ نسبت به قیمت تلویزیون ال جی جقدر اختلاف خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان