صدور کارت‌های هوشمند ملی تا پایان امسال

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان: بیش از ۹۸ درصد از جمعیتی که مشمول کارت هوشمند ملی بوده‌اند، ثبت‌نامشان در سامانه انجام شده است، این جمعیت شامل افراد بالای ۱۵ سال است.

 مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با اشاره به صدور کارت‌های هوشمند ملی معوق تا پایان امسال در این استان، از تمدید کارت‌های منقضی تا 1405 خبر داد.

فریبرز امیری در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه جمعیتی که در استان مشمول دریافت کارت هوشمند ملی می‌شوند، تقریباً پوشش داده شده است، اظهار داشت: بیش از 98 درصد از جمعیتی که مشمول کارت هوشمند ملی بوده‌اند، ثبت‌نامشان در سامانه انجام شده است، این جمعیت شامل افراد بالای 15 سال است.

وی عنوان کرد: کار صدور کار هوشمند ملی از اواخر سال 97، به دلیل تحریم‌ها و… دچار وقفه‌ای شد که از اراده سازمان ثبت‌احوال هم خارج شود.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با بیان اینکه بااین‌وجود سازمان ثبت‌احوال ثبت‌نام مردم را متوقف نکرد، گفت: ثبت‌نام برای دریافت حدود 10 میلیون کارت هوشمند ملی در سامانه ثبت‌احوال انجام شد و منتظر بودند که کارت‌ها به دستشان برسد.

امیری با اشاره به اینکه در دی‌ماه 1400، با تأمین اعتباری که صورت‌گرفته و پیگیری‌های انجام شده از سوی دولت، با استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌هایی که در داخل بود، روند خط تولید کارت‌های هوشمند ملی شروع شد.

وی ادامه داد: کارت‌های هوشمند ملی معوق چاپ و تحویل مردم داده شد، الان صدور کارت‌ها شتاب گرفته، برابر اعلام سازمان ثبت‌احوال قرار است تا پایان امسال بقیه کارت‌ها به دست مردم برسد.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با تأکید بر اینکه به‌محض اینکه این کارت‌ها به استان وصول شود، پیامک به تلفن همراه متقاضیان ارسال می‌شود، افزود: هم استانی‌های عزیزی که درخواست کارت داده‌اند و «رسید» در دست دارند، آن «رسید» به منزله کارت هست و برای همه دستگاه‌های اجرایی قابل‌قبول است.

امیری، ادامه داد: کارت‌هایی که ما صادر کرده‌ایم، یک تاریخ اعتبار دارد، عموماً تاریخ تعدادی منقضی شده است، در این راستا اعلام شده کارت‌هایی که تاریخ انقضای آنها تمام شده، تا پایان سال 1405، به‌صورت اتوماتیک تاریخشان تمدید می‌شود و نیازی نیست برای تعویض کارت‌های هوشمند ملی مردم عجله کنند.

وی گفت: حدود 20 هزار کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت‌احوال استان هست که مردم برای دریافت آنها مراجعه نکرده‌اند، عموماً درخواست صدور این تعداد کارت مربوط به سال‌های 1400 و قبل از آن بوده که می‌طلبد مردم برای دریافت آنها مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان