سازمان ملل : درباره اوضاع دریای سرخ نگرانیم

دوجاریک سخنگوی سازمان ملل : ما به دنبال اعزام یک تیم ارزیابی به غزه هستیم تا از نزدیک شرایط این منطقه را بررسی کنیم اما این امر به کاهش تنش و درگیری‌ها در غزه و ارائه تضمین از سوی (رژیم) اسرائیل بستگی دارد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه بمباران شدید غزه همچنان باعث صدمات و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی می‌شود، گفت: ما به دنبال اعزام یک تیم ارزیابی به غزه هستیم.
 
به گزارش ایرنا، دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران، افزود: ما به دنبال اعزام یک تیم ارزیابی به غزه هستیم تا از نزدیک شرایط این منطقه را بررسی کنیم اما این امر به کاهش تنش و درگیری‌ها در غزه و ارائه تضمین از سوی (رژیم) اسرائیل بستگی دارد.
 
سخنگوی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد: این ماموریت ارزیابی هرچه زودتر انجام شود. ما به تضمین‌های امنیتی از سوی اسرائیل نیاز داریم. ارزیابی منطقه به منطقه غزه مورد نیاز است.
 
دوجاریک همچنین در خصوص حملات در دریای سرخ نیز، گفت: ما همچنان نگران اوضاع در دریای سرخ هستیم. ما نگران تهدید این حملات برای کشتی‌ها و همچنین تجارت جهانی هستیم. این حملات خطر گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه را دارند.
 
سخنگوی سازمان ملل افزود: هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در سال گذشته تلاش زیادی برای صلح میان عربستان و یمن انجام داد و ما نمی‌خواهیم این صلح شکننده به خطر افتد. اوضاع در دریای سرخ از این نظر بسیار نگران کننده است.
 
پیش از این آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود به بحرین و در آستانه تشکیل نشست شورای امنیت درباره قطعنامه پیشنهادی واشنگتن در خصوص حملات در دریای سرخ، ادعا کرد: حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) برای کشتیرانی در دریای سرخ پیامدهای جدی خواهد داشت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر