درگیری‌های داخلی صهیونیست‌ها روز به روز عمیق تر می‌شود/ لاپید خطاب به گانتس و آیزنکوت: دولت نتانیاهو را ترک کنید

با گذشت زمان، شدت اختلافات داخلی میان صهیونیست‌ها عمق بیشتری پیدا کرده و شدید می‌شود.

سرویس جهان مشرق - یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون دولت نتانیاهو گفت که بنی گانتز، گادی آیزنکوت و گیدئون سار باید دولت بی بی را ترک کنند. لاپید این سخنان را در ابتدای جلسه فراکسیون «یش آتید» بیان کرد و افزود: «این دولت صلاحیت رهبری جنگ را ندارد، نتانیاهو صلاحیت رهبری اسرائیل را ندارد. وی علاوه بر این، نامزدهایی را که شایسته جانشینی نتانیاهو می‌داند، پیشنهاد کرد و در کمال تعجب، یکی از اعضای کنست از حزب لیکود نیز در میان آنها دیده می‌شود.

یائیر لاپید در این رابطه گفت: «آیزنکوت و گیدئون وارد دولت شدند تا زیر نظر نتانیاهو فعالیت کنند، زیرا معتقد بودند که این به نفع کشور است، اما نمی‌توانند کمکی بکنند. شاید این موضوع سه ماه پیش درست بود، اما قطعا اکنون درست نیست. این یک دولت وحدت ملی نیست. این یک دولت اضطراری نیست. آنها اسرائیل را نجات نمی دهند، بلکه نتانیاهو را نجات می دهند. تا زمانی که آنها آنجا هستند، تا زمانی که زیر نظر نتانیاهو می نشینند، به آن مشروعیت می دهند.»

درگیری‌های داخلی صهیونیست‌ها روز به روز عمیق تر می‌شود/ لاپید خطاب به گانتس و آیزنکوت: دولت نتانیاهو را ترک کنید
یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون گفت که بنی گانتز، گادی آیزنکوت و گیدئون سار باید دولت نتانیاهو را که صلاحیت رهبری جنگ را ندارد، ترک کنند

او افزود:«به خاطر سربازانمان، به خاطر اسرایمان و بخاطر مردمانمان که آواره شدند، نگه داشتن بن گویر و اسموتریچ و استروک در قدرت اشتباه است. به خاطر نیروهای ذخیره‌و خانواده‌هایشان، این اشتباه است که بگذاریم بودجه جنایتکارانه و فاسد دیگری تصویب کنند.»

لاپید همچنین گفت: «این دولتی است که در آن کابینه امنیتی به عرصه ای برای حملات سم‌آلود به ارتش اسرائیل تبدیل شده است. این دولتی است که در بحبوحه جنگ به انتقال میلیاردها شکل(واحد پول اسرائیل) به صندوق های ننگین احزاب تشکیل دهنده ائتلاف دولت راستگرا ادامه می دهد. این دولتی است که هیچ اقدام سیاسی ندارد و هدف راهبردی برای جنگ تعریف نکرده است.»

به گفته لاپید، «هفته‌ها است که دستگاه زهرآگین نتانیاهو و دستیارانش به رئیس ستاد ارتش، ارتش، فرماندهان و نیروهای ارتش اسرائیل حمله می‌کند. هر جلسه کابینه تبدیل به حمله ای زهرآگین به ارتش می شود. در این وضعیت گادی و بنی گانتس نمی توانند کمکی به اسرائیل بکنند کنند. هر چقدر هم اعتراض کنند، هر چقدر هم که اعلامیه محکومیت صادر نکنند، تا زمانی که آنجا هستند، تا زمانی که زیر نظر نتانیاهو فعالیت می‌کنند، به آن مشروعیت می دهند».

وی در پایان گفت: «می‌توان در مدت کوتاهی یک دولت گسترده، شایسته و دلسوز ایجاد کرد که از ارتش اسرائیل حمایت کند، به نیروهای ذخیره کمک کند، بودجه‌ای را به نفع شهروندان اسرائیل تصویب کند. دولتی که آوارگان را به خانه‌هایشان باز می‌گرداند، یک طرح توانبخشی ملی را در دستور کار قرار می‌دهد و شروع به ایجاد واقعیتی متفاوت در اینجا می‌کند. یش آتید (حزب لاپید) به هر تغییر سیاسی رای و واکنش مثبت نشان خواهد داد. چه در انتخابات، چه در دولت جایگزین. در راس دولت جدید بنی گانتس، گادی ایزنکوت یا یولی ادلشتاین میتواند باشد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان