آغاز انتخابات تایوان؛ انتخاب بین جنگ یا صلح (+عکس)

در انتخابات تایوان، حزب حاکم «دموکراتیک ترقی‌خواه» که پیش‌ قراول جدایی این جزیره از چین است، به دنبال سومین حضور یکی از اعضای خود در پست ریاست‌جمهوری است و کاندیدای آن‌ها در این دوره «لای چینگ ته» معاون «تسای اینگ ون» رئیس‌جمهور این جزیره است.

انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در تایوان در حالی آغاز شد که تنش‌ها درباره این جزیره بین پکن و واشنگتن شدت گرفته است.
 
به گزارش ایسنا، صندوق‌های رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در تایوان بامداد شنبه به وقت تهران گشوده شد؛ انتخاباتی که یک مقام ارشد چینی آن را انتخاب بین گزینه جنگ و صلح نامیده است.
 
انتخابات تایوان
 
«ژانگ ژیجون» رئیس «انجمن چین برای روابط در تنگه تایوان»، نهادی که روابط با تایوان را مدیریت می‌کند، گفته است: «2 انتخابات پیش‌رو در منطقه تایوان انتخاب‌های مهمی بین چشم‌اندازهای صلح و جنگ و رفاه و زوال است».
 
تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود می‌داند و بارها قصد خود را برای اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز با آن ابراز کرده است. پکن همچنین ارتباط دیپلماتیک مستقل کشورها با تایوان را مردود دانسته است.
 
تحلیلگران این انتخابات را برای روابط آمریکا-چین و همچنین نگرانی‌های امنیتی در منطقه آسیا-اقیانوسیه بسیار حیاتی می‌دانند.
 
انتخابات تایوان
 
شبکه «ان‌بی‌سی» چندی پیش گزارش کرد «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در جریان دیدار با همتای آمریکایی خود در سان‌فرانسیسکو، علنا به «جو بایدن» گفت قصد «اتحاد مجدد با تایوان» را دارد و مایل است این اقدام را به طور «مسالمت‌آمیز» انجام دهد. طبق این گزارش، شی به بایدن گفته فعالیت جدایی‌طلبان این جزیره را برنمی‌تابد و هشدار داده «استقلال تایوان به معنای جنگ است».
 
طبق گزارش رویترز، در انتخابات تایوان، حزب حاکم «دموکراتیک ترقی‌خواه» که پیش‌ قراول جدایی این جزیره از چین است، به دنبال سومین حضور یکی از اعضای خود در پست ریاست‌جمهوری است و کاندیدای آن‌ها در این دوره «لای چینگ ته» معاون «تسای اینگ ون» رئیس‌جمهور این جزیره است.
 
چین، لای را یک «جدایی‌طلب خطرناک» توصیف و درخواست‌های او برای مذاکره را رد کرده است. لای می‌گوید متعهد به حفظ صلح در سراسر تنگه تایوان است و به تقویت دفاعی این جزیره ادامه می‌دهد.
 
نامزدهای انتخابات تایوان
نامزدهای انتخابات تایوان
 
لای در این انتخابات با 2 رقیب مواجه است؛ «هو یو هی» از حزب «کومینتانگ» به‌عنوان بزرگترین حزب مخالف و همچنین «کو وِن جه» شهردار سابق تایپه از حزب «مردم تایوان».
 
هو، لای را به حمایت از استقلال رسمی تایوان متهم کرده و لای هم می‌گوید رقیب او طرفدار چین است؛ اتهامی که هو آن را رد کرده است.
 
کو هم که حمایت رأی‌دهندگان جوان را به خود جذب کرده، بر مسائل معیشتی مانند هزینه بالای مسکن متمرکز است و می‌خواهد راه تعامل با چین را در پیش بگیرد.
 
انتخابات تایوان
 
انتخابات پارلمانی تایوان نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است، از آن جهت که اگر هیچ یک از سه حزب موفق به کسب اکثریت نشوند، رئیس‌جمهور آتی در تصویب قوانین و همچننی هزینه‌ها مخصوصا برای امور نظامی و دفاعی دچار مشکل می‌شود.
 
تسای اینگ-ون به دلیل 2 دوره پیروزی در انتخابات، نمی‌تواند در این انتخابات شرکت کند.
 
انتخابات هشت ساعت طول خواهد کشید و انتظار می‌رود روز شنبه بازنده‌ها شکست را بپذیرند و فرد برنده، سخنرانی پیروزی را ایراد کند.
 
انتخابات تایوان
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان