نقاشی آنامورف چیست؟(+عکس)

نقاشی آنامورف یا واریخت سازی یکی از انواع نقاشی های حاص است که در این نوع نقاشی تصویر در یک زاویه خاص به صورت درست و معقول دیده میشود ودر حالت ها و زوایای دیگر به هم ریخته و درهم است این هنر فقط در نقاشی استفاده نشده در معماری مجسمه سازی و بقیه موارد حتی در شهر سازی و تبلیغات زمین فوتبال دیده میشود ..

این هنر از زمان رنسانس به وجود آماده و هنرمندانی در این زمینه فعالیت کردند این هنر درواقعه انعکاس هندسی و آینه گونه در بازتاپ فلزات نیز نامیده میشوند جایی که هنرمند با استفاده از استوانه های و گوی های فلزی سعی میکردند تصویر دقیق و منطقی تری از یک تصویر غیر معمول نشان دهند

به گزارش هنر کودکان، شاید برایتان سوال شود که چرا هنرمندان رنسانس به این نوع نقاشی ها علاقمند بودند اگر اهل مطالعه تاریخ هنر باشید میدانیدکه هنرمندان در قدیم ضمن اینکه به نقاشی علاقمند بودند در کنار نقاشی به ریاضی نجوم و علوم نیز علاقه زیادی نشان میدانند این علاقه و درگیری ذهنی باعث میشود که آنها همیشه به دنبالی کارخاص یا سبک خاص باشند و از این رو اتفاقاتی مانند همین نقاشی انامورف متولد شد.

بهترین نمونه ها این نقاشی انامورف را میتوان اثر ژورت ورن که تصویرش را در پایین می بینید دانست این اثر بی‌نظیر که توسط هنرمند مجارستانی Istvan Orosz کشیده شده، ژول ورن در جزیره نام دارد. بدون استوانه استیل، فقط یک جزیره می‌بینید.

به محض گذاشتن لوله، ژول ورن ظاهر می‌شود! این هنر را به نام آنامورف یا به‌هم‌ریختگی می‌شناسند. آنقدر جالب هست‌که در بعضی اوقات در پیام‌های مخفی و رمزنگاری از آن استفاده می‌کردند.

 نقاشی آنامورف چیست؟

نمونه قدیمی تر که در سال 1533 میلادی ترسمی شد تابلوی سفرا، اثر هانس هلباین پسر، که در جلوی آن یک جمجمه واریخت دیده می‌شود و پیام آن یادآوری مرگ است. در واقع هنرمند با به چالش کشیدن ذهن و نگاه مخاطب به بک نوع بیان خاص به سبک واریخت سازی رسید .

نقاشی آنامورف چیست؟

من در پایین چند نمونه از استفاده از این هنر و سبک نقاشی را برای مقاصد مختلف برای شما قرار میدهم تا ببنید یک هنر چقدر میتواند گسترده و خلاقانه باشد .

نقاشی آنامورف چیست؟

استفاده از این نقاشی در فضا سازی و مجسمه سازی

نقاشی آنامورف چیست؟

نقاشی آنامورف چیست؟

نقاشی آنامورف چیست؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان