جف بزوس در سال ۲۰۲۳ در هر ساعت بیش از ۷.۹ میلیون دلار درآمد داشته است

جف بزوس در کمتر از ۱۳ دقیقه معادل درآمدی که یک فرد معمولی در طول عمر به دست می‌آورد را کسب کرد. او بنیان‌گذار آمازون و یکی از چهره‌های کلیدی در تجارت مدرن است که افزایش قابل توجهی در ثروت خود از ۱۰۷ میلیارد دلار در اوایل سال ۲۰۲۳ به ۱۷۷ میلیارد دلار یک سال بعد تجربه کرد که نشان‌دهنده افزایش ۷۰ میلیارد دلاری ثروت اوست

به عنوان مقایسه، بزوس معادل درآمد کل عمر یک کارگر معمولی آمریکایی، معادل 1.7 میلیون دلار در سال 2023 را در حدود 0.21 ساعت یا تقریباً 12.76 دقیقه به دست می‌آورد. به عبارت دیگر، آنچه یک کارگر متوسط در طول کل عمر کاری‌اش به دست می‌آورد، بزوس در کمتر از 13 دقیقه کسب می‌کند.

به گزارش روزیاتو، رشد ثروت بزوس عمدتاً به دلیل مالکیت او بر سهام آمازون است. از زمان عرضه اولیه سهام آمازون در سال 1997، این شرکت نه تنها در حوزه خرده‌فروشی آنلاین، بلکه در زمینه‌هایی مانند ابر رایانش با آمازون وب سرویس و استریم دیجیتال نیز به شدت گسترش یافته است.

این گسترش‌ها به طور مداوم باعث افزایش قیمت سهام آمازون شده و در نتیجه تأثیر قابل توجهی بر ثروت بزوس داشته‌اند. در سال 2023، پیش‌بینی شده بود که فروش تجارت الکترونیک خرده‌فروشی آمازون در سراسر جهان به 746.22 میلیارد دلار برسد که موقعیت این شرکت در بخش تجارت الکترونیک را برجسته می‌کند.

حقوق ثابت سالانه بزوس از سال 1998 تاکنون 81,840 دلار بوده و تغییر نکرده است. در سال 2022 عمده درآمد جف بزوس از آمازون و از طریق مزایای غیرنقدی بوده است. طی سالیان گذشته، بزوس حدود 27 میلیارد دلار از سهام آمازون را فروخته است که شامل فروش قابل توجه 6 میلیون سهم به ارزش 793 میلیون دلار در سال 2010 است.

علاوه بر آمازون، بزوس سرمایه‌گذاری‌های خود را متنوع کرده است. او شرکت فضایی خصوصی Blue Origin با اهداف بلندپروازانه‌ای مانند ساخت هتل‌ها و پارک‌های تفریحی فضایی را تأسیس کرده است.

همچنین در سال 2013 واشینگتن پست را خرید و در بازارهای مختلف دیگری از جمله شرکت Arrived Homes که اجازه سرمایه‌گذاری در املاک اجاره‌ای را با مبلغ کمی مانند 100 دلار فراهم می‌کند، سرمایه‌گذاری کرد.

سرمایه‌گذاری‌های او از فناوری‌های نوظهور تا رسانه‌های سنتی را شامل می‌شود که نشان‌دهنده توانایی او در شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌های کسب‌وکار مختلف است. این رویکرد سرمایه‌گذاری متنوع نه تنها دارایی‌های مالی او را در برابر نوسانات بازار محافظت می‌کند، بلکه او را در مقدمه چندین صنعت پیشرو قرار می‌دهد.

علی‌رغم انتقادات نسبت به میزان کمک‌های خیرخواهانه او در مقایسه با ثروت خالصش، بزوس شروع به افزایش مشارکت‌های خیریه خود کرده است. در سال 2020، او 10 میلیارد دلار را به صندوق حمایت از زمین برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی اختصاص داد و کمک‌هایی را به علل مختلف از جمله آموزش و کمک به بی‌خانمانان اهدا کرده است.

در حالی که دستاوردهای مالی بزوس ممکن است دست‌نیافتنی به نظر برسند، آنها گواهی بر قدرت توجه به آینده، نوآوری و پشتکار هستند. داستان او امید و الهام را القا می‌کند و به مردم یادآوری می‌کند که با تفکر راهبردی، دستاوردهای بزرگ، امکان‌پذیر می شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان