استعفای نماینده ایرانی پارلمان نیلوزیلند بعد از افشای دزدی

"گلریز قهرمان" نماینده حزب سبز نیوزلند بعد از استعفا در پی اتهام سرقت از دو فروشگاه لباس گران قیمت گفت "مسئولیت کامل" اقدامات خود را بر عهده می گیرد.

"گلریز قهرمان" نماینده ایرانی پارلمان نیوزیلند بعد از افشای دزدی او از یک فروشگاه لباس، مجبور به استعفا شد.

به گزارش عصرایران، "گلریز قهرمان" شهروند ایرانی - نیوزیلندی عضو حزب سبز و نماینده مردم شهر اوکلند در پارلمان نیوزیلند است.
قهرمان 43 ساله، دزدی از فروشگاه لباس را به مشکلات خود در زمینه "سلامت روان" مرتبط دانست و گفت: "مسئولیت کامل کارهایم را بر عهده می‌گیرم و عمیقاً متأسفم".

"گلریز قهرمان" نماینده حزب سبز نیوزلند بعد از استعفا در پی اتهام سرقت از دو فروشگاه لباس گران قیمت گفت "مسئولیت کامل" اقدامات خود را بر عهده می گیرد.

قهرمان در اولین اظهارنظر عمومی خود از زمان مطرح شدن این اتهامات گفت: "برای من واضح است سلامت روانی من به شدت تحت تأثیر استرس های مربوط به کارم قرار گرفته بود. این باعث شد من به شیوه‌هایی رفتار کنم که کاملاً خارج از شخصیت ام است. من سعی نمی کنم اعمالم را توجیه کنم اما می خواهم آنها را توضیح دهم".

او ادامه داد "مردم باید به درستی از نمایندگان منتخب خود انتظار بالاترین استانداردهای رفتاری را داشته باشند. من از این استانداردها کوتاه آمدم؛ متاسفم."
قهرمان گفت اکنون "بر بهبودی خود تمرکز و راه های دیگری برای تلاش برای تغییر مثبت در جهان پیدا خواهد کرد".

اتهامات دزدی به این نماینده پارلمان نیوزیلند برای اولین بار چند روز قبل توسط رسانه Newstalk ZB Plus منتشر شد. این رسانه گزارش داد گلریز در ایام جشن کریسمس  به دزدی از فروشگاه های برند و لوکس "اسکاتیز بوتیک" در حومه شهر اوکلند متهم شده است.
پلیس تأیید کرد در حال بررسی اتهام است اما نتوانسته هویت فردی را تأیید کند.

قهرمان در بیانیه روز سه شنبه خود گفت پس از ارزیابی پزشکی و گفتگو با یک متخصص بهداشت روان، متوجه شده که حالش خوب نیست.
او گفت: "رفتار من با رویدادهای اخیر که منجر به واکنش استرس شدید و مربوط به ترومای ناشناخته قبلی شده، مطابقت دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، نمی‌خواهم پشت مشکلات سلامت روان ام پنهان شوم. مسئولیت کامل اعمالم را بر عهده می‌گیرم و عمیقاً از آن متاسفم".

فروشگاهی که گلریز قهرمان متهم به سرقت لباس از آن است

فروشگاهی که گلریز قهرمان متهم به سرقت لباس از آن است

او افزود که به دستاوردهایش در پارلمان، از جمله فعالیت هایش در زمینه حقوق بشر، امور خارجی، کمپین های قوانین انتخاباتی مربوط به کمک های مالی و رای گیری در خارج از کشور، افتخار می کند.

"ماراما دیویدسون" و "جیمز شاو" رهبران حزب سبز امروز سه شنبه گفتند گلریز قهرمان صدای پیشرو در پارلمان برای حقوق بشر، سیاست خارجی مستقل و اصلاحات انتخاباتی بوده است.
آنها گفتند: "دستاوردهای سیاسی او قابل توجه است. خانم قهرمان خستگی ناپذیر به نمایندگی از جوامعی که نمایندگی آنها را برعهده داشت کار کرده بود. هیچ چیز از این کارها کم نمی کند. ما می دانیم او در آینده به حمایت از آن جوامع ادامه خواهد داد."

شاو گفت از لحظه ورود قهرمان به مجلس، او مورد آزار قرار گرفته بود. از جمله تهدید به خشونت جنسی و فیزیکی و تهدید به مرگ - بیش از آنچه بسیاری از نمایندگان دیگر تجربه می کنند.

عکس منتشر شده از گلریز قهرمان نماینده پارلمان نیوزیلند به هنگام سرقت لباس

عکس منتشر شده از گلریز قهرمان نماینده پارلمان نیوزیلند به هنگام سرقت لباس

قهرمان در سال 2019 در پی تهدیدهای به مرگ، دارای اسکورت امنیتی شد. شاو گفت: "اگر با چنین سطحی از تهدید زندگی می کنید، در شرایطی که در حال حاضر کاملاً استرس زا است، عواقبی در پی خواهد داشت."
اما رهبران مشترک حزب سبز گفتند انتظار می رود نمایندگان مجلس استانداردهای رفتار عمومی را حفظ کنند و آنها از تصمیم گلریز قهرمان برای استعفا حمایت می کنند.‌ "برای ما روشن است که خانم قهرمان در وضعیت بسیار پریشانی قرار دارد. او مسئولیت را بر عهده گرفته و عذرخواهی کرده است".

آنها گفتند: "ما عمیقاً متأسفیم که خانم قهرمان را در این شرایط می بینیم. برای او بهترین ها را در آینده آرزو می کنیم".
گلریز قهرمان متولد شهر مشهد در ایران در 9 سالگی به همراه خانواده‌اش به نیوزیلند مهاجرت کرد. 
وی در سال 2017 به عنوان اولین پناهنده به پارلمان نیوزلند انتخاب شد.

گلریز قهرمان وکیل حقوق بشری به عنوان سخنگوی حزب سبز در امور عدالت، تجارت و امور خارجی نیز فعالیت می کرد.
قهرمان در سال 2020 فاش کرد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس است.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان