متهم به قتل دستگیر و به کشور مسترد شد

این متهم حدود سه ماه قبل در یک درگیری محلی اقدام به قتل یکی از افراد حاضر در صحنه می نماید. سپس از بیم دستگیری به صورت غیر قانونی به یکی از کشورهای منطقه متواری می‌شود.

جانشین رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری و استرداد فردی متهم به قتل به کشور خبر داد و گفت: با همکاری پلیس یکی از کشورهای همسایه، وی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی به جمهوری اسلامی ایران مسترد شد.

به گزارش ایلنا، سردار "رضا موذن"، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: این متهم حدود سه ماه قبل در یک درگیری محلی اقدام به قتل یکی از افراد حاضر در صحنه می نماید. سپس از بیم دستگیری به صورت غیر قانونی به یکی از کشورهای منطقه متواری می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به صدور دستورات قضائی، در خصوص شناسایی، دستگیری و استرداد وی، بلافاصله اقدامات اجرایی در دستور این پلیس قرار گرفت.

جانشین رئیس پلیس بین الملل فراجا ضمن اشاره به پیگیری‌های پلیس بین الملل مبنی بر صدور اعلان قرمز متهم از سازمان اینترپل افزود: با تلاش‌های موثر، اقدامات فنی و با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل در ردیابی تردد وی، محل اختفای متهم شناسایی شد.

سردار موذن اظهار داشت: پلیس بین‌الملل‌ پس از هماهنگی‌های دستگاه های دیپلماسی دو کشور و همچنین تبادل اطلاعات دقیق با اینترپل آن کشور متعاقباً متهم در محل اختفاء خود دستگیر شد.

این مقام انتظامی در پایان ضمن اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری متهمان بین المللی خاطرنشان کرد: متهم توسط ماموران پلیس بین‌الملل فراجا و روز دوشنبه از طریق مرز زمینی به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی مربوطه قرار گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان