مافیای فروش خدمات تفریحی و گردشگری در کیش

جایگاه تفریحی و گردشگری کیش در نبود نظارت و ثبات در سازمان منطقه آزاد ازبین می‌رود.

روزنامه صبح‌نو با انتقاد از شکل گیری مافیای فروش خدمات تفریحی و گردشگری در کیش نوشت:
 
جزیره زیبای کیش که زمانی به‌عنوان قطب گردشگری کشور شناخته می‌شد و چشم‌انداز دستیابی به اهداف بین‌المللی برای آینده آن دیده می‌شد، اکنون از رونق افتاده و حتی مسافران داخلی هم کمتر از گذشته نسبت به سفر به این جزیره اظهار تمایل می‌کنند.
 
از کمبود شدید پرواز تا افزایش قیمت نجومی خدمات و مواد غذایی، همچنین هزینه‌های اقامت عواملی است که موجب رکود گردشگری در کیش شده و فعالان اقتصادی خصوصا سرمایه‌گذاران و کسبه نیز از این شرایط راضی نیستند.
 
در هفته‌های اخیر رسانه‌ها گزارش‌هایی منتشر کردند که خبر از شکل‌گیری گروه‌های واسطه‌گری  فروش بلیت خدمات گردشگری و تفریحی در کیش دارد.
 
 بر این اساس برخى آژانس‌های محلی با خیال راحت از نبود نظارت لازم به صاحبان مراکز تفریحی و گردشگری فشار می‌آوردند تا کمیسیون‌های بازاریابی نجومی 60 تا 70 درصدی به آنها پرداخت کنند. 
 
سودی که گردشگران را با مشکل افزایش هزینه‌ها و قیمت خرید بلیت روبه‌رو می‌کند، در سمت مقابل موجب کاهش فروش بلیت برای صاحبان مشاغل مرتبط با گردشگری شده و خسارت قابل توجهی به آنها وارد می‌کند و تنها ضامن منافع دلالان است.
 
انتظار اصلی این است که سازمان منطقه آزاد کیش با این‌گونه و‌اسطه‌گری‌های غیرمجاز و غیر اصولی برخورد کند؛ اما از سال ١٤٠٠ تا امروز چهار مدیرعامل و سرپرست مختلف برای منطقه آزاد کیش منصوب شده‌اند و بی‌ثباتی مدیریتی یکی از مشکلات جاری در این سازمان است که مانع از رسیدگی به این شرایط می‌شود.
 
در خصوص وضعیت فعلی تنها می‌توان گفت افزایش قیمت‌ها و فقدان نظارت، اقتصاد کیش را دچار مشکل کرده، تعداد مسافران و گردشگران را کاهش داده است و فعالان اقتصادى جزیره با بحران بى‌سابقه‌اى مواجه هستند.
 
باید دید سازمان منطقه آزاد کیش می‌تواند برای حل این بحران چاره‌ای بیندیشد یا اینکه کیش جایگاه همیشگی خودش را در بین مراکز توریستی و تفریحی کشور از دست خواهد داد؟
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان