مشرق بررسی می‌کند/

کشف حجاب زنان در کنگره حزب اتحاد ملت چه معنایی دارد؟/ ارسال سیگنال برای حضور زنان بی‌حجاب در پای صندوق‌های رأی! + عکس

انتشار فیلمی کوتاه از کشف حجاب یک عضو حزب اتحاد ملت در شبکه انگلیسی پروژه رادیکال‌ها در انتخابات را علنی کرد!

سرویس سیاست مشرق- انتشار ویدیویی از سوی بی‌بی‌سی فارسی نشان می‌دهد که یکی از اعضای قدیمی حزب اتحاد ملت در هنگام سخنرانی دریکی از پنل‌های این نشست کشف حجاب کرده است، این کنگره 21 دی‌ماه در تهران برگزارشده و اگرچه تصاویر مربوط به کشف حجاب اعضاء در کانال رسمی حزب سانسور شده است، اما پخش غیررسمی تصاویر آن حکایت از یک پیام خاص در انتخابات پیش رو دارد.

این فرد که به‌عنوان عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش در این نشست حضورداشته و مسئولیت ریاست کمیسیون زنان این حزب اصلاح‌طلب را نیز بر عهده دارد و ازجمله افرادی است که به‌عنوان سخنران در این نشست سیاسی و رسمی کشف حجاب کرده است، مطابق آنچه این شخص در اینستاگرام خود منتشر کرده، احتمال می‌رود که این سخنرانی باهدف کار تبلیغاتی علیه حجاب فیلم‌برداری شده باشد.

رونمایی از پروژه جدید اصلاح‌طلبان در انتخابات/ کشف حجاب عضو زنان در کنگره حزب اتحاد ملت چه معنایی دارد؟ + عکس

اتحاد ملتی‌ها به چه می‌اندیشند؟ / راهبرد مطالبه محوری برای چالش با حاکمیت

سخنرانی آذر منصوری در قامت دبیر کل (غیرقانونی) حزب اتحاد ملت در نهمین کنگره حزب علاوه بر به نمایش گذاشتن جشنواره‌ای از یاس آفرینی از شرایط کشور در متن و بطن خود دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان ساختاری در مواجهه با جامعه و حاکمیت را به نمایش گذاشت.

این سخنرانی در کنار آن کشف حجاب به‌خوبی مدل رفتاری اصلاح‌طلبان رادیکال در 2 سال اخیر را شرح و توضیح می‌دهد، منصوری در سخنرانی خود ضمن تلاش برای القای جاماندن تصمیم گیران کشور از تغییرات پرشتاب و همه جانبه جهانی (پیوند با آشوب‌های آمریکایی سال 1401) کوشید تا ازآنچه عدم نگاه واقع بیانیه مسئولان به تحولات می‌خواند، سخن به میان آورده و تأکید کند که نسل جوان به‌موجب این تغییرات دستخوش تغییرات در باورهایش شده است که بیگانه باارزش‌های نسل‌های پیشین است.

منصوری ضمن تعریف گذار از جامعه «تکلیف محور» به جامعه «حق محور» به‌عنوان مهم‌ترین راهبرد اتحاد ملتی‌ها و به تعبیر دقیق‌تر اصلاح‌طلبان ساختاری که در حال پخت‌وپز در جبهه اصلاحات هست، کوشید جریان اصلاحات را به‌عنوان نماینده حقوق جامعه معترض تعریف کند که به‌زعم آنان برای آنان نمی‌توان تعیین تکلیف کرد.

گرچه از طنز روزگار اینکه اصلاح‌طلبان ساختاری خود به دنبال تکلیف کردن مطالباتی هستند که در دایره خواست عموم مردم نبوده و زمینه‌ساز قدرت‌یابی اصلاح‌طلبان رادیکال می‌باشد.

بررسی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که آذر منصوری به‌عنوان دبیر کل حزب اتحاد ملت که اتفاقاً ریاست جبهه اصلاحات را نیز بر عهده دارد در کنگره حزب خود کوشید تا 12 مطالبه ساختارشکنانه را برجسته ساخته و آن‌ها را به‌عنوان خطوط مطالباتی در فرایند کلیت جبهه اصلاحات تبدیل به دستورالعمل سازد. مطالبی که بیان آن‌ها تازگی خاصی نداشته و با طرح حق به ابتدای سخنان و محورهای پیشین خود می‌کوشند تا از ایده‌های جدید سخن به میان بیاورند.

رونمایی از پروژه جدید اصلاح‌طلبان در انتخابات/ کشف حجاب عضو زنان در کنگره حزب اتحاد ملت چه معنایی دارد؟ + عکس

همراهی لیدر اصلاحات با رادیکال‌ها علنی شد!

بررسی این مطالبات عجیب اما بیانگر آن است که اصلاح‌طلبان رادیکال و ساختاری به‌موجب اظهارات مختلف یکی از کار ویژه های خود را سیاه نمایی از شرایط آینده تعریف کرده و در حال تولید یاس در سطح جامعه می‌باشند.

طرح حق زیست انسانی از سوی اتحاد ملتی‌ها و از دیگر تأکید خاتمی بر اصالت داشتن انسان، قرینه‌هایی مبنی بر همگرایی هر چه بیشتر خاتمی با اصلاح‌طلبان ساختاری بوده و نشان می‌دهد که خاتمی بسیار تأثیرپذیر از رادیکال‌های اصلاح‌طلب می‌باشد

این راهبرد نشانه آن است که اتحاد ملتی‌ها همچنان اعتقاد به جامعه اعتراضی (جامعه تلاطمی روی خط آشوب) داشته و می‌کوشند راهبردهای خود را بر اساس آنچه مطالبات این جامعه می‌خوانند، طراحی کنند، تأکید اصلاح‌طلبان ساختاری بر جامعه حق محور بیانگر آن است که این طیف می‌کوشد تا با طرح برخی مطالبات و کلید زدن فرایند مطالبه گری به کانونی سازی مطالبات جریانی خود ذیل حق مردم بپردازد.

تصریح و تأکید اصلاح‌طلبان ساختاری بر مطالبات اغتشاش محور نشان می‌دهد که این بخش از اصلاح‌طلبان همچنان تمرکز خود را بر طبقه متوسطی قرار داده‌اند که به‌زعم خود طبقه متوسط جدیدی بوده که دارای دیدگاه‌های خاصی در خصوص سبک و سطح زندگی می‌باشند که مطالبات آنان صرفاً با شرکت در انتخابات میسر نمی‌شود!

اما رادیکال شدن عریان طیف رادیکال جبهه اصلاحات در آستانه انتخابات سیگنال خاصی نیز دارد، اتحاد ملتی‌ها تلاش دارند تا عدم مشارکت خود در انتخابات آتی را به‌عنوان پاسخ به مطالبات پس از آشوب معنا دهی کنند، این بخش از اصلاح‌طلبان می‌کوشند تا در راستای هژمون ساختن دیدگاه‌های خود در برابر سایر نحله‌های جریان اصلاح‌طلبی تأکید کنند که رمز اولیه اصلاح‌طلبی اعتقاد و التزام به محورهای مطرح‌شده از سوی آنان می‌باشد.

رونمایی از پروژه جدید اصلاح‌طلبان در انتخابات/ کشف حجاب عضو زنان در کنگره حزب اتحاد ملت چه معنایی دارد؟ + عکس

رونمایی از پروژه جدید اصلاح‌طلبان در انتخابات

انتشار فیلمی کوتاه از کشف حجاب یک عضو حزب اتحاد ملت در شبکه انگلیسی و بررسی برخی مطالب منتشرشده در رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب بیانگر آن است که آنان تلاش دارند با تجمیع سوژه حجاب اختیاری و انتخابات به چالش آفرینی ذهنی و سیاسی بپردازند.

شاید گام اول در این زمینه را باید در پرسشی دانست که اصلاح‌طلبان مبنی بر حق رأی معتقدان به حجاب اختیاری و به تعبیری بی‌حجابی به شکل ظریفی طرح و بیان می‌کنند، رسانه‌های اصلاح‌طلب در این زمینه با تعریف بی‌حجابی و به تعبیر خود حجاب اختیاری به‌عنوان یک مطالبه و بدون اشاره به‌صراحت قانون و شرع در این زمینه می‌کوشند تا با برجسته‌سازی عدم سلب حق رأی برای زنان معتقد به حجاب اختیاری، از سویی به عادی‌سازی کشف حجاب در حوزه‌های انتخابیه و صندوق‌های رأی پرداخته و از جانب دیگر مشارکت بخش‌هایی از جامعه را منوط به چشم‌پوشی از مسئله حجاب نمایند!

در همین رابطه روزنامه هم مهین که ارگان رسانه‌ای اصلاح‌طلبان رادیکال است در یادداشتی می‌نویسد:

اگر زنان برای رسیدن به صندوق‌های رأی از مترو استفاده کنند با تذکر حجاب‌بان‌ها روبه‌رو می‌شوند. اگر قرار باشد با خودروی شخصی پای صندوق‌های رأی بروند، جریمه و شاید توقیف شوند و در خیابان هم تذکر بسیاری می‌گیرند. حالا بی‌حجاب‌ها که به‌زعم مصوبه «حجاب و عفاف» قانون‌گریزند، باوجود قانون ستیزی هم می‌توانند باحجاب اختیاری پای صندوق‌های رأی بروند و رأی بدهند تا در سرنوشت خود شرکت کنند، اما این مشارکت در واقعیت و پس از انتخابات به معنای جرائم سنگین مالی، محرومیت از برخی خدمات و حتی اخراج از ادارات است.

از سوی دیگر برخی چهره‌های اصلاح‌طلب با طرح این پرسش که آیا زنان بی‌حجاب نیز حق کاندیداتوری در انتخابات مجلس رادارند، گریزی به مسئله حجاب زده و بابیان اینکه جریانی در کشور به دنبال تحدید اجتماعی به نام حجاب می‌باشد، مدعی هستند که شورای نگهبان در شرایط کنونی چون به مشارکت انتخاباتی نیاز دارند تأکیددارند که هیچ مانعی برای رأی دادن این زنان بی‌حجاب وجود ندارد.

رونمایی از پروژه جدید اصلاح‌طلبان در انتخابات/ کشف حجاب عضو زنان در کنگره حزب اتحاد ملت چه معنایی دارد؟ + عکس

به نظر می‌رسد که دوقطبی سازی حجاب یکی از پروژه‌های تعریف‌شده از سوی رادیکال‌های اصلاح‌طلب در انتخابات است که با راه انداختن یک کارزار اینترنتی از هفته گذشته کلید خورده است، سرمنشأ برخی از این تحولات سیاسی در سفارت انگلیس در تهران است که این روزها به طرز عجیبی محل تردد سرپل‌های کشف حجاب شده است، بازوی رسانه‌ای این ماجرا بی‌بی‌سی فارسی است!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان