مشرق بررسی می‌کند/

پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم عملیات سپاه پاسداران برای دشمنان ایران

عملیات سپاه از یک سو حاوی پیام های روشن برای نیروهای اجماع واشنگتن در منطقه است و همچنین موضوع بی معنا شدن حیاط خلوت صهیونیست ها در خاک عراق را علنی و رسانه ای کرد.

سرویس جهان مشرق - در روزهای اخیر، بیشتر نگاه ها به سمت یمن و پاسخ احتمالی جنبش مقاومت انصارالله به رژیم تروریستی آمریکا در دریای سرخ دوخته شده بود اما عملیات بامداد سه‌شنبه (بیست و ششم دی ماه) نیروهای اطلاعات و یگان های موشکی و پهپادی سپاه علیه عناصر و مواضع صهیونیست ها در اربیل عراق و گروهک های تروریستی در مناطق اشغالی سوریه توجهات را به خود حلب کرد.

نیروی هوافضای سپاه مرحله نهایی عملیات گسترده علیه صهیونیست ها و عناصر تروریستی وابسته به آنان را از سه محور در استان های آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان آغاز کرد که حاوی پیام های مختلفی هم برای دولت های همکار با ائتلاف غربی و صهیونیستی بود.

فاصله موشک های و پهپادهای شلیک شده از استان کرمانشاه تا مقر موساد در حومه 12 کیلومتری شمال شرق شهر اربیل عراق حدود 320 کیلومتر و این فاصله از سمت تبریز هم تا مقر صهیونیست ها حدود 265 کیلومتر است.

انجام عملیات از استان آذربایجان شرقی یک پیام غیرمستقیم به دولت هایی در منطقه بود که همکاری نزدیک و همه جانبه با رژیم صهیونیستی دارند و خاک کشور خود را در نزدیکی مرزهای ایران در اختیار صهیونیست ها قرار داده اند و بدون شک اگر این روند ادامه یابد حاشیه امنی نخواهند داشت و هیچ رایزنی سیاسی مانع از اقدام علیه آنان نمی شود چرا که ایران همواره نشان داده برای تامین امنیت و حفظ منافع ملی با هیچ شخص، گروه و دولتی تعارف ندارد.

پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم عملیات سپاه پاسداران برای دشمنان ایران / بی‌معنا شدن مفهوم حیاط خلوت صهیونیست‌ها در اربیل با دو عملیات خاص و متفاوت + نقشه میدانی

انجام عملیات از جنوب غرب کشور هم را نه یک تمرین بلکه قدرت نمایی یگان موشکی باید نامید و پیام روشن به صهیونیست ها بود چرا که فاصله شلیک موشک از خوزستان تا ادلب تقریبا برابر فاصله شلیک از همین نقطه تا مرزهای سرزمین های اشغالی است و البته حاوی یه پیام شفاف و صریح برای دولتی بود که از تروریست ها در شمال غرب سوریه حمایت می کند.

باید توجه داشت عملیات علیه صهیونیست ها بُعد دیگری هم دارد و فقط به نابودی مقر (نه ویلا و کاخ شخصی) مجهز به رادار موساد در مجاورت اربیل - پایگاه الحریر (از شهر اربیل حدود 12 کیلومتر و از پایگاه الحریر حدود 30 کیلومتر فاصله دارد) خلاصه نمی شود و هم راستا با راهبرد قطع شاهرگ های اقتصادی صهیونیست ها (به عنوان مثال توقف در مسیر انتقال سوخت) است.

نیرو و مهره به هلاکت رسیده موساد که در رسانه های ائتلاف غربی، عبری، عربی تاجر و فعال اقتصادی نامیده می شود در قاچاق نفت از اقلیم کردستان به ترکیه و سپس سرزمین های اشغالی نقش ویژه داشت و یکی از نقاط اتصال خاندان بارزانی و صهیونیست ها به شمار می آمد و هدف قرار دادن وی، پیامی روشن داشت که قطع مسیرهای حیاط صهیونیست ها فقط به یک راه و یک نقطه خلاصه نمی شود و می تواند گسترده تر شود.

پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم عملیات سپاه پاسداران برای دشمنان ایران / بی‌معنا شدن مفهوم حیاط خلوت صهیونیست‌ها در اربیل با دو عملیات خاص و متفاوت + نقشه میدانی

خاندان بارزانی و صهیونیست ها به خوبی می دانند و دریافته اند تمامی تحرکات آنان در اربیل و سایر مناطق اقلیم کردستان از جمله دهوک در رصد و کنترل نیروهای ایران است و اشراف تهران فقط به فرودگاه اربیل و پایگاه الحریر و فعالیت افسران و عوامل موساد در این دو منطقه منتهی نمی شود و همین مسئله آنان را عصبانی کرده است.

صهیونیست ها تصور می کردند می توانند به هر شیوه و شکلی در خاک عراق جولان دهند اما شناسایی مقرهای سری و مخفی برای آنان دردناک و یک ضربه مهلک بود و هدف قراردادن یکی از همین مقرها در یک عملیات ناگهانی با پهپادهای ناشناس که منجر به هلاکت 3 تن از افسرانشان شد پیامی آشکار داشت که داده های تهران فقط به اطلاع از آموزش عناصر شبه نظامی کُرد و تروریست برای ناامن کردن مناطق مرزی خلاصه نمی شود و نشانی از اشراف بر فعالیت ضد ایرانی در اربیل بود.

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی اخیر نشان داد موضوع و هدفی تحت عنوان حیاط خلوت صهیونیست ها در خاک عراق از مدت ها قبل معنای خود را از دست داده و این موضوع فقط در عملیات بامداد سه شنبه بیست و ششم دی ماه رسانه ای و علنی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان