سود ۴۲۳ میلیارد تومانی تلویزیون از انتخابات مجلس / هر تبلیغ ۱۰۰ میلیون ناقابل

در واقع تلویزیون در آن زمان نتوانسته بود از سریال‌سازی خود پول دربیاورد، به همین دلیل از فرصت سه هفته‌ای جام‌جهانی نهایت استفاده را کرد تا ضررهای مالی ناشی از کمبود مخاطب خود را جبران کند.

صداوسیما با بودجه 8 هزار میلیارد تومانی اقدامی را انجام داده و آن این است که به طور متوسط از هر نماینده رقم 100 میلیون تومان را دریافت می‌کند تا تبلیغات او را در تلویزیون نمایش دهد.
 
به گزارش خبرآنلاین، بودجه صداوسیما چقدر است؟ رقمی حدود هشت هزار میلیارد تومان. با آن چه کار می‌کند؟ تقریبا همه کار و هیچ کار. یعنی چه؟ طبق گفته جلیلی، تعداد بینندگان تلویزیون حدود 24 درصد است، از ابتدای سال تا کنون هم برنامه خاص و متمایزی را روی آنتن تلویزیون نبرده است اما همواره از موقعیت‌ها بهترین و بیشترین استفاده را کرده است.
 
به طور مثال، سال گذشته سازمان صداوسیما قیمت تیزرهای تبلیغاتی‌اش را منتشر کرد. تعرفه تبلیغاتی‌ای که صداوسیما داشت، در کم‌ترین حالت 7میلیارد و 290 میلیون تومان و در بیش‌ترین حالت 13 میلیارد و 700 میلیون تومان بود. این تعرفه‌ها برای 20 ثانیه تبلیغات تعریف شده، در واقع صداوسیما برای هر یک ثانیه تبلیغات از شبکه سه در کم‌ترین حالت 364 میلیون تومان و در بیش‌ترین حالت 685 میلیون تومان دریافت می‌کند.
 
با این جدول مشخص می‌شود که صداوسیما هزینه پخش تبلیغات را دوبرابر کرده؛ پیش از پخش مسابقات جام جهانی گران‌ترین تبلیغات شبکه سه سیما برای زمان پخش سریال ثانیه‌ای 327 میلیون تومان بود اما برای مسابقات فوتبال در کم‌ترین حالت از ثانیه‌ای 364 میلیون تومان شروع می‌شود. همین مسئله نشان می‌دهد سودی که صداوسیما از پخش فوتبال به دست می‌آورد خیلی بیش‌تر از پخش سریال است.
 
در واقع تلویزیون در آن زمان نتوانسته بود از سریال‌سازی خود پول دربیاورد، به همین دلیل از فرصت سه هفته‌ای جام‌جهانی نهایت استفاده را کرد تا ضررهای مالی ناشی از کمبود مخاطب خود را جبران کند.
 
هرچند که بعد از آن هم هیچ وقت تعرفه‌های صداوسیما مشخص نشد و حتی سود صداوسیما از جام جهانی را اعلام نکردند؛ اما با شروع انتخابات مجلس دوازدهم، اتفاق مشابهی رخ داد.
 
به تازگی صدا و سیما متناسب با هر حوزه انتخابیه مبلغی را برای هر فرد در نظر گرفته است، موضوعی که تا پیش از این اطلاع رسانی نشده بود.
 
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما روز چهارشنبه 20 دی در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفته بود: همکاران ما در سازمان یک تلاش بسیار پیچیده و شبانه روزی را در ماه های اخیر انجام دادند که ما بتوانیم به تعداد 200 کانال انتخاباتی به تعداد حوزه های انتخابیه در اختیار نامزدها قرار دهیم.
 
در همین راستا اعلام شد که نامزدها باید از طریق سامانه ستاد تبلیغات به نشانی em1402.ir برای تبلیغات تلویزیونی ثبت نام کنند.
 
هر نامزد باید ویدئوهای خود را در قالب مصوب سازمان صدا و سیما تولید کند. این بسته تصویری که حدود بیست دقیقه خواهد بود، شامل ویدئوی حامیان، سوابق، برنامه‌ها و دیدگاه‌های نامزد خواهد بود. تعداد پخش و بازپخش در هر حوزه انتخابیه متناسب با تعداد نامزدهایی است که برای تبلیغات تلویزیونی نام‌نویسی کرده‌اند. چنانچه نامزد نتواند تبلیغات خود را با قواعد مصوب تولید کند یا از تبلیغات تلویزیونی منصرف شود، مبلغ دریافتی برگردانده نخواهد شد.
 
سود 423 میلیارد تومانی تلویزیون از انتخابات مجلس / هر تبلیغ 100 میلیون ناقابل
 
در نهایت با اعلام صداوسیما به نامزدها برای استفاده از 200 شبکه محلی، رقم دریافتی از هر نامزد 5تا 70 میلیون خواهد بود که در تهران به بالای 100 میلیون می‌رسد؛ به طور میانگین حداقل 423 میلیارد تومان درآمد سازمان از انتخابات مجلس دوازدهم خواهد بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان