یک دندانپزشک عمومی مطرح کرد؛

چرا تعرفه‌های دندانپزشکی در مطب‌ها یکسان نیست

متأسفانه ما در خدمات دندانپزشکی، تعرفه نداریم و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای مردم و البته دندانپزشکان می‌شود.

یک دندانپزشک عمومی، در خصوص علت تفاوت هزینه‌های خدمات دندانپزشکی، توضیحاتی داد.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از دبیرخانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، اسماعیل ضابطی مسئول نمایشگاه پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران، گفت: نمایشگاه امسال با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دندانپزشکی برپا شده و اجازه ندادیم شرکت‌های متفرقه که تاییدیه اداره کل تجهیزات پزشکی را ندارند، در نمایشگاه حاضر شوند.
 
وی با عنوان این مطلب که تولیدات تجهیزات دندانپزشکی در کشور از کیفیت خوبی برخوردارند، افزود: در مواد مصرفی دندانپزشکی، همچنان وابسته به واردات هستیم.
 
ضابطی در خصوص واردات مواد مصرفی دندانپزشکی، گفت: واردات ما با توجه به شرایط کشور و محدودیت‌هایی که وجود دارد، از چین و کره جنوبی وارد می‌شود. البته از اروپا و آمریکا هم، واردات مواد مصرفی داریم که نمایندگی آنها از قدیم در کشور وجود داشته است.
 
این دندانپزشک عمومی، در پاسخ به این سوال که چرا تعرفه‌های دندانپزشکی برای خدمات مشابه در مطب‌ها یکسان نیست، افزود: برای اینکه مواد مصرفی با کیفیت‌های مختلف استفاده می‌شود. مثلاً، یک مطب دندانپزشکی از کامپوزیت ارزان قیمت استفاده می‌کند و طبیعتاً، هزینه‌ای که از بیمار می‌گیرد؛ ارزان‌تر از مطبی است که از مواد مصرفی با کیفیت استفاده می‌کند.
 
ضابطی، در عین حال تاکید کرد: البته اگر هزینه‌های دریافتی از حد متعارف بالاتر باشد، ربطی به کیفیت مواد مصرفی ندارد.
 
وی افزود: متأسفانه ما در خدمات دندانپزشکی، تعرفه نداریم و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای مردم و البته دندانپزشکان می‌شود.
 
در ادامه، صدیقه امجدی دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران، از برگزاری 64 پنل در 4 سالن خبر داد و گفت: در این کنگره، 227 سخنرانی، 86 مدیر در 28 کارگاه داریم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان