امام جمعه شیراز : خشکی آسمان و بچه دار نشدن مردم به خاطر گناهان است/ اگر استغفار کنید باران از آسمان می‌بارد

امام جمعه شیراز : به واسطه استغفار خداوند متعال مال شما را زیاد می‌کند.

نماز جمعه  شیراز به امامت آیت‌الله لطف‌الله دژکام برگزار شد.
 
به گزارش ایسنا، امام جمعه شیراز درباره نگرانی این روز‌های مردم به علت کاهش چشمگیر باران رحمت الهی اظهار کرد: خشکی آسمان و انقطاع نسل، نتیجه کار‌هایی است که ما انجام داده‌ایم و به خاطر گناهان است؛ بنابراین باید استغفار کنیم چرا که خداوند متعال بخشاینده است و اگر استغفار کنیم باران از آسمان می‌بارد. نیاز داریم به اینکه به درب خانه خدا برویم و استغفار کنیم، به واسطه استغفار خداوند متعال مال شما را زیاد می‌کند.
 
وی در ادامه به فواید فرزندآوری اشاره کرد و گفت: حضور فرزند در خانه شادی آفرین است، زندگی را هدف‌مندتر می‌کند، آرامش روحی به پدر و مادر می‌بخشد، در کاهش آمار طلاق موثر است و در مجموع کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند به ثروتمندتر شدن خانواده نیز بیانجامد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز، 29 دی‌ماه در تقویم جمهوری اسلامی روز حمایت از غزه نام دارد، گفت: اکنون بیش از صد روز است که شاهد هستیم غزه پای کار دین‌داری و حمایت از امت اسلامی ایستاده است. مقاومت غزه صرفا برای زمین خود نیست. برای حفظ قدس و قبله اول مسلمانان است. صد روز است. برای این است که فلسطینی‌ها در لانه شیطان طوفان انداخته‌اند و محکم ایستادگی می‌کنند.
 
آیت الله دژکام ادامه داد: برخی اوقات سوال پیش می‌آید که بیش از بیست هزار شهید فلسطینیان دادند و زیر بمباران مردمی که هیچ دفاعی ندارند، چگونه صد روز ایستادند و دست از آرمان خود بر نمی‌دارند؟ حقیقت این است که مردم فلسطین پای کار اسلام و مقاومت و حفظ کشور خود ایستاده‌اند، چراکه همه مساحت باریکه غزه 50 کیلومتر طول و عرض بیشتر نیست و صد روز مقاومت در چنین شرایطی جای تامل دارد.
 
وی گفت: برخی از افراد در برابر ناملایمتی زندگی، جا می‌زنند و حتی در ذهن خود، خودکشی را مرور می‌کنند. در صورتی که باید از فلسطین و مقاومت آن‌ها درس گرفت؛ بنابراین باید پولادین ایستادگی کنیم. همین خانواده‌ای در که در حادثه تروریستی کرمان هشت شهید داده بودند، مثل پولاد ایستاده بودند.
 
امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت درسی است بر گرفته از مکتب امام حسین (ع) گفت: امروز مردم فلسطین در غزه آموزه‌های این مکتب را به خوبی به نمایش گذاشته‌اند.
 
ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، آیت‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در پایان تاکید کرد: ما از همین‌جا اعلام می‌کنیم که تا آخرین سنگری که مردم غزه ایستاده‌اند، از حمایت مظلومین مقتدر غزه کوتاه نخواهیم آمد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان