ماهان شبکه ایرانیان

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد

افزایش ۳ درصدی مختومه شدن پرونده‌ها در سال گذشته/ میانگین ورودی پرونده از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است

بدری گفت: در سال گذشته ۱۳۷ هزار پرونده وارده داشتیم و به همین میزان پرونده‌ها مختومه شدند و سه درصد نسبت به سال ۹۴ مختومه بیشتری داشتیم. همچنین میانگین ورودی پرونده در استان از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.

جعفر بدریبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، جعفر بدری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد با بیان اینکه حادثه تروریستی تهران هیچ خللی در کشور ایجاد نکرده و آنان ماهیت خود را آشکار کردند، اظهار کرد: امروز دنیا می‌داند ایران خود قربانی تروریست بوده و متاسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون سکوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: داعش و تکفیری‌ها کپی و نسخه‌ای است که مخالفان نظام از ابتدای انقلاب تاکنون پیاده کردند که با درایت مسئولین این حرکات خشن کنترل و مهار شده‌اند.

بدری افزود: امنیت امروز کشور به واسطه همدلی و خدمت صادقانه نهادهای انقلابی کشور بوده است.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با اشاره به انتخابات نیز گفت: در ایام انتخابات در لرستان با فضایی آزاد شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بودیم.

وی در مورد پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری لرستان اضافه کرد: در سال گذشته 137 هزار پرونده وارده داشتیم که به همین میزان پرونده‌ها مختومه شدند و سه درصد (3000 پرونده) نسبت به سال 94 مختومه بیشتری داشتیم.

رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: میانگین ورودی پرونده در استان از کشوری پایین‌تر بوده است و نتایج خوبی داشتیم و قضات با حوصله بیشتری به این دعاوی و اختلافات رسیدگی کرده‌اند.

رئیس شورای قضایی استان لرستان تصریح کرد: از مجموع این تعداد پرونده 17 درصد تقاضای تجدیدنظر شده و 70 درصد پرونده‌های بدوی در دادگاه‌های تجدید نظر به نتیجه رسیدند.

وی اضافه کرد: همچنین 12 درصد پرونده‌ها نقض شده بعلت اختلاف نظر از قوانین است.

بدری درباره مبارزه با جرائم خشن در استان لرستان اظهار کرد: دادگستری اقدامات موثری انجام شده و در مجموع 3600 کیلو کشفیات انواع مواد مخدر داشتیم و بیش از 99 درصد متهمین دستگیر و حکم درباره آنان جاری شده است.

این مقام قضایی افزود: بیش از 40 درصد زندانیان استان مربوط به سوداگران مواد مخدر است و 60 درصد آنان بطور غیرمستقیم با مواد مخدر و اعتیاد در ارتباط است.

بدری گفت: همچنین 1777 قبضه سلاح کشف و پرونده برای خاطیان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: در سال گذشته 9500 پرونده فوتی و جرحی ناشی از تصادفات داشتیم که 461 نفر فوتی بودند.

بدری بیان کرد: همچنین آمار افزایشی قتل عمد در استان متوقف شده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان