ثبت ۱۴۶ پرونده تخلف قاچاق کالا در۱۶۰۰ مورد بازرسی در استان سمنان

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام یک هزار و ۶۳۰ مورد بازرسی در ۹ماهه ابتدایی امسال به منظور مبارزه با قاچاق کالا در سطح واحدهای صنفی استان خبر داد.

حمیدرضا طحان 30 دی ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این بازرسی ها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی طی نه ماهه ابتدایی امسال و با بهره گیری از ظرفیت بازرسان مستقر در این اداره کل و ادارات شهرستان های تابعه صورت گرفته است.

 وی گفت: در این بازرسی ها که توسط بازرسان اداره کل صمت و دستگاههای نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاههای کاشف موضوع ماده (36) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد یک هزار و 630 مورد بازرسی طی گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط صورت گرفته است که از این تعداد بازرسی، 146 فقره پرونده تخلف تنظیم شده است.

 سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: عمده ترین کالاهای مکشوفه مربوط به گروه های کالایی آرایشی و بهداشتی ، مواد دخانی ، مواد غذایی ، پوشاک ، لوازم خانگی و یدکی و غیره می باشد که تعداد 146 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 6 میلیارد و 113 میلیون ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

طحان با اشاره به تلاش های دولت در حمایت از تولید ملی و برنامه ریزی مدون و مستمر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: استان سمنان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی و عبور کالاهای ترانزیتی ، با هم اندیشی تمامی دستگاه های اجرایی و اعضای کارگروه حمایت از تولید ، شرایط جهت قاچاق کالا سخت و فضا برای این کار محدود می گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان