عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی دستگیر شد

در پی شکایت و مراجعه حضوری یک نفر خانم مبنی بر تهدید و اخاذی شخصی در فضای مجازی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که با تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی افراد در فضای مجازی، از آنها اخاذی می کرد.

به نقل از سایت پلیس، سرهنگ سید احمد موسوی اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری یک نفر خانم مبنی بر تهدید و اخاذی شخصی در فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌ و تحقیقات انجام شده معلوم شد، متهم به بهانه ازدواج از طریق فضای مجازی با شاکیه آشنا شده و با چرب‌زبانی پس از جلب اعتماد با دستیابی به تصاویر شخصی وی و تهدید به انتشار آن قصد اخاذی داشته است.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم به‌ هویت معلوم که اهل و ساکن یکی از استان‌های همجوار بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال و در تحقیقات پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

موسوی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف درصدد  به دست آوردن تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند، فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

وی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آنها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

رئیس پلیس فتا زنجان خاطرنشان کرد: وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مرجع اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخ‌گویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن 096380 به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان