انشا درباره روز پدر با چند نگارش و متن دلنشین

همانطور که می دانید یکی از روز های زیبا در تقویم روز پدر است که در مورد این روز زیبا انشاهای نابی گفته شده است به همین خاطر، در ادامه مطلب مجموعه ای از چند انشا درباره روز پدر را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

انشا درباره روز پدر با چند نگارش و متن دلنشین

یکی از ساعاتی که دانش آموزان در مدرسه به آن اختصاص می دهند انشا است که یکی از موضوعات نابی روز پدر است بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستیدکه به دنبال انشا درباره روز پدر  هستید به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مجموعه ای از انشا درباره روز پدر

یکی از سرگرمی های پرطرفدار در بین دانش آموزان انشا نوشتن است است که با نزدیک شدن به روز پدر اکثر معلمان از دانش آموزان می خواهند تا در مورد روز پدر انشاهای نابی بنویسند از این رو، در ادامه مطلب مجموعه ای از چند انشا درباره روز پدر را گردآوری کرده ایم و در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم  تا بتوانید از بین آن ها جملات نابی را انتخاب کنید.

مجموعه ای از انشا درباره روز پدر

انشا در مورد روز پدر با مفاهیم ناب 

خاطراتم راکه مرور می‌کنم و برگ برگ دوران کودکی ام را ورق می‌زنم، درکنار محبت و عشق بی دریغ مادرم کسی همیشه هست کـه آرامش را در لحظه لحظه زندگی ام تزریق کرده … کسیکه قلبی بـه وسعت عشق دارد و آرامشی بـه گستردگی یک دریا. پدر …. قهرمانیست کـه هرگز مدالی در گردنش نینداخته اند، کوهی استوار کـه همیشه کنارم بوده ودر دشواری های زندگی دلم قرص بوده بـه بودنش.

مردی فداکار کـه بی هیچ منت یک عمر زحمت کشیده، رنگ موهایش بـه سپیدی گراییده و دستانش زبر و ضخیم شده اسـت اما دریغ از یکبار گله یا شکایت، دریغ از حرفی کـه بوی منت دهد، دریغ از یک لحظه دست از تلاش کشیدن … بچه تر کـه بودم وقتی بیمار میشدم هیچ وقت پدر در کنارم نبود، یادم هست مادر چقدر غصه مـن را میخورد.

یادم هست پروانه وار دورم می‌چرخید و میدیدم شب تا صبح کنارم میخوابید … اما پدر هیچ وقت نبود! پدر! آن روزها تـو رابا “نبودن” تعریف می‌کردم چون همیشه زمانی می آمدی کـه مـن خواب بودم و وقتی می رفتی کـه مـن هنوز بیدار نشده بودم، همیشه در سکوت خودم با تـو حرف می زدم و همیشه طلبکار تـو می‌شدم! “بابا چرا هیچ وقت نیستی؟!”

اما امروز درک می‌کنم کـه چـه معنایی داشتند همه ی این نبودن ها! تـو کار کردی و کردی تا مـن در رفاه بزرگ شوم، تا هیچ وقت آرزوی داشتن چیزی کـه دوست داشتم بر دلم نماند، تا جشن تولدم رابا دوستانم جشن بگیرم … تـو عرق ریختی تا مـن آسان و آسوده باشم و بی هیچ ترس و نگرانی درس بخوانم و شاگرد اول شوم!

آن قدر کار کردی و کردی تا کمرت خمیده شد و دستانت لرزان، چشمانت کم سو شد و قدم هایت آرام، مـن فدای کمر خمیده و دستان لرزانت کـه همه ی فدای اسانی های مـن شده اسـت. مـن فدای بزرگ مرد زندگی ام شوم کـه با همان اندک لحظه هایی کـه در خانه بوده برایم زیباترین خاطرات زندگی ام رابه تصویر کشیده اسـت. دوستت دارم پدر خوبم!

******

 انشا در مورد روز پدر با مفاهیم زیبا

انشا ناب در مورد روز پدر

روز پدر روزی که میتوانیم با یک هدیه از زحمات پدر خود تشکر کنیم روز پدر روزی است که بالاخره ما هم میتوانیم پدرمان رو خوشحال کنیم

و معمولا اینکار را با خرید یک هدیه انجام میدهیم
ولی همه ی پدر ها بیشتر از خرید هدیه با این خوشحال میشوند که جواب زحمت های انها را بدهیم
و به فکر خوبی خودمان و اینده مان باشیم
و ما هم در همه ی روزهای زندگیمان سعی میکنیم برای پدر خود پسر خوبی باشیم
و در همه جا و در هر وقتی پدر خورد را سربلند و پیروز بکنیم
اینکار ها به مراتب پدر هارا بیشتر خوشحال میکند
ولی ما باز هم برای نشان دادن علاقه و توجه مان در روز پدر برای انها یک هدیه و کادو در حد توانمان میخریم
و همین کار هم انهارا بسیار زیاد خوشحال میکند
روز پدر روز خوبی برای قدر دانی و سپاس و تقدیر از زحماتی است

که پدر در طول روز های زندگی برای ما انجام داده است
زیرا پدر شخصی است

که در زندگی خود از خیلی چیز ها گذشته تا ما به چیز هایی که میخواهیم برسیم
و همیشه از خود فداکاری نشان داده است

******

بابا یعنی غصه ، بابا یعنی غم ، بابا یعنی درد ، بابا یعنی خستگی ، بابا یعنی تلاش ، بابا یعنی کارمند ، بابا یعنی مستاجر ، خلاصه اینکه بابا جوانی داد و پیری گرفت پس بابا یعنی تنگی نفس بابا یعنی لرزش دست و پا بابا یعنی سنگینی گوش بابا یعنی عصا و عینک بابا یعنی اه و ناله بابا یعنی نقطه شروع و پایان زندگی و شاید بابا یعنی من و تو پس بیائید از امروز برای بابا هایی که مثل بابای من است.

او دیگر توان کار ندارد قدرت (نه) گفتن را ندارد او خسته است او شکسته است او از دیروز پشیمان است او فردا را نمی خواهد فردایی که مثل دیروز بوده فردایی که باید فردای من باشد و من پا جای پای او بگذارم بجنگم مبارزه کنم تلاش کنم به خاطر هیچ بابای من بازنده بود بازنده این جدول مارپیچ و هزار توی زندگی او برای شطرنج هروز یک حرکت کم داشت و هر وقت به پایان بازی و روز های اخر ماه می رسید انچه را در بازی های دیروز برده بود به حریف مقابلـش یعنی صاحبخانه ی جدیدمان بود می باخت و اینجا بود که باز مات میشد و ساعتها به نقطه ای خیره می ماند و ان نقطه چیزی نبود جز اینده ی من مثل گذشته ی خودش.

پس ما از موضوع انشا امروز نتیجه میگیریم که بابا یعنی حسرت یعنی کار یعنی کسی که چشم به فردا های دور و دراز ارزو دوخته و این ارزو ها چیزی نیست جز تلف کردن عمرش و شاید امروز که من این انشا را برای شما می خوانم او هم پشت میز کارش نشسته و درباره ی بابا هایی می نویسد مثل خودش زیرا او با نوشتن یادداشتهای روزانه ی خودش را ارام میکند اجازه خانوم تموم شد.

******

 انشا ناب در مورد روز پدر

انشا در مورد روز پدر

ای پدرم موهای سپیدت یک دنیا خرابم می کند و آن زانوهایت که هر شب از درد برایشان آواز سر میدهی،برایم دردمند است.

آخر ای پدرم تو را به چه مانند کنم که زیباترین تعریف تو باشد اما میدانم ان قدر از روزگار زخم ها خورده ای که التیام دادنشان کار دشواری است پدرم:
انگاه که معلم درس بابا نان داد را برایم معنی کرد فهمیدم که نان دادن همان زندگی دادن است و نان دادن تو همان عشق اوست0
وچه خوب است که تو را دیدن ٬هر روز تو را شنیدن و در عشق تو و در قلب تو همیشه جاری بودن
قهرمانم؛
میدانی دست هایم را خیلی دوست دارم زیرا یاداور دستان پینه بسته توست
زخم هایی که شاید هر کدامشان برای ارامشم بریده شده اند
ای رستم شاهنامه ی زندگی ام:
تو را در اوج خلوت و تنهایی ام صدا میزنم چون تو را بدین گونه معنا کردم

پدر یعنی نفس یعنی صداقت
پدر یعنی ستون صبر و طاقت
پدر یعنی شکوهی جاودانه
پدر یعنی نخستین عاشقانه

*******

 انشا زیبا در مورد روز پدر

در پایان به شما دوسنان عزیز پیشنهاد می کنیم در صوزت تمایل با کلیک بر روی انشا درباره نان و انشا درباره عدالت می توانید انشاهای نابی را مطالعه کنید و همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی نیز ز آن ها استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان