راه درمان بیماران مبتلا به آتروز چیست؟

فوق تخصص درد در مرکز درمان جهاد دانشگاهی قزوین گفت: یکی از راه‌های درمان آرتروز تزریق PRP است؛ برای تهیه PRP خون بیمار گرفته می‌شود و در شرایط کاملاً استریل در دستگاهی به نام سانتریفوژ قرار داده خواهد شد و در مرحله بعدی پلاکت و پلاسمای خون بیمار جدا می‌شود و مجدد تغلیظ می‌گردد که در نهایت ماده به دست آمده PRP نام دارد.

محمدرضا حاجی سیدابوترابی اظهار کرد: یکی از راه‌های درمان آرتروز تزریق PRP است؛ برای تهیه PRP خون بیمار گرفته می‌شود و در شرایط کاملاً استریل در دستگاهی به نام سانتریفوژ قرار داده خواهد شد و در مرحله بعدی پلاکت و پلاسمای خون بیمار جدا می‌شود و مجدد تغلیظ می‌گردد که در نهایت ماده به دست آمده PRP نام دارد.

به گزارش ایسنا، فوق تخصص درد در مرکز درمان جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: PRP دارای فاکتورهای رشد است و با تزریق در محل‌های مختلف باعث ترمیم آن نقطه می‌شود؛ به طور مثال PRP را در مفصل‌هایی که دچار آرتروز شده است تزریق می‌کنیم.

وی تصریح کرد: چند نکته مهم این است که آتروزهایی معمولاً به PRP پاسخ مثبت می‌دهند که در موارد خفیف تا متوسطی قرار داشته باشند زیرا آرتروزهایی که پیشرفته هستند قاعدتاً نیاز به عمل جراحی و تعویض مفصل دارند و روش PRP در این موارد قابل انجام نیست.

این فوق تخصص درد خاطرنشان کرد: قبل از تزریق PRP حتماً باید ملاحظاتی انجام شود مثلاً اینکه اگر بیمار دارویی مصرف می‌کند قطع شود و بعد از انجام PRP نیز نیاز است ملاحظاتی لحاظ شود که پزشک به بیمار توضیح خواهد داد.

وی ادامه داد: PRP یک روش بسیار مناسب برای افراد مبتلا به بیماری آرتروز است است چراکه از خون خود بیمار تهیه می‌شود و ماده دیگری به بدن بیمار اضافه نخواهد شد.  

حاجی سیدابوترابی در پایان گفت: برای درمان آرتروز گزینه‌های دیگری همچون تزریق گاز اوزون و ژل هیالورونیک اسید وجود دارد اما تجربه ثابت کرده است که PRP معمولاً نتایج درخشان بسیاری در درمان آرتروز دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان