کارکردن با آیفون در زیر آب امکان‌پذیر می‌شود

اپل احتمالاً نسخه‌ی ضدآب آیفون را توسعه می‌دهد تا استفاده از گوشی‌هایش در زیر آب امکان‌پذیر شود.

گوشی آیفون دارای گواهی IP68 است و دربرابر نفود آب مقاومت می‌کند؛ اما این دستگاه «ضدآب» نیست. با نگاه‌ کردن به گارانتی محدود آیفون می‌توانید متوجه شوید که حتی خود اپل هم ضد‌آب‌ بودن گوشی را تضمین نمی‌کند؛ چرا که در هیچ‌جای گارانتی به پوشش‌ خسارت ناشی از آب اشاره نمی‌شود.

نه‌تنها اپل، بلکه تمام سازندگان گوشی هوشمند خسارت ناشی از آب را در ضمانت‌نامه‌های خود پوشش نمی‌دهند؛ حتی اگر دستگاه دارای گواهی IP68 یا IP67 باشد.

به گزارش زومیت، اپل ادعا می‌کند که سری آیفون 15 از جمله آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، تا عمق 6 متری (نزدیک به 20 فوت) به مدت 30 دقیقه دربرابر آب مقاوم هستند. این بالاتر از استانداردهای IP68 است؛ اما بدان معنا نیست که می‌توانید گوشی خود را زیر دوش ببرید، زیرا فشار زیاد آب می‌تواند مقاومت گوشی را خنثی کند.

اگر آب شیرین نباشد، آیفون شما برای مقاومت، مشکل بیشتری خواهد داشت. به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید آیفون خود را برای غواصی ببرید؛ مگر این که در یک قاب مخصوص برای این نوع فعالیت‌ها قرار گرفته باشد.

پتنتی که هفته‌ی گذشته توسط اپل ثبت شده، نشان می‌دهد که این شرکت درحال توسعه‌ی یک نسخه‌ی ضدآب از آیفون است.

این پتنت، Underwater User Interface یا «رابط کاربری زیر آب» نام دارد و درمورد تطبیق آی او اس برای سهولت استفاده در هنگام قرارگرفتن گوشی در زیر آب است.

بر اساس پتنت جدید اپل، آی او اس هم‌اکنون ممکن است در زیر آب، دست‌وپاگیر و ناکارآمد باشد. طرح‌های موجود در پتنت نشان می‌دهند که کاربر آیفون به جای استفاده از قابلیت لمسی نمایشگر برای بزرگ‌نمایی، می‌تواند از دکمه‌ی تنظیم صدا استفاده کند.

اگر اپل در حال توسعه‌ی یک رابط کاربری ویژه برای آی او اس است که استفاده در زیر آب را آسان‌تر می‌کند، منطقی به نظر می‌رسد که فرض کنیم سخت‌افزار ضدآب را نیز توسعه می‌دهد. درصورتی‌که اپل آیفون ضدآب بسازد، انتظار می‌رود که پوشش آسیب‌های ناشی از آب را نیز به گارانتی اضافه کند.

هنوز مشخص نیست که گوشی ضدآب چه زمانی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود؛ اما اولین سازنده‌ای که این کار را انجام می‌دهد، یک امتیاز عالی برای تبلیغ به مصرف‌کنندگان و فروش آن خواهد داشت. این قابلیت همچنین ممکن است روی قیمت گوشی تأثیر بگذارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان