حمایت جاسوسی و اطلاعاتی انگلیس از اسرائیل

در این گزارش آمده است که مبدا عملیات‌های جاسوسی انگلیس از پایگاه هوایی این کشور در قبرس بوده و از ابتدای دسامبر بطور میانگین روزانه یک عملیات انجام شده است.

 بر اساس گزارشی که توسط یک پایگاه خبری تحقیقاتی به نام "Declassified UK" روز یکشنبه منتشر شد، ارتش انگلیس از ماه دسامبر تاکنون 50 پرواز جاسوسی بر فراز غزه انجام داده است.

به گزارش ایرنا از "نیو عرب", در این گزارش آمده است که مبدا عملیات‌های جاسوسی انگلیس از پایگاه هوایی این کشور در قبرس بوده و از ابتدای دسامبر بطور میانگین روزانه یک عملیات انجام شده است.

بر اساس داده‌های پرواز بررسی شده توسط این پایگاه, عملیات‌های گزارش شده شامل حدود شش ساعت پرواز هواپیمای جاسوسی انگلیس بر فراز نوار غزه بوده است.

انگلیس برای انجام این عملیات‌ خود از هواپیمای "شادو آر 1" استفاده کرده که یک هواپیمای جاسوسی و شناسایی است.

وزارت دفاع انگلیس در دوم دسامبر اعلام کرده بود که به بهانه "حمایت" از "نجات گروگان ها," عملیات‌های نظارتی در غزه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایرنا, پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشد، نوشت که سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) یک کار گروه جدید تشکیل داده که به واسطه آن اطلاعاتی درباره رهبران حماس و همچنین مکان اسیران اسرائیلی در غزه را کشف و در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

نیویورک تایمز در این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی گفت که واشنگتن با افزایش پروازهای پهپادی و شناسایی بر فراز غزه، جمع آوری اطلاعات درباره رهبران حماس را تشدید کرده است.
همچنین بنا بر این گزارش، ایالات متحده تلاش‌های خود را برای رهگیری ارتباط‌های بین رهبران حماس افزایش داده است.

این گزارش می‌افزاید: در پی حملات 7 اکتبر (15 مهر) حماس، سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) یک گروه امنیتی ضربتی و فوری را برای جمع آوری اطلاعات درباره رهبران ارشد حماس و ارائه آن به فرماندهان ارتش تل آویو تشکیل داده است.

رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند که هواپیماهای جاسوسی آمریکا مستقر در پایگاه نظامی انگلیس (آکروتیری) در قبرس با پرواز بر فراز لبنان و غزه اطلاعات دریافت شده را در اختیار رژیم اسرائیل قرار می‌دهند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه یکشنبه اعلام کرد که شمار شهدای این منطقه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر (15مهر) به 25 هزار و 105 نفر تعداد زخمی‌ها به 62 هزار و 681 نفر رسیده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در 15 مهرماه و آغاز بمباران‌های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی غزه توسط رژیم صهیونیستی و یورش زمینی نظامیان صهیونیست به نوار غزه، رزمندگان مقاومت نیز به مقابله با نظامیان نظامیان صهیونیست پرداخته‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان