داخل کپسول حاوی ماده سیاه چه خبر بود؟! (+عکس)

دو بست آخر بر روی در کپسول در تاریخ ۱۰ ژانویه برداشته شد و تیم ناسا توانستند به محتویات داخل کپسول دسترسی پیدا کنند. گفتنی است که قبل از برداشتن درپوش، تیم ناسا ۷۰.۳ گرم ماده سیارکی جمع آوری کرده بود.

پس از باز کردن دو بست باقی‌مانده بر روی در کپسول که ناسا از فضا به زمین آورده بود؛ تیم ناسا سرانجام توانستند نمونه‌ای که از سیارک بننو به زمین آمده‌است را نمایش دهند.

به گزارش خبرآنلاین، دو بست آخر بر روی در کپسول در تاریخ 10 ژانویه برداشته شد و تیم ناسا توانستند به محتویات داخل کپسول دسترسی پیدا کنند. گفتنی است که قبل از برداشتن درپوش، تیم ناسا 70.3 گرم ماده سیارکی جمع آوری کرده بود.

عکس فوق نمای بسیار دقیق و از بالا به پایین از نمونه است که با استفاده از عکاسی دقیق دستی با وضوح بالا و روش فوکوس نیمه خودکار گرفته شده‌است.

گام بعدی برای تیم تحقیقات، برداشتن بدنه فلزی اطراف کپسول و سپس انتقال نمونه از آن به سینی‌های نمونه است. سپس، سینی‌ها قبل از بسته‌بندی و نگهداری در مرکز فضایی جانسون ناسا، عکس‌برداری و وزن می‌شوند.

داخل کپسول حاوی «ماده سیاه» چه خبر بود؟!

برای رسیدن به این نقطه راه طولانی طی شده است. «OSIRIS-REx» کپسول حاوی نمونه سیارک بننو را در سپتامبر 2023 با موفقیت رها کرد، اما تلاش برای ورود به داخل آن دشوارتر از حد انتظار بود. دو تا از بست‌ها جدا نمی‌شدند و بنابراین تیم مجبور شد یک برنامه جدید برای باز کردن در کپسول دهد. در نهایت در 10 ژانویه امسال مشکل حل شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان