یکی از نویسندگان فیلم جنجالی مصائب مسیح درگذشت

بندیکت فیتزجرالد که با مل گیبسون فیلمنامه فیلم «مصایب مسیح» را نوشته بود از دنیا رفت.

بندیکت فیتزجرالد، یکی از نویسندگان فیلم «مصایب مسیح» مل گیبسون در 74 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بندیکت فیتزجرالد که با مل گیبسون فیلمنامه فیلم «مصایب مسیح» را نوشته بود از دنیا رفت.

فیتزجرالد 17 ژانویه پس از تحمل یک بیماری طولانی در سیسیل درگذشت. او 74 ساله بود.

فیتزجرالد که چندین اثر قابل توجه به نام خود داشت، به دلیل موفقیت بسیار زیاد فیلم «مصایب مسیح» بیشتر به عنوان یکی از نویسندگان این فیلم به یاد آورده می‌شود. فیلمنامه این درام که سال 2004 اکران شد، توسط فیتزجرالد با همراهی کارگردان فیلم مل گیبسون نوشته شد. این فیلم که مصلوب شدن حضرت عیسی مسیح با بازی جیم کاویزل را به تصویر می‌کشد، فروش بسیاری در گیشه به دست آورد و هنوز رکورد پرفروش‌ترین فیلم با رتبه R اکران شده در آمریکا را به نام خود دارد.

فیتزجرالد در مورد نوشتن این فیلمنامه گفته بود: ترس شدیدی داشتم، زیرا درگیر چیزی بودم که نه تنها مقدس، بلکه چیزی معنوی بود که خودم از آن منحرف شده بودم و تازه داشتم راه برگشت را پیدا می‌کردم. من و مل تقریبا تجربه مشابهی داشتیم و در این مسیر شوک شناختی را متحمل شدیم و امیدوار بودیم فیلم بتواند حس معنوی را واقعا به مردم بازگرداند.

ساخت دنباله‌ای بر این فیلم اکنون در مراحل اولیه کار است ولی انتظار نمی‌رفت فیتزجرالد نقشی در این فیلم داشته باشد زیرا او سال 2008 علیه گیبسون شکایت کرده بود و به دلیل نقض قرارداد و این استدلال که درباره بودجه واقعی فیلم به او چیزی گفته نشده بود، درخواست خسارت داشت. این شکایت سال 2009 با پرداخت مبلغی نامعلوم خاتمه یافت.

این نویسنده همچنین به خاطر فیلمنامه فیلم «خون خردمند» محصول 1979 که با همکاری برادرش مایکل فیتزجرالد نوشته شده، شناخته می‌شد. در این فیلم چهره‌هایی مانند برد دوریف، هری دین استانتون و ند بیتی حضور داشتند و فیلم امتیاز 88 درصد را در راتن تومیتوز دارد.

فیتزجرالد از رمان نمادین «موبی دیک» هم اقتباس کرده و آن را به فیلمنامه مینی سریال تلویزیونی در سال 1998 بدل کرد. او همچنین در فیلم‌های تلویزیونی «قلب تاریکی» و «زلدا» هر 2 در سال 1993 و همچنین سریال‌های تلویزیونی «در کمال خونسردی» در سال 1996 و «شیطان» در سال 2020 کار کرد. «در کمال خونسردی» و «موبی دیک» هر یک چند نامزدی امی کسب کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان