تغییرات آب و هوایی می‌تواند موجب شیوع بیشتر بیماری اسهال شود

مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوا و گرم شدن زمین می‌تواند موارد ابتلاء به بیماری اسهالی ناشی از عفونت‌های باکتریایی کمپیلوباکتر را افزایش دهد.

تحقیقات جدید نشان می دهد که افراد در روزهای گرم و مرطوب بیشتر مستعد ابتلا به یک عفونت شایع گوارشی هستند.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوا و گرم شدن زمین می‌تواند موارد ابتلاء به بیماری اسهالی ناشی از عفونت‌های باکتریایی کمپیلوباکتر را افزایش دهد.

دکتر «جیانی لو یاکونو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سوری انگلیس، گفت: «این اطلاعات بسیار ارزشمند است، زیرا بیماری‌هایی مانند کمپیلوباکتریوز فشار مضاعفی بر خدمات بهداشتی در سراسر جهان وارد می‌کند».

کمپیلوباکتریوز معمولاً در اثر خوردن غذا یا آب آلوده ایجاد می‌شود و می‌تواند باعث درد معده و اسهال شده و تا روزها ادامه داشته باشد.

در حالی که بیشتر این بیماری‌ها خفیف هستند، عفونت‌ها می‌توانند برای کودکان کوچک، افراد مسن ضعیف و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند کُشنده باشد.

در مطالعه جدید، تیم تحقیق داده‌های بیش از 1 میلیون مورد کمپیلوباکتریوز را که در انگلستان و ولز در یک دوره 20 ساله رخ داده بود، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها دریافتند زمانی که درجه حرارت کمتر از 7.7 درجه سانتیگراد بود، نرخ بیماری کمپیلوباکتریوز ثابت باقی می‌ماند.

اما این تحقیق نشان داد که با هر 9 درجه سانتیگراد افزایش دمای بیش از 7.7 درجه، موارد ابتلاء به عفونت شروع به افزایش کردند. همچنین، زمانی که رطوبت به سطوحی بین 75 تا 80 درصد رسید، موارد بیشتر افزایش یافتند.

این مطالعه نشان داد که با طولانی شدن روزهای تابستان به بیش از 10 ساعت، موارد ابتلاء به کمپیلوباکتریوز نیز افزایش یافت.

لو یاکونو در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «آنچه ما دریافتیم این است که افزایش دما، رطوبت و افزایش طول روز با گسترش کمپیلوباکتریوز مرتبط است. ممکن است هوای گرم بقا و گسترش باکتری‌های بیماری‌زا را افزایش دهد بنابراین آب و هوا باعث بیماری می‌شود.»

وی افزود: «با این حال، آنچه واضح است این است که تغییرات آب و هوا نه تنها تأثیرات زیست محیطی دارد، بلکه این پتانسیل را دارد که با کمک به گسترش بیماری‌های عفونی بر سلامت ما تأثیر منفی بگذارد.»

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان