رییس سندیکای صنایع کنسرو: قیمت کنسرو ماهی از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ تقریبا ثابت بوده

رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران با اشاره به اینکه قیمت کنسرو ماهی از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ تقریبا ثابت بوده است، یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد که قیمت کنسرو از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ ثابت بوده که بیانگر مدیریت بازار توسط تولیدکنندگان این صنعت است تا تولید قابل رقابت باشد.

 رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران، دستیابی به آمار دقیق صید داخلی، ردیابی کیفی ماهی تون صید شده، تسهیل واردت و افزایش صادرات از جمله راهکارها برای کاهش قیمت کنسرو ماهی در کشور است.
 
به گزارش ایرنا، «مسعود بختیاری» امروز (دوشنبه) در همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان که در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مهمترین دغدغه کشورها است، افزود: امنیت غذایی چهار مولفه کیفیت، ایمنی، دسترسی، توان مالی و پایداری در تولید است.
 
رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران اظهار داشت: بر این اساس در صنعت کنسرو تون ماهیان در بخش پایداری تقویت زنجیره تامین، حفظ توان خرید کنسرو ماهی توسط اقشار مختلف جامعه، افزایش بهره وری تولید نسبت به سرمایه مد نظر است.
 
وی با بیان اینکه کنسرو ماهی به وفور در بازار وجود دارد و دسترسی آن برای همه مردم آسان است، اضافه کرد: در بخش ایمنی و کیفیت نیز به دلیل فرآیند تولید خاص و بسته بندی غیرقابل نفوذ، این محصول ماندگاری و ایمنی بالایی دارد و مواد نگهدارنده در آن استفاده نمی‌شود.
 
بختیاری گفت: کنسرو ماهی در گذشته مقرون به صرفه بوده و امیدواریم بتوانیم به طور مجدد این کنسرو را مقرون به صرفه تولید و در اختیار مردم قرار دهیم.
 
وی درباره واحدهای کنسروسازی افزود: با وجود اینکه حدود 140 واحد کنسروسازی مجوز دارند اما کمتر از 50 کارخانه فعال و نیمه فعال با کمتر از 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند.
 
رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران با اشاره به اینکه قیمت کنسرو ماهی از سال 1391 تا 1397 تقریبا ثابت بوده است، یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد که قیمت کنسرو از سال 1393 تا 1395 ثابت بوده که بیانگر مدیریت بازار توسط تولیدکنندگان این صنعت است تا تولید قابل رقابت باشد.
 
وی براین باور است که از زمانی‌که قیمتگذاری دستوری اجرا شد، روند قیمت کنسرو ماهی افزایشی بوده؛ بنابراین با هرگونه قیمتگذاری دستوری بازار کنترل نمی‌شود.
 
بختیاری یکی از مشکلات را کاهش واردات تون ماهیان دانست و گفت: طی سال های 1401 و 1402 میزان واردات به 10 هزار تن کاهش و قیمت ماهی تون صید داخلی پنج برابر رشد یافت، در حالی‌ که در سال 1395 میزان واردات 50 هزار تن بوده که این امر نشان می‌دهد به هر میزانی که واردات افزایش یابد، قیمت کنسرو منطقی‌تر می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های 1392 تا 1397 نرخ رشد کنسرو ماهی کمتر از نرخ تورم بوده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان