تذکر ۳۳ نماینده مجلس به وزیر ارشاد: وضعیت معیشتی خبرنگاران و هنرمندان بررسی شود

تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان به همراه ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون: لزوم جلوگیری از فروش اموال دخانیات استان گیلان. همچنین تذکر به همراه ۳۲ نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم بررسی وضعیت معیشتی خبرنگاران، هنرمندان، نخبگان و سایر فعالان حوزه فرهنگ.

33 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم بررسی وضعیت معیشتی خبرنگاران، هنرمندان، نخبگان و سایر فعالان حوزه فرهنگ تاکید کردند.
 
به گزارش ایسنا، احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه 2 بهمن 1402 صحن مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:
 
- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان به همراه 18 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون: لزوم جلوگیری از فروش اموال دخانیات استان گیلان. همچنین تذکر به همراه 32 نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم بررسی وضعیت معیشتی خبرنگاران، هنرمندان، نخبگان و سایر فعالان حوزه فرهنگ.
 
- تذکر سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز به همراه 20 نفر از نمایندگان به وزیر نفت: لزوم اصلاح رویه رسیدگی به پرونده شرکت‌های بخش خصوصی در وزارت نفت و هیأت حل اختلاف. همچنین تذکر به همراه 15 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در عملیات آبرسانی به شهرستان تبریز و شهرها و روستاهای مسیر از رودخانه ارس.
 
- تذکرعلیرضا برمی نماینده دامغان به همراه 26 نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم کمک به افزایش نسبت تسهیلات به سپرده‌های استان‌ها
 
- تذکر حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل به وزیر بهداشت: لزوم تأمین نیروی متخصص مورد نیاز برای استان سیستان و بلوچستان، همچنین تذکر به وزیر میراث فرهنگی: لزوم تسریع در تعمیر و مرمت بناه‌های تاریخی و منحصر به فرد سیستان از جمله شهر سوخته، کوه خواجه و قلعه رستم.
 
- تذکر محمدتقی نقدعلی به همراه 23 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت رسیدگی به وضعیت نامناسب تأمین کنجاله سویا. همچنین تذکر به همراه 36 نفر از نمایندگان به وزیر صمت: ضرورت رسیدگی به مشکلات کسر سهمیه نانوایان بدون اطلاع قبلی در سامانه نانینو. همچنین تذکر به همراه 24 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم رسیدگی به اعتراض نانوایان و افزایش هزینه‌های جانبی و متضرر شدن آنها.
 
- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به همراه 23 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر کشور: لزوم اصلاح روش اخذ عوارض از ناوگان حمل و نقل درون شهری و محلی.
 
- تذکر محمد وحیدی به همراه 15 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در ساخت سد دربند در شهرستان سملقان خراسان شمالی. همچنین تذکر به وزیر ورزش: لزوم تسریع در تکمیل طرح سالن 6 هزار نفری 19 مهر بجنورد.
 
- تذکر علی اکبر علی‌زاده برمی به همراه 36 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم صدور حکم رسمی نیروهای مهرآفرین طبق قانون مصوب مجلس.
 
- تذکر محمدحسن آصفری به همراه 38 نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد: لزوم نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در اجرای تبصره 18 قانون بودجه مبنی بر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی. همچنین تذکر به وزیر کشور: لزوم بازنگری در خرید واگن خارجی توسط شهرداری تهران با توجه به تولید واگن در داخل کشور.
 
- تذکر روح الله حضرت‌پور به وزیر بهداشت: لزوم رسیدگی به افزایش سرسام‌آور قیمت داروهای سرطانی. همچنین به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی به کمبود معلم در مدارس. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در صادرات سیب استان آذربایجان غربی.
 
- تذکر عبدالله ایزدپناه به وزیر راه و شهرسازی: لزوم پاسخگویی درخصوص علت عدم اجرای طرح راه ارتباطی باغملک به کهگیلویه و بویراحمد.
 
- تذکر جبار کوچکی‌نژاد به همراه 11 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به عملکرد ضعیف مدیریت آبفای گیلان در عدم پرداخت حقوق کارمندان و تعطیلی طرح‌ها. همچنین تذکر به همراه 34 نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم توجه به وضعیت معیشتی هنرمندان، مداحان و سایر نخبگان حوزه فرهنگ و هنر. همچنین تذکر به همراه 36 نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم اجرایی شدن قانون واردات خودرو. همچنین تذکر به همراه 16 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم چند بانده نمودن مسیر پلیس راه تا امامزاده هاشم در استان گیلان و تکمیل جاده خمام به خشکبیجار.
 
- تذکر رسول فرخی میکال به همراه 28 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی به کمبود معلم در مدارس کشور. همچنین تذکر به همراه 14 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم اجرای مصوبه بازگشت بیمارستان 22 آبان به چرخه درمان شهرستان لاهیجان و سیاهکل. همچنین تذکر به همراه 14 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم تکمیل کلینیک فوق تخصصی شهرستان لاهیجان با 95 درصد پیشرفت فیزیکی. همچنین در تذکر دیگر به همراه 13 نفر از نمایندگان به وزیر ورزش: لزوم تعویض و تکمیل و تخصیص چمن مصنوعی مورد نیاز مجموعه‌های ورزشی شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل.
 
- تذکر جعفر قادری به همراه 30 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در حل مشکل تأمین آموزگار مدارس کشور. همچنین تذکر به همراه 27 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تعیین قیمت منصفانه برای خرید برق از نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک. همچنین تذکر به همراه 11 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تبدیل یکی از نواحی آموزشی شیراز به عنوان ناحیه آموزشی حومه شیراز.
 
- تذکر محمدرضا میرتاج‌الدینی به همراه 17 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در تکمیل کمربندی شهر ایلچی در استان آذربایجان شرقی. همچنین تذکر به همراه 27 نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم بازنگری در بخشنامه‌های بورس کالا که محدودیت‌های تبعیض‌آمیز برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. همچنین تذکر به همراه 26 نفر از نمایندگان به وزرای نفت، کشور و دادگستری: لزوم اقدامات همه جانبه برای جلوگیری از قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی به خصوص در استان‌های مرزی.
 
- تذکر مهدی اسماعیلی به رئیس جمهور: لزوم تخصیص اعتبار به طرح باند دوم جاده سرچم به میانه.
 
- تذکر حبیب‌الله دهمرده به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در بکارگیری نیروهای خرید خدمات، نهضتی، غیرانتفاعی و مهرآفرین.
 
- تذکر شهباز حسن‌پور بیگلری به وزیر تعاون: ضرورت اعزام هیأتی از معاونین مرتبط با بازنشستگی کشوری به شهرستان‌های سیرجان و بردسیر. همچنین تذکر به وزیر اقتصاد: ضرورت اعزام هیأتی از معاونین و کارشناسان مرتبط با پرداخت تسهیلات از منابع تبصره 18 بودجه به شهرستان‌های حوزه انتخابیه.
 
- تذکر سید محمد مولوی به وزیر نیرو: ضرورت تسریع در آبرسانی به پاسگاه‌های دریایی شهرستان‌های حوزه‌ انتخابیه.
 
- تذکر علی حدادی به همراه 14 نفر از نمایندگان به وزیر ورزش: لزوم تسریع در تکمیل ورزشگاه 5 هزار نفری شهرستان ساوجبلاغ. همچنین تذکر به همراه 15 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تسریع در ایمن‌سازی جاده جدید هشتگرد به طالقان.
 
- تذکر مهدی عسکری به همراه 35 نفر از نمایندگان به وزرای بهداشت و صمت: ضرورت تخصیص ارز برای تهیه مواد اولیه تولید شیرخشک و اعمال محدودیت برای واردات.
 
- تذکر کمال حسین‌پور به رئیس جمهور، وزرای بهداشت، علوم: ضرورت رسیدگی به افزایش پی در پی هزینه تحصیل دانشجویان دانشگاه سراسری.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان