سعیدی نماینده مجلس :

دولت احتمالا با کاهش سهمیه بنزین آزاد بنا دارد قیمت را افزایش دهد / استیضاح وزیر نفت کلید خورد

نماینده مجلس : با توجه به کم شدن سهمیه سوخت آزاد و مشکلاتی که در سیستان و بلوچستان برای مردم ایجاد شده طرح استیضاح وزیر نفت را کلید زدیم.

نماینده چابهار در مجلس گفت احتمالا دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین است.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس در مصاحبه با عصر ایران گفت: ما احتمال می دهیم دولت بنا دارد قمیت سوخت را افزایش دهد و به همین دلیل سهمیه ها را کاهش داده است. در واقع به مرگ گرفته است که مردم به تب راضی شوند.

وی افزود: با توجه به کم شدن سهمیه سوخت آزاد و مشکلاتی که در استان سیستان و بلوچستان برای مردم ایجاد شده بنده به اتفاق یکی دیگر از نمایندگان استان طرح استیضاح وزیر نفت را کلید زدیم و در حال جمع آوری امضا هستیم.

براساس تغییرات جدید، سهمیه بنزین 3000 تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از 150 لیتر به 100 لیتر کاهش یافت.
 همچنین ذخیره سهمیه بنزین 1500 تومانی که تا پیش از این، 9 ماه و به‌میزان حداکثر 540 لیتر بود، از این پس به 6 ماه و حداکثر 360 لیتر کاهش یافت.

سعیدی تصریح کرد: در زمان ملکه آنتوانت قحطی‌پیش می آید ‌مردم معترض می شوند و به کاخ روسای می آیند ملکه از صدراعظم می پرسد چرا معترض هستند صدراعظم می گوید مردم نان ندارند ملکه می گوید بیسکویت بخورند واقعیتش این است خیلی از کسانی که در این موضوعات تصمیم می گیرند شناختی از معادلات،روابط، شرایط  زیست مردم مناطق محروم ندارند. 

پمپ بنزین

وی ادامه داد: ما راجع به سیستان و بلوچستان صحبت می کنیم که بیشترین پراکندگی و فاصله را دارد. فاصله شهرستان منظرآباد تا مرکز استان یعنی زاهدان هزار کیلومتر است و مردم به دلیل کمبود پزشک و امکانات مجبورند در سطح استان ترددکنند و برای این رفت و آمد نیاز به وسیله نقلیه است که با این کاهش قیمت مجبورند هزینه بیشتری برای رفت و آمد بپردازند. 

نماینده مردم چابهار در مجلس تاکید کرد: از طرف دیگر با این پیش فرض که در این استان قاچاق سوخت صورت می گیرد کارت سوخت آزاد را در اختیار مردم قرار نمی دهند. در حالی که در تهران راحت می توانید در هر جایگاهی چهل لیتر سوخت بزنید در استان سیستان و‌بلوجستان چنین امکانی وجود ندارد. گناه ما چیست که برخی کاسبان می خواهند قاچاق سوخت انجام دهند. گناه مردم ما چیست؟ براساس گزارش استانداری استان سیستان و بلوچستان هشتاد درصد قاچاق سوخت استان از بیرون می آید. چرا مبادی ورودی را کنترل نمی کنند.  چرا آنجا که بحث قاچاق سیستماتیک وجود دارد وزارت نفت ورود نمی کند.

وی گفت: به بهانه های مختلف سهمیه سوخت آزاد مردم را کم‌می کنند که حاصل آن کن فیکن شدن حوزه گردشگری استان است. گردشگری مهمترین منبع درآمدی مردم استان است. در شرایطی که انتخابات داریم برخی گذاره ها را که کنار هم می گذاریم می بینیم انگار آقایان ماموریت دارند و‌ عامدانه می خواهند مشارکت را که در حال حاضر نیز در برخی حوزه ها کم است کاهش دهند.

او ادامه داد: برای حل مشکل پیش آمده به وزیر نفت و رئیس جمهور تذکر دادیم و امیدواریم این  مشکلات را حل کنند. 
سعیدی گفت: الان مردم سیستان و‌بلوچستان می گویند سوخت مورد نیاز ما را بدهند ولو با لیتری پنج هزار تومان باشد.

سعیدی خاطر نشان کرد: در شرایطی که رهبری بر افزایش مشارکت تاکید دارند برخی مسئولان گل به خودی نزنند.  نمی دانیم توطئه های مارادوناهای خارجی را که با ملت دشمن هستند خنثی کنیم یا غضنفرهای داخلی را که به مراتب  اثر کارهایشان از دشمن خارجی بیشتر است کنترل کنیم.


 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان