موج سرما در آمریکا در ماه ژانویه ۹۰ قربانی گرفت

شبکه خبری سی بی سی نیوز اعلام کرد، در ماه جاری، به علت وقوع سرمای شدید و یخبندان‌های ناشی از آن، دستکم ۹۱ نفر در حوادث جاده‌ای به خصوص جاده‌های شمال شرق آمریکا کشته شدند.

موج سرما در ماه ژانویه موجب شد دستکم 90 نفر جان خود را در آمریکا از دست بدهند.

به گزارش صدا و سیما؛ به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری یورو نیوز، دمای هوا روز یکشنبه در ایالت ویسکانسین به منفی 35 درجه سانتیگراد رسید. شبکه خبری سی بی سی نیوز نیز به نوبه خود اعلام کرد، در ماه جاری، به علت وقوع سرمای شدید و یخبندان‌های ناشی از آن، دستکم 91 نفر در حوادث جاده‌ای به خصوص جاده‌های شمال شرق آمریکا کشته شدند.

شبکه سی بی سی نیوز با اشاره به کاهش دما در ایالت‌های تگزاس و فلوریدا، از احتمال کاهش سرما در روز‌های آینده در این مناطق خبر داد. یکشنبه، در شهر ممفیسس در ایالت تنسی، سرمای شدید و یخ زدگی، شکستگی لوله‌های آب را موجب شد؛ به طوری که به علت تعمیر لوله ها، دستکم 700 هزار نفر از ساکنان این شهر مجبور شدند ساعاتی را بدون دسترسی به آب پشت سر بگذارند.

این در حالی است که در اتفاقی مشابه که روز جمعه 19 ژانویه در شهر جکسون در ایالت می‌سی سی پی روی داد، یخ زدگی لوله‌های آب و شکستگی آنها موجب شد ساکنان این شهر با مشکلاتی در این زمینه مواجه بشوند.

خدمات هواشناسی ملی آمریکا نیز به نوبه خود با اشاره به سخت شدن رفت و آمد در برخی مناطق کانزاس و اوکلاهاما به علت ریزش باران‌های منجمد، برفک و وزش شدید باد، دمای هوا را به ترتیب در ایالت‌های ایوا و ویسکانسین، منفی 20 و منفی 35 درجه اعلام کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان