سخنگوی وزارت خارجه: حملات آمریکا و انگلیس به یمن فرصت دادن به رژیم اسرائیل برای آدم‌کشی بیشتر در غزه است

ناصر کنعانی: واشنگتن و لندن به‌جای فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی در غزه، مانع فشار دیگران بر این رژیم هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به فارس ضمن محکوم کردن حملات دیشب آمریکا و انگلیس علیه یمن، گفت که این حملات هیچ ربطی به امنیت دریایی و آزادی کشتیرانی در دریای سرخ ندارد و هدف آن فرصت دادن به رژیم صهیونیستی برای آدمکشی بیشتر در غزه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی امروز (سه‌شنبه) سوم بهمن ماه و در پاسخ به سؤال خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص حمله شب گذشته آمریکا و انگلیس به اهدافی در صنعاء، ضمن محکوم کردن این گونه حملات خودسرانه گفت: اقدام یمنی‌ها بر اساس تصمیم‌ دولت نجات ملی یمن و در راستای هدف اعلام شده آنها برای متوقف کردن جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و شهروندان بی پناه غزه است. 

وی با بیان اینکه دخالت آمریکا و انگلیس در دریای سرخ، حمایتی علنی و تشویق کننده از جنایات رژیم اسرائیل در غزه است، خاطرنشان کرد: واشنگتن و لندن به جای فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی در غزه، مانع فشار دیگران بر رژیم یاد شده هستند تا بتواند با دست باز به قتل عام فلسطینی‌ها و شهروندان و زنان و کودکان در غزه ادامه دهد.

به گزارش فارس، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس شب گذشته به چند پایگاه نظامی متعلق به جنبش مقاومت انصارالله از جمله پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعاء حمله کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که «حملات آمریکا و انگلیس به یمن هیچ ربطی به امنیت دریایی و آزادی کشتیرانی در دریای سرخ ندارد و حتی هیچ ارتباطی با منافع ملی آمریکا و انگلیس ندارد»، یادآور شد: بلکه تنها هدف این حملات، حمایت از رژیم صهیونیستی و فرصت دادن به این رژیم برای آدمکشی بیشتر در غزه است.

وی در پایان تأکید کرد که حملات نظامی آمریکا و انگلستان علیه یمن، به منزله دخالت نظامی خودسرانه آنها در این منطقه به نفع رژیم صهیونیستی و عامل افزایش تنش در منطقه و دریای سرخ است.

در همین خصوص نیز یک مقام آمریکایی در اظهاراتی ادعا کرد که این حملات سکوهای پرتاب موشک، هواپیماهای بدون سرنشین و انبارهای تسلیحاتی را هدف قرار داده و توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی و با حمایت غیر عملیاتی سایر کشورها انجام شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان