روزنامه معاریو: اسرائیل با ۴۸۰ کیلومتر تونل های هزارتو مواجه است

روزنامه معاریو در گزارشی اعلام کرد امکان ندارد ارتش اسرائیل بتواند تمام ۴۸۰ کیلومتر تونل‌های تو در تو را منهدم کند، در حالی که در هر گوشه‌ای از این تونل‌ها تیمی از حماس به انتظار نظامیان اسرائیل کمین کرده است.

پذیرش شکست در برابر تونل‌های مقاومت در غزه به تدریج به گفتمان غالب در رسانه‌های عبری زبان مبدل می‌شود.

به گزارش تسنیم، بعد از آنکه دیروز روزنامه هاآرتص در گزارش مفصلی به ناتوانی ارتش اسرائیل در از بین بردن تونل‌های مقاومت در نوار غزه پرداخت، امروز نیز روزنامه معاریو در گزارشی اعلام کرد امکان ندارد ارتش اسرائیل بتواند تمام 480 کیلومتر تونل‌های تو در تو را منهدم کند، در حالی که در هر گوشه‌ای از این تونل‌ها تیمی از حماس به انتظار نظامیان اسرائیل کمین کرده است.

در بخشی از این گزارش تاکید شده است، در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر همچنان بر از بین بردن حماس به عنوان بخشی از اهداف فراگیر جنگ پافشاری می‌کند، فرماندهان ارتش مواضع واقع گرایانه تری را اتخاذ کرده و معتقدند که شاید بتوان به این سازمان ضربات دردناکی وارد کرد اما امکان از بین بردنش وجود ندارد.

به گفته این فرماندهان همچنان هزاران نفر از افراد مسلح در میدان در حال جنگ هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: در رابطه با ارزیابی‌های فعلی ارتش اسرائیل در مورد توانمندی‌های حماس، باید گفت که مشخص شده است توانمندی و ظرفیت‌های این گروه در زیر زمین بسیار گسترده است و بسیار بیش از آن چیزی است که در ابتدای جنگ تصورش را می‌کردیم، امروز ما در برابر 480 کیلومتر تونل هستیم، با وجود آنکه بیش از 5 هزار دهانه را کشف کرده‌ایم اما ترجیحا تخریب آنا به معنای از بین بردن کامل تونل نیست زیرا این شبکه طی سال‌های دراز و به شکلی کاملا سری حفر شده‌اند.

معاریو همچنین اعتراف کرد، تا به امروز اکثر شخصیت‌‌هایی که از سوی حماس مورد هدف قرار گرفته اند، شخصیت‌های سطح پایین و متوسط بودند.

این رسانه عبری زبان بعد از آن هم پرسد: سئوال روز بعد از پایان جنگ هم آن است که آیا حضور امنیتی بلند مدت ارتش اسرائیل در نوار غزه آن هم در سایه خطر مستمری که علیه آن شکل می‌گیرد، می‌تواند راهگشا باشد، شرایطی که اکثر نهادهای امنیتی اسرائیلی آن را یک سناریو وحشت توصیف می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر