یکدست کردن مو چند رنگ با چند ترقند ساده

روش ها و راهکارهای زیادی برای یکدست کردن مو چند رنگ وجود داشته که افرادی که پس از رنگ کردن موهای خود با مشکل تغییر رنگ مو و دو رنگ شدن آن مواجه شدند می توانند با توجه به نیاز و میزان مهارتی که دارند از این تکنیک ها بهره مند شوند و خیلی راحت مشکل ایجاد شده را رفع نمایند.

یکدست کردن مو چند رنگ با چند ترقند ساده

یکی از اقداماتی که به منظور زیبا سازی ظاهر و استایل، اغلب خانم ها و آقایان به انجام آن می پردازند رنگ کردن مو بوده که دارای یک سری مزایا و معایب می باشد. هنگامی که موهای خود را رنگ می کنید بعد از مدت زمانی امکان دارد رنگ موها دچار تغییر شود و معمولا رنگی که استفاده کرده اید حالت کمرنگی بگیرد. در بعضی موارد هم موها به خاطر استفاده از فرمول و ترکیب غلط رنگ، دچار تناژ رنگی نامناسبی می شود که نیاز به یک سری راهکار برای رفع دارد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان به معرفی روش های یکدست کردن مو چند رنگ بپردازیم.

راه های یکدست کردن مو چند رنگ

راهکارهای موثر یکدست کردن مو چند رنگ

به طور کلی باید گفت رنگ زدن مو امروزه در میان افراد صرف نظر از جنسیت رواج زیادی پیدا کرده است اما باید بدانید پس از انجام این اقدام پس از سپری شدن چند هفته ریشه مو رشد کرده که نیاز به تکنیک ها و روش هایی کاربردی برای یکدست کردن مو چند رنگ دارید. اغلب افراد از تکنیک هایی همچون آمبره، سامبره، بالیاژ، لولایت و هایلایت برای رنگ کردن موهای خود استفاده می کنند که در این روش ها کل موها استفاده نمی شود و همین امر باعث چند رنگ شدن موها می گردد.

بنابراین می تون گفت با وجود این که رنگ کردن اقدامی عالی و کاربردی برای زیبا سازی موها بوده ولی بعد از گذشت مدتی مشکلاتی را به وجود خواهد آورد که نمی توان نسبت به آن ها بی تفاوت بود. از جمله این مشکلات رنگ مو می توان به رشد و رویش موها اشاره داشت که این هر ماه این اتفاق رخ می دهد و رنگ طبیعی خود را دارند از سویی موهایی که رشد کرده و تازه از ریشه بیرون زده موجب دو رنگ شدن موها می گردند.

طریقه یکنواخت کردن مو چند رنگ

همچنین بعضی اوقات به دلایل زیادی همچون نداشتن توانایی و مهارت و شناخت صحیح در مورد رنگ ها و تکنیک های رنگ زنی مو، ممکن است که موهای شما حالت چند رنگی به خود بگیرد. از این رو می توان گفت تغییر رنگ مو می تواند به خاطر موارد زیادی همچون رویش ریشه، تنوع و تغییر رنگ و … انجام گیرد. در صورتی که تمایل دارید موی خود را مجددا رنگ نمایید بایستی مراقب باشید که به آن صدمه نزنید و ظاهر موهای خود را زیبا نگه دارید. در ادامه به بیان و شرح یک سری راه حل های کاربردی یکدست کردن موهای چند رنگ پرداخته ایم.

استفاده از پاک کننده رنگ

در صورتی که موهای شما بعد از رنگ زدن یکدست نشد و حالت چند رنگ و رگه رگه به خود گرفت پیش از رنگ آمیزی مجددا موهای خود را با کمک یک شامپوی لایه بردار شستشو دهید. بعد موهای خود را برای ترمیم صدمات وارد شده به مو تقویت نمایید. به منظور رنگ کردن مجدد موهای خود همان رنگ پیشین را بکار ببرید. اگر از رنگ تیره تر استفاده کردید زمان کمتری این رنگ را بر روی سر خود بگذارید تا اختلافات رنگ رفع شود.

راهکار های یکدست کردن مو چند رنگ

کوتاه نمودن موها

بهتر است بدانید که ریشه مو رنگدانه زیادتری در مقایسه با دیگر نقاط مو جذب خود می کند از این رو وقتی که موهای خود را رنگ می زنید موها یکدست نمی شوند. به منظور رفع این مشکل کوتاه کردن قسمت انتهای موها خیلی تاثیرگذار می باشد. کوتاه نمودن بخش انتهایی موها که حالت متخلخل و چند شاخه دارند موجب حفظ سلامتی موها و یکرنگ شدن آن ها می گردد.

راهکار های موثر یکنواخت کردن مو چند رنگ

رنگ زدن مجدد موها

به منظور یکرنگ و یکدست کردن مو چند رنگ که به میزان کمی رویش پیدا کرده در ابتدا بایستی رنگ مویی که همواره از آن استفاده می کردید را به موهای تازه رشد نموده و بعد در لحظات آخر به تمامی موهای خود بزنید. پیش از قرار دادن رنگ جدید لوازم رنگ کردن را شستشو دهید. این عمل موجب ممانعت از انباشته شدن رنگدانه ها در قسمت انتهایی مو می شود.

قسمت انتهایی موهای بلند حالت متخلخلی داشته و رنگدانه زیادتری را جذب خود می کنند از این رو بایستی در ابتدا رنگ مو را به موهای تازه رویش یافته خود بزنید و تنها در دقایق پایانی رنگ موردنظر را به قسمت انتهایی موها بزنید. همینطور برای انتهای موهای بلند خود به شکل مرتب درمان های دارویی استفاده کرده تا رنگ نهایی یکدست گردد.

شیوه های یک دست نمودن مو چند رنگ

همینطور شما می توانید برای یکدست کردن مو چند رنگ خود آن ها را دکلره نمایید و سپس رنگی معمولی روی آن قرار دهید تا موها یکنواخت گردد ولی بایستی زمان بندی رنگ زدن موها را رعایت نمایید. موهای نزدیک به ریشه زودتر رنگ گرفته و بایستی آن ها را در آخر رنگ نمود. به منظور از بین بردن رنگ ناخواسته در موهای خود از رنگ های متضاد می توانید بکار ببرید. به عنوان مثال برای از بین بردن قرمزی موهای خود رنگ های زیتونی و یک بند انگشت واریاسیون سبز انتخاب مناسبی می باشد و یا برای از بین بردن حالت زردی مو در مخلوط رنگ از رنگ های دودی و واریاسیون دودی و بنفش استفاده کنید.

هایلایت کردن موها

در صورتی که موهای خود را قبلا مش روشن کرده اید و الان ریشه موهایتان بیرون زده و تمایل دارید کل موهای خود را به طور کامل یکنواخت نمایید برای یکدست شدن موهای خود در ابتدا آن ها را باید دکلره کرده تا بتوانید به آسانی رنگ نمایید.

در صورتی که دکلره کردن موهای خود را دوست ندارید می توانید یک رنگ پایه 7 یا 8 را با اکسیدان 6 درصد مخلوط کرده تا ریشه موهایتان روشن گردد. میزان بسیار کمی واریاسیون دودی و بنفش به منظور از بین بردن زردی دکلره و قرمزی ریشه مو نیاز می باشد. دقت نمایید که شما هیچ وقت موهای خود را بدون دکلره نمی توانید یکدست نمایید.

راه های یکنواخت کردن مو چند رنگ

رفتن به آرایشگاه

در صورتی که موهای شما چند رنگ شده است و قادر نمی باشید این مشکل را رفع نمایید می توانید به آرایشگاه رفته تا موهای خود را یکدست نمایید و یا چند رگه در موهای خود ایجاد نمایید تا دید دیگران به رنگ موی چند رنگ شما متمرکز نشود.

بکار بردن واریاسیون

در صورتی که در مخلوط رنگ موی شما قرمزی دیده می شود می توانید این عیب را با ادغام مقداری واریاسیون سبز و رنگ موی زیتونی از بین ببرید. به منظور رفع زردی مو نیز می توانید واریاسیون بنفش را با رنگ موی دودی مخلوط کرده و بر روی موهای خود بمالید.

  شیوه های یک دست نمودن مو چند رنگ

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، همچنین می توانید برای کسب اطلاعاتی در رابطه با انواع واریاسیون و افزایش ماندگاری رنگ مو بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان